Artikkel
  • Kuula
    Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.

    Eesti Energia eelistab investeerida keskkonnamaksude asemel

    Sellega võib riigile vähem laekuda aastas 100 miljonit krooni ehk pool kogu riigi praegustest keskkonnalaekumistest.
    ?Keskkonnamaksud on üks kulusid, mille kasvamine vähendab põlevkivienergeetika konkurentsivõimet. Ka kolm protsenti ehk nüüd juba üle 125 miljoni krooni on oluline osa ettevõtte kuludest,? põhjendas Eesti Energia juhatuse liige Sandor Liive investeeringutevajadust maksukoormuse vähendamiseks.
    Eesti Energia üle 90% keskkonnamaksudest tuleb Narva elektrijaamade tegevusest. Elektrijaamad annavad ka suurema osa kõigist riigi poolt kogutavatest keskkonnatasudest, millest omakorda 90% ulatuses nõutakse põlevkivituha ja CO2 (põhjustab kliima soojenemist) keskkonda paiskamise eest.
    Eesti Energia keskkonnajuhi Valdur Lahtvee sõnul on võimalik uue katsetamisjärgus oleva Narva elektrijaamade tuhaeemaldustehnoloogia abil keskkonnamaksude arvel, kui aastaks 2005 on veekasutus- ja veesaastemaks kasvanud 128 miljoni kroonini, kokku hoida üle 100 miljoni krooni aastas.
    Kuna riik pakub ettevõtetele lepinguid, millega saavad nad tänu keskkonnainvesteeringutele maksusoodustust, siis on Narva elektrijaamadel võimalus taotleda seniste investeeringute arvel õhukaitsesse maksuvabastusena tagasi veel umbes 100 miljonit krooni.
    Uue tuhaeemaldustehnoloogia kasutamiseks teevad Narva elektrijaamad koostöös Tallinna Tehnikaülikooliga praegu katsetusi, mille esialgsed tulemused selguvad märtsis. ?Varem ei olnud ilmselt keskkonnamaksude osa nii suur, et oleks sundinud uusi ja jäätmevabamaid tehnoloogiaid otsima,? kinnitas Narva elektrijaamade keskkonnaosakonna juhataja Arvo Tordik.
    Tema sõnul oli tehnoloogia siinsetele energiatootjatele tuttav juba varem, kuid kaheldi selle sobivuses põlevkivituha ladestamiseks. Tehnoloogiat kasutatakse Ungaris pruunsöetööstuses.
    Seni on Narva elektrijaamad tuha ladestamiseks lahjendanud seda 15 osa veega, mis on ladestusalal tekitanud lekkiva leeliselise basseini, mistõttu on suured ka keskkonnamaksud. Uue tehnoloogia kohaselt transporditakse tuhk elektrijaamade kateldest ladestuspaika veega vahekorras 1/1 ning tekib pooltahke mass, mis keskkonnale ohtu ei kujuta. Valdur Lahtvee sõnul saavad sel moel ohtlike jäätmetena liigitatavatest jäätmetest tavajäätmed, mille maksustamismäärad on mitu korda väiksemad.
    Samas kulub Arvo Tordiku sõnul uue tehnoloogia rakendamiseks üle 100 miljoni krooni, sest see nõuab elektrijaama katelde kogu tuhaeemaldussüsteemi muutmist.
    Kuna elektrijaamade teine oluline saastetasuosa tuleb maksta korstnatest eralduva lendtuha pealt, siis vahetatakse välja ka elektrifiltrid. Lendtuha hulka umbes 10 korda vähendavatesse uutesse filtritesse investeeritakse kolme aasta peale üle 200 miljoni krooni.
    Narva elektrijaamade arendusdirektori Mati Uusi sõnul saab tuha kõrval teist enim maksustatud ainet CO2 vähendada vaid energiatootmisseadmete kasuteguri tõstmise ja kütuse hulga vähendamisega. Kui 1998.?1999. majandusaastal maksis Eesti Energia keskkonnamakse 25 miljonit krooni, siis eelmisel majandusaastal CO2 emissiooni maksustamise tõttu juba 124,5 miljonit krooni. Katelde kasuteguri tõstmiseks 20% võrra valmistatakse praegu ette vähemalt 4 miljardit maksvat katelde renoveerimist.
  • Hetkel kuum
Myraka ettevõtlusblogi: Ford Transit gloria mundi
Äripäeva toitlustusettevõtjast kolumnist Myrakas müüs maha teda truult teeninud vanaldase Ford Transiti ning mõtiskleb selle kõrvale ausa väikeettevõtluse võimatuse üle.
Äripäeva toitlustusettevõtjast kolumnist Myrakas müüs maha teda truult teeninud vanaldase Ford Transiti ning mõtiskleb selle kõrvale ausa väikeettevõtluse võimatuse üle.
Tehnoloogiasektor sügavas languses: Nvidia kaotas oma väärtusest kümnendiku
Selle nädala jooksul on “Suurepärase Seitsme” aktsiate langus kustutanud nende turukapitalisatsioonist kokku enam kui 900 miljardit dollarit, mis on lähedal grupi ajaloo suurimale nädalasele kaotusele.
Selle nädala jooksul on “Suurepärase Seitsme” aktsiate langus kustutanud nende turukapitalisatsioonist kokku enam kui 900 miljardit dollarit, mis on lähedal grupi ajaloo suurimale nädalasele kaotusele.
Articles republished from the Financial Times
Reaalajas börsiinfo
Myraka ettevõtlusblogi: Ford Transit gloria mundi
Äripäeva toitlustusettevõtjast kolumnist Myrakas müüs maha teda truult teeninud vanaldase Ford Transiti ning mõtiskleb selle kõrvale ausa väikeettevõtluse võimatuse üle.
Äripäeva toitlustusettevõtjast kolumnist Myrakas müüs maha teda truult teeninud vanaldase Ford Transiti ning mõtiskleb selle kõrvale ausa väikeettevõtluse võimatuse üle.
Gasellid
Kiiresti kasvavate firmade liikumist toetavad:
Gaselli KongressAJ TootedFinora BankGBC Team | Salesforce
Metallitööstus sunnib end raskel ajal vastu võtma iga töö
Ekspordile suunatud Viljandimaa metallitööstusettevõte Metest tunnetab praegu kõige raskemat aega. See tähendab, et enam ei saa valida tehtavat tööd, vaid vastu tuleb võtta kõik pakutav.Kuigi praegu valitseb majanduslikult keeruline aeg, kavatseb Metest Steel siiski kindlalt laieneda.
Ekspordile suunatud Viljandimaa metallitööstusettevõte Metest tunnetab praegu kõige raskemat aega. See tähendab, et enam ei saa valida tehtavat tööd, vaid vastu tuleb võtta kõik pakutav.Kuigi praegu valitseb majanduslikult keeruline aeg, kavatseb Metest Steel siiski kindlalt laieneda.
Amazoni rüpes edu nautiv Eesti ettevõtja: Jeff Bezose juhtimisprintsiibid sobivad meile hästi
Mari Jolleri esimene firma läks põhja, teise müüs ta maha ning kolmas müüdi ligi kaks aastat tagasi hiiglaslikule Amazonile. Selle kaisus on ettevõte Jolleri teatel uue tuule tiibadesse saanud.
Mari Jolleri esimene firma läks põhja, teise müüs ta maha ning kolmas müüdi ligi kaks aastat tagasi hiiglaslikule Amazonile. Selle kaisus on ettevõte Jolleri teatel uue tuule tiibadesse saanud.
Kas rohepööre tähendab eurokommunismi? Või on see lihtsalt üks utoopia?
Küsimusele, kas rohepööre tähendab seda, et oleme sunnitud hakkama ehitama eurokommunismi, vastab Erik Moora, et kahetsusväärselt on keskkonnateemad, mis muidu vabades ühiskondades ei ole vaidlusobjekt, ära ideologiseeritud, nii et praegu näeme, kuidas poliitilised vastased vaidlevad mitte sisu üle, vaid selle üle, miks midagi teha ei saa. Samas on ilmne, et kuna inimtegevus ületab planeedi talumisvõime piire mitmekordselt, pole samamoodi jätkamine võimalik.
Küsimusele, kas rohepööre tähendab seda, et oleme sunnitud hakkama ehitama eurokommunismi, vastab Erik Moora, et kahetsusväärselt on keskkonnateemad, mis muidu vabades ühiskondades ei ole vaidlusobjekt, ära ideologiseeritud, nii et praegu näeme, kuidas poliitilised vastased vaidlevad mitte sisu üle, vaid selle üle, miks midagi teha ei saa. Samas on ilmne, et kuna inimtegevus ületab planeedi talumisvõime piire mitmekordselt, pole samamoodi jätkamine võimalik.
Elektrifirma kogemus särtsuautodega: kõikide kulude ennustamisega pole pihta läinud
Eesti Energia autoparki on kuulunud enam kui kümme aastat elektriautod ning ettevõte peab vaatamata muutunud kuludele särtsuautosid mõistlikeks.
Eesti Energia autoparki on kuulunud enam kui kümme aastat elektriautod ning ettevõte peab vaatamata muutunud kuludele särtsuautosid mõistlikeks.
Eesti sai Euroopa rahakotist 122 miljonit eurot
Euroopa Komisjon tegi reedel taaste- ja vastupidavusrahastust (RRF) Eestile järjekorras teise väljamakse mahus 122,3 miljonit eurot, kuna Eesti on täitnud kõik taastekava kolmanda osamakse eeltingimuseks seatud eesmärgid.
Euroopa Komisjon tegi reedel taaste- ja vastupidavusrahastust (RRF) Eestile järjekorras teise väljamakse mahus 122,3 miljonit eurot, kuna Eesti on täitnud kõik taastekava kolmanda osamakse eeltingimuseks seatud eesmärgid.
Usaldamatus valitsuse majanduspoliitika suhtes on järsult kasvanud
Üheks suuremaks ettevõtteid mõjutavaks probleemiks on tõusnud vähene usaldus valitsuse majanduspoliitika suhtes, selgus täna esitletud majanduse konjunktuuri kvartaalsest ülevaatest.
Üheks suuremaks ettevõtteid mõjutavaks probleemiks on tõusnud vähene usaldus valitsuse majanduspoliitika suhtes, selgus täna esitletud majanduse konjunktuuri kvartaalsest ülevaatest.