Artikkel
  • Kuula
    Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.

    Raudtee erastaja pakub ennast müügiks

    ?Veebruari alguses Tallinnas toimunud silmast silma kohtumisel pakkus RailEstonia esindaja mulle oma firma aktsiaid 200 miljoni krooni eest müügiks,? ütles Baltic Rail Service (BRS) üks juhte Jüri Käo. ?See oli juba teine pakkumine.?
    BRSile on pakkunud Taanis registreeritud ja Eesti Raudtee 66 protsendi aktsiate omandamise õigusega RailEstonia aktsiaid nende nõustaja Anti Oidsalu, rääkis BRSi juhatuse aseesimees Guido Sammelselg. ?Peame RailEstonia pakkumist haletsusväärseks ja ebaeetiliseks,? lausus Sammelselg.
    RailEstonia esindajad pakkusid väljaspool Eestit toimunud kohtumisel oma firma aktsiaid 200 miljoni krooni eest ka Raudtee Erastamise Rahva ASile RER, ütles ettevõtte üks juhte Toomas Annus.
    RERile RailEstonia poolt tehtud pakkumise hind on kiiresti langenud, sest mõne aja eest küsisid firma esindajad RERi juhtfiguurilt Urmas Sõõrumaalt aktsiate täispaketi eest 250 miljonit krooni.
    Kinnitamata andmetel on RailEstoniat üritatud müüa ka RERi rootslastest partneritele Green Cargo International ABst.
    BRSi ja RERi esindajate väited on absoluutne vale, mida ei saa kommenteerida, ütles RailEstonia nõustaja Anti Oidsalu. ?Nendest väidetest kumab läbi kartus, et RailEstonia on valmis 28. veebruaril laua taha istuma ja Eesti Raudtee erastamislepingu alla kirjutama,? ütles Oidsalu.
    Samas lausus Oidsalu, et ta pole valmis tõe jaluleseadmiseks kohtusse pöörduma, kui teade RailEstonia aktsiate müümise katsetest avaldatakse.
    Teede- ja sideminister Toivo Jürgensoni nõunik Andrus Villem nimetas teateid RailEstonia müügipakkumistest ebatõenäolisteks ja kummalisteks, mida ta ei saa kommenteerida.
    Tallinna halduskohus peatas jaanuari keskel RERi kaebuse peale erastamisagentuuri ja RailEstonia läbirääkimised.
    ?Erastamisagentuuri otsus RailEstonia parimaks pakkumiseks kuulutamisel oli vale nii sisuliselt kui ka vormiliselt,? ütles RERi juhatuse esimees Rain Tamm. ?Meie advokaatide arvates ei vasta Rail Estonia pakkumine erastamistingimustele, pole kunagi vastanud ja on vähetõenäoline, et hakkab veebruari lõpuks vastama,? ütles BRSi juhatuse esimees Edward A. Burkhardt.
    RailEstonia juht John Orrison teatas mullu detsembris, et kujundab oma pakkumise tuumikinvestorit Põhja-Ameerika kompaniidest Canadian Pacific Railway CPR, Rail America ja CSX, kes pole tänaseni teatanud Eesti Raudtee erastamisel osalemisest. Kõik nimetatud firmad on Eesti ajakirjanikele andnud tõrjuvaid vastuseid oma võimalikust seotusest RailEstoniaga või seda hoopis eitanud. RailEstonia pakkumise tagavad Orrisoni väitel Deutsche Bank, Chase Manhattan Bank ja EBRD.
  • Hetkel kuum
TalTechi professor: miks Eesti lennundus tähendab raha tuulde loopimist
On keeruline näha põhjust, miks Eesti lennundussektorit veel toetada. Kogemused on lihtsalt valmistanud liiga palju pettumust, kirjutab TalTechi makroökonoomika professor Karsten Staehr.
On keeruline näha põhjust, miks Eesti lennundussektorit veel toetada. Kogemused on lihtsalt valmistanud liiga palju pettumust, kirjutab TalTechi makroökonoomika professor Karsten Staehr.
Cathie Woodi populaarsed ARK fondid vajuvad kiiresti: investorid lahkuvad miljardite dollaritega
2024. aasta esimestel kuudel nägi ARK 2,2 miljardi dollari suurust netoväljavoolu. Cathie Woodi juhitud fondi koguvarad on langenud kiiresti 11,1 miljardi dollarini, mis on vaid vari endisest hiilgusest.
2024. aasta esimestel kuudel nägi ARK 2,2 miljardi dollari suurust netoväljavoolu. Cathie Woodi juhitud fondi koguvarad on langenud kiiresti 11,1 miljardi dollarini, mis on vaid vari endisest hiilgusest.
Articles republished from the Financial Times
Reaalajas börsiinfo
Myraka ettevõtlusblogi: Ford Transit gloria mundi
Äripäeva toitlustusettevõtjast kolumnist Myrakas müüs maha teda truult teeninud vanaldase Ford Transiti ning mõtiskleb selle kõrvale ausa väikeettevõtluse võimatuse üle.
Äripäeva toitlustusettevõtjast kolumnist Myrakas müüs maha teda truult teeninud vanaldase Ford Transiti ning mõtiskleb selle kõrvale ausa väikeettevõtluse võimatuse üle.
Gasellid
Kiiresti kasvavate firmade liikumist toetavad:
Gaselli KongressAJ TootedFinora BankGBC Team | Salesforce
Metallitööstus sunnib end raskel ajal vastu võtma iga töö
Ekspordile suunatud Viljandimaa metallitööstusettevõte Metest tunnetab praegu kõige raskemat aega. See tähendab, et enam ei saa valida tehtavat tööd, vaid vastu tuleb võtta kõik pakutav.Kuigi praegu valitseb majanduslikult keeruline aeg, kavatseb Metest Steel siiski kindlalt laieneda.
Ekspordile suunatud Viljandimaa metallitööstusettevõte Metest tunnetab praegu kõige raskemat aega. See tähendab, et enam ei saa valida tehtavat tööd, vaid vastu tuleb võtta kõik pakutav.Kuigi praegu valitseb majanduslikult keeruline aeg, kavatseb Metest Steel siiski kindlalt laieneda.
Merko eksjuht avas lahkumise tagamaid “Astusin nagu jooksulindilt maha”
Aasta alguses Merko juhi kohalt taandunud Andres Trink tõdes, et pärast tosin aastat pingelist ehitusfirma juhtimist saab ta tegeleda kõige sellega, millest varem unistas. Juhitooli loovutamiseks andis talle peamise tõuke abikaasa karjäärimuudatus.
Aasta alguses Merko juhi kohalt taandunud Andres Trink tõdes, et pärast tosin aastat pingelist ehitusfirma juhtimist saab ta tegeleda kõige sellega, millest varem unistas. Juhitooli loovutamiseks andis talle peamise tõuke abikaasa karjäärimuudatus.
Kas rohepööre tähendab eurokommunismi? Või on see lihtsalt üks utoopia?
Küsimusele, kas rohepööre tähendab seda, et oleme sunnitud hakkama ehitama eurokommunismi, vastab Erik Moora, et kahetsusväärselt on keskkonnateemad, mis muidu vabades ühiskondades ei ole vaidlusobjekt, ära ideologiseeritud, nii et praegu näeme, kuidas poliitilised vastased vaidlevad mitte sisu üle, vaid selle üle, miks midagi teha ei saa. Samas on ilmne, et kuna inimtegevus ületab planeedi talumisvõime piire mitmekordselt, pole samamoodi jätkamine võimalik.
Küsimusele, kas rohepööre tähendab seda, et oleme sunnitud hakkama ehitama eurokommunismi, vastab Erik Moora, et kahetsusväärselt on keskkonnateemad, mis muidu vabades ühiskondades ei ole vaidlusobjekt, ära ideologiseeritud, nii et praegu näeme, kuidas poliitilised vastased vaidlevad mitte sisu üle, vaid selle üle, miks midagi teha ei saa. Samas on ilmne, et kuna inimtegevus ületab planeedi talumisvõime piire mitmekordselt, pole samamoodi jätkamine võimalik.
Elektrifirma kogemus särtsuautodega: kõikide kulude ennustamisega pole pihta läinud
Eesti Energia autoparki on kuulunud enam kui kümme aastat elektriautod ning ettevõte peab vaatamata muutunud kuludele särtsuautosid mõistlikeks.
Eesti Energia autoparki on kuulunud enam kui kümme aastat elektriautod ning ettevõte peab vaatamata muutunud kuludele särtsuautosid mõistlikeks.
Rahandusministeerium plaanib suurendada lähetuste päevaraha
Rahandusministeeriumi plaani järgi tuleks suurendada lähetuste maksuvaba päevaraha piirmäära ja autokompensatsiooni, kuid erisoodustustes järele anda ei soovita.
Rahandusministeeriumi plaani järgi tuleks suurendada lähetuste maksuvaba päevaraha piirmäära ja autokompensatsiooni, kuid erisoodustustes järele anda ei soovita.
Maailmas pole sõjale veel nõnda palju kulutatud
Kaitsekulutused on kasvanud kogu maailmas üheksa aastat järjest, teatas Stockholmi rahuinstituut SIPRI iga-aastases raportis.
Kaitsekulutused on kasvanud kogu maailmas üheksa aastat järjest, teatas Stockholmi rahuinstituut SIPRI iga-aastases raportis.