Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.
Petturitele ei tohi erastada Eesti Raudteed
Kui möödunud aasta lõpus valis erastamisagentuuri nõukogu Eesti Raudtee erastamiskonkursi võitjaks Rail Estonia, siis kiitis Äripäev seda otsust. Kahe kuuga on saanud selgeks, et eksisime, sest Rail Estonia näol on tegemist seltskonnaga, kes on pidevalt avalikkusele valetanud. Eestis vale nime kasutanud Rail Estonia projektijuhti otsib taga USA eriteenistus, kes kahtlustab meest rahapesus ja pettustes.
Äripäeva arvates peab erastamisagentuuri nõukogu samuti tunnistama oma eksimust ning tühistama homme Rail Estonia osalemise erastamiskonkursil.
Rail Estoniaga seotud inimeste usaldamine on kahjustanud Eesti riigi mainet. Nende seni nimetatud strateegilised investorid ja rahastajad on teatanud, et pole projektiga seotud. Enam ei ole oluline, kas Rail Estonia suudab esitada erastamisagentuurile uue investori ja rahastamisskeemi või mitte. Rahapesu kahtlus ning vale nimega esinemine on piisav, et Rail Estoniast loobuda. Ei ole tähtis, kas petiseks osutunud Tony Massei (õige nimega Antoni M. Angotti) osaleb projektis edasi või mitte ja kas selle mehe allkirjad on ka erastamisdokumentidel või ei ole.
Äripäeva üllatab Eesti ametnike tegevus. Pärast süüdistuste ilmnemist ja tõendamist on erastamisega seotud kõrged ametnikud asunud Rail Estoniat kaitsma. Erastamisagentuuri nõustaja ning Eesti Raudtee erastmise niiditõmbaja Väino Sarneti hinnangul on ühe Rail Estoniaga seotud inimese patud kahetsusväärsed, kuid pakkumise sisu need ei muuda. Teede- ja sideminister Toivo Jürgensoni nõuniku Ardo Ojasalu sõnul on Angotti osalemine rohkem ajakirjanduslik probleem ja ametlikku seisukohta see Rail Estonia suhtes ei muuda. Ojasalu väitel ei olnud varem põhjust Rail Estoniaga seotud inimeste tausta kontrollida. Selline suhtumine hämmastab, sest Eesti Päevalehel kulus ainult mõni päev, et tõestada Rail Estoniaga seotud Angotti valed.
Sarneti ja Ojasalu vabandused, et Angotti pole enam Rail Estoniaga seotud, on imelikud. Rail Estonia juht John Orrison pidi teadma, et Angotti kasutas Eestis valenime, sest Eesti Päevalehe andmetel tunnevad mehed üksteist alates 1989. aastast. See näitab, et Rail Estonia eesotsas Orrisoniga läks teadlikult välja valetamisele ja petmisele. Miks härrased Sarnet ja Ojasalu üritavad jaanalinnu kombel pead liiva alla peita ja väidavad, et midagi ei ole juhtunud?
Samuti on imelik erastamisagentuuri ametnike tegevus, kes teadlikult esitasid erastamisagentuuri nõukogu liikmele Ignar Fjukile Rail Estoniaga seotud isikute kohta ebatäpseid andmeid.
Rail Estoniat ei saa usaldada ja seetõttu ei tohi neile ka Eesti Raudteed erastada. Eesti Raudtee erastamiskõnelusi tuleb alustada teiseks jäänud Baltic Rail Service?iga (BRS).