Artikkel
  • Kuula
    Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.

    Edelaraudtee kavandab rongide müüki

    Edelaraudtee juhatuse esimees Henn Ruubel ütles, et kuna läbirääkimised valitsusega reisijateveoks riigi dotatsiooni toel veel kestavad, siis ei ole konkreetseid vara müügiplaane veel tehtud.
    Edelaraudtee esitas reedel teede- ja sideminister Toivo Jürgensonile saadetud kirjas ettepaneku jätkata reisirongiliiklust Eesti Raudtee infrastruktuuris Tallinna?Tartu?Valga liinil kuni aasta lõpuni 10,6 miljoni krooni eest.
    ?Kui me aga ei saa riigiga dotatsiooni osas kokkuleppele ka ühe rongi käigushoidmiseks kas Tallinna?Tartu?Valga või Tallinna?Tartu liinil, siis tuleb meil müüa 10 reisirongi ehk pool veeremist,? ütles Ruubel.
    Edelaraudtee arvates võib riigikogu otsustada tulevaks aastaks siiski dotatsiooni eraldada ka Narva ja Kagu-Eesti ning pealinna vahelise rongiliikluse taastamiseks. ?Kuid taastamine nõuab täiendavaid kulutusi,? märkis Ruubel.
    Edelaraudtee on otsustanud sulgeda ka Tartu depoohoone ning koondada kokku 228 inimest. Vedurimeeste ametiühing peatas koondamise kaheks kuuks ning valmistub streigiks. Edelaraudteele tähendab koondamise edasilükkamine täiendavaid kulusid. Koondamistasu, ligi 15 miljoni krooni maksmist ootab Edelaraudtee aga riigilt, sest on erastamislepingus kohustunud vaid tasuma koondamiskulud oma infrastruktuuri ehk Tallinna?Pärnu ja Tallinna?Viljandi raudteelõikude töötajate eest.
    Eesti Raudtee kommunikatsioonidirektori Andrus Kuusmanni kinnitusel ei anna Eesti Raudteele mingit kasu see, et Edelaraudtee oma reisijateveo Eesti Raudtee teedel kaotab. ?Jutt sellest, et Eesti Raudtee läbilaskevõime on viimase piiri peal, on võib-olla kaubaoperaatorite ehk raudtee kasutajate vahend tingida tariife. Tegelikult on Eesti Raudtee võrgustiku võimsusest kasutamata umbes kolmandik ning ka piirijaamade läbilaskevõime on tegelikust kasutamisest suurem. Nii et reisirongide liiklus kaubaveo mahtu ei suurenda ega vähenda,? rääkis Kuusmann.
    Hoolimata suurema osa reisijateveo mahu kaotamisest kavatseb Edelaraudtee erastaja GB Railways Ruubeli kinnitusel seni tegevust oma infrastruktuuril jätkata. Riigikogu on Tallinna?Viljandi ja Tallinna?Pärnu suunal reisijateveo jätkamiseks vastu võtnud seaduse, millega kuni 2009. aasta lõpuni eraldab riik 845 miljonit krooni.
  • Hetkel kuum
Andrus Kaarelson: erakonnad, ühinege tööandjate majandusleppega!
Majanduse kasvule pööramiseks vajame valitsuste ja valimiste ülest ühiskondlikku kokkulepet, kirjutab parlamendivälise erakonna Parempoolsed liige Andrus Kaarelson.
Majanduse kasvule pööramiseks vajame valitsuste ja valimiste ülest ühiskondlikku kokkulepet, kirjutab parlamendivälise erakonna Parempoolsed liige Andrus Kaarelson.
Värske tuul Tallinna börsil: Liven läheb raha küsima võlakirjadega
Kinnisvaraarendaja Liven valmistab ette Eesti esimeseks rohevõlakirjade avalikuks pakkumiseks, mille tingimused avaldatakse lähiajal. Võlakirjad jõuavad ka börsi nimekirja.
Kinnisvaraarendaja Liven valmistab ette Eesti esimeseks rohevõlakirjade avalikuks pakkumiseks, mille tingimused avaldatakse lähiajal. Võlakirjad jõuavad ka börsi nimekirja.
Articles republished from the Financial Times
Reaalajas börsiinfo
Graafikud: võrdle, kuidas sinu maakonnas ärid hakkama saavad
Kogu Eesti tundis 2023. aastal, kuidas majanduslikult keeruline aeg tegi oma töö. Ettevõtete koondamiste ja pankrottide tagajärjel vähenes töökohtade arv ja suurenes töötute hulk. Kuigi palgakasv jätkus, oli see hulga väiksem kui aasta varem. Vaatluse alla võtsime sel korral kaks maakonda, mis jäävad Harjumaalt ja Tallinnast vaadates Eesti teise otsa: Valgamaa ja Võrumaa. Need naabermaakonnad külgnevad Läti­ piiriga, mis võiks anda vähemalt geograafilise eelise ekspordiks.
Kogu Eesti tundis 2023. aastal, kuidas majanduslikult keeruline aeg tegi oma töö. Ettevõtete koondamiste ja pankrottide tagajärjel vähenes töökohtade arv ja suurenes töötute hulk. Kuigi palgakasv jätkus, oli see hulga väiksem kui aasta varem. Vaatluse alla võtsime sel korral kaks maakonda, mis jäävad Harjumaalt ja Tallinnast vaadates Eesti teise otsa: Valgamaa ja Võrumaa. Need naabermaakonnad külgnevad Läti­ piiriga, mis võiks anda vähemalt geograafilise eelise ekspordiks.
Gasellid
Kiiresti kasvavate firmade liikumist toetavad:
Gaselli KongressAJ TootedFinora BankGBC Team | Salesforce
Metallitööstus sunnib end raskel ajal vastu võtma iga töö
Ekspordile suunatud Viljandimaa metallitööstusettevõte Metest tunnetab praegu kõige raskemat aega. See tähendab, et enam ei saa valida tehtavat tööd, vaid vastu tuleb võtta kõik pakutav.Kuigi praegu valitseb majanduslikult keeruline aeg, kavatseb Metest Steel siiski kindlalt laieneda.
Ekspordile suunatud Viljandimaa metallitööstusettevõte Metest tunnetab praegu kõige raskemat aega. See tähendab, et enam ei saa valida tehtavat tööd, vaid vastu tuleb võtta kõik pakutav.Kuigi praegu valitseb majanduslikult keeruline aeg, kavatseb Metest Steel siiski kindlalt laieneda.
Finora Pank värbas Tallinna Sadama tippjuhi
Eesti ettevõtjatele kuuluv Finora Pank värbas panga operatiivjuhiks ja juhatuse liikmeks Hanno Hussari.
Eesti ettevõtjatele kuuluv Finora Pank värbas panga operatiivjuhiks ja juhatuse liikmeks Hanno Hussari.
Kas rohepööre tähendab eurokommunismi? Või on see lihtsalt üks utoopia?
Küsimusele, kas rohepööre tähendab seda, et oleme sunnitud hakkama ehitama eurokommunismi, vastab Erik Moora, et kahetsusväärselt on keskkonnateemad, mis muidu vabades ühiskondades ei ole vaidlusobjekt, ära ideologiseeritud, nii et praegu näeme, kuidas poliitilised vastased vaidlevad mitte sisu üle, vaid selle üle, miks midagi teha ei saa. Samas on ilmne, et kuna inimtegevus ületab planeedi talumisvõime piire mitmekordselt, pole samamoodi jätkamine võimalik.
Küsimusele, kas rohepööre tähendab seda, et oleme sunnitud hakkama ehitama eurokommunismi, vastab Erik Moora, et kahetsusväärselt on keskkonnateemad, mis muidu vabades ühiskondades ei ole vaidlusobjekt, ära ideologiseeritud, nii et praegu näeme, kuidas poliitilised vastased vaidlevad mitte sisu üle, vaid selle üle, miks midagi teha ei saa. Samas on ilmne, et kuna inimtegevus ületab planeedi talumisvõime piire mitmekordselt, pole samamoodi jätkamine võimalik.
Volkswagen Golf 50: kuidas Põrnika järeltulijast kujunes hea auto mõõdupuu
Märtsi lõpus möödus pool sajandit päevast, mil algas Volkswagen Golfi tootmine. Ikoonilise Põrnika järeltulijast sai ettevõtte jaoks veelgi olulisem mudel.
Märtsi lõpus möödus pool sajandit päevast, mil algas Volkswagen Golfi tootmine. Ikoonilise Põrnika järeltulijast sai ettevõtte jaoks veelgi olulisem mudel.
Advokaadibüroo Lextal muudab nime
Alates 16. aprillist on advokaadibüroo Lextal uus nimi Widen, koondades ühise nime alla kolm bürood.
Alates 16. aprillist on advokaadibüroo Lextal uus nimi Widen, koondades ühise nime alla kolm bürood.
Taavi Kotka: IT-ettevõtted on muutunud ahneks
Avalikus sektoris jäävad infosüsteemid hoole ja arenduseta paljuski seetõttu, et teenusepakkujad on paisanud oma hinnad lakke, rääkis IT-ettevõtja ja endine majandusministeeriumi asekantsler Taavi Kotka.
Avalikus sektoris jäävad infosüsteemid hoole ja arenduseta paljuski seetõttu, et teenusepakkujad on paisanud oma hinnad lakke, rääkis IT-ettevõtja ja endine majandusministeeriumi asekantsler Taavi Kotka.