Artikkel
  • Kuula
    Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.

    Petturitele ei tohi erastada Eesti Raudteed

    Kui möödunud aasta lõpus valis erastamisagentuuri nõukogu Eesti Raudtee erastamiskonkursi võitjaks Rail Estonia, siis kiitis Äripäev seda otsust. Kahe kuuga on saanud selgeks, et eksisime, sest Rail Estonia näol on tegemist seltskonnaga, kes on pidevalt avalikkusele valetanud. Eestis vale nime kasutanud Rail Estonia projektijuhti otsib taga USA eriteenistus, kes kahtlustab meest rahapesus ja pettustes.
    Äripäeva arvates peab erastamisagentuuri nõukogu samuti tunnistama oma eksimust ning tühistama homme Rail Estonia osalemise erastamiskonkursil.
    Rail Estoniaga seotud inimeste usaldamine on kahjustanud Eesti riigi mainet. Nende seni nimetatud strateegilised investorid ja rahastajad on teatanud, et pole projektiga seotud. Enam ei ole oluline, kas Rail Estonia suudab esitada erastamisagentuurile uue investori ja rahastamisskeemi või mitte. Rahapesu kahtlus ning vale nimega esinemine on piisav, et Rail Estoniast loobuda. Ei ole tähtis, kas petiseks osutunud Tony Massei (õige nimega Antoni M. Angotti) osaleb projektis edasi või mitte ja kas selle mehe allkirjad on ka erastamisdokumentidel või ei ole.
    Äripäeva üllatab Eesti ametnike tegevus. Pärast süüdistuste ilmnemist ja tõendamist on erastamisega seotud kõrged ametnikud asunud Rail Estoniat kaitsma. Erastamisagentuuri nõustaja ning Eesti Raudtee erastmise niiditõmbaja Väino Sarneti hinnangul on ühe Rail Estoniaga seotud inimese patud kahetsusväärsed, kuid pakkumise sisu need ei muuda. Teede- ja sideminister Toivo Jürgensoni nõuniku Ardo Ojasalu sõnul on Angotti osalemine rohkem ajakirjanduslik probleem ja ametlikku seisukohta see Rail Estonia suhtes ei muuda. Ojasalu väitel ei olnud varem põhjust Rail Estoniaga seotud inimeste tausta kontrollida. Selline suhtumine hämmastab, sest Eesti Päevalehel kulus ainult mõni päev, et tõestada Rail Estoniaga seotud Angotti valed.
    Sarneti ja Ojasalu vabandused, et Angotti pole enam Rail Estoniaga seotud, on imelikud. Rail Estonia juht John Orrison pidi teadma, et Angotti kasutas Eestis valenime, sest Eesti Päevalehe andmetel tunnevad mehed üksteist alates 1989. aastast. See näitab, et Rail Estonia eesotsas Orrisoniga läks teadlikult välja valetamisele ja petmisele. Miks härrased Sarnet ja Ojasalu üritavad jaanalinnu kombel pead liiva alla peita ja väidavad, et midagi ei ole juhtunud?
    Samuti on imelik erastamisagentuuri ametnike tegevus, kes teadlikult esitasid erastamisagentuuri nõukogu liikmele Ignar Fjukile Rail Estoniaga seotud isikute kohta ebatäpseid andmeid.
    Rail Estoniat ei saa usaldada ja seetõttu ei tohi neile ka Eesti Raudteed erastada. Eesti Raudtee erastamiskõnelusi tuleb alustada teiseks jäänud Baltic Rail Service?iga (BRS).
  • Hetkel kuum
Karmo Tüür: kuriusklikkus saadab ökosurma
Rohepööre on viinud ususõjani, mille ohvriks võivad langeda ettevõtted või koguni majandusharud, kirjutab poliitikavaatleja ja väikeettevõtja Karmo Tüür Äripäeva essees.
Rohepööre on viinud ususõjani, mille ohvriks võivad langeda ettevõtted või koguni majandusharud, kirjutab poliitikavaatleja ja väikeettevõtja Karmo Tüür Äripäeva essees.
Harju Elektri müügitulu kasvas, kuid kasum vähenes
Harju Elekter alustas aastat tagasihoidlikumate tulemustega võrreldes eelmise aastaga, kuid juhatuse sõnul oli esimene kvartal pikemas võrdluses siiski tugev.
Harju Elekter alustas aastat tagasihoidlikumate tulemustega võrreldes eelmise aastaga, kuid juhatuse sõnul oli esimene kvartal pikemas võrdluses siiski tugev.
Articles republished from the Financial Times
Reaalajas börsiinfo
Myraka ettevõtlusblogi: Ford Transit gloria mundi
Äripäeva toitlustusettevõtjast kolumnist Myrakas müüs maha teda truult teeninud vanaldase Ford Transiti ning mõtiskleb selle kõrvale ausa väikeettevõtluse võimatuse üle.
Äripäeva toitlustusettevõtjast kolumnist Myrakas müüs maha teda truult teeninud vanaldase Ford Transiti ning mõtiskleb selle kõrvale ausa väikeettevõtluse võimatuse üle.
Gasellid
Kiiresti kasvavate firmade liikumist toetavad:
Gaselli KongressAJ TootedFinora BankGBC Team | Salesforce
Metallitööstus sunnib end raskel ajal vastu võtma iga töö
Ekspordile suunatud Viljandimaa metallitööstusettevõte Metest tunnetab praegu kõige raskemat aega. See tähendab, et enam ei saa valida tehtavat tööd, vaid vastu tuleb võtta kõik pakutav.Kuigi praegu valitseb majanduslikult keeruline aeg, kavatseb Metest Steel siiski kindlalt laieneda.
Ekspordile suunatud Viljandimaa metallitööstusettevõte Metest tunnetab praegu kõige raskemat aega. See tähendab, et enam ei saa valida tehtavat tööd, vaid vastu tuleb võtta kõik pakutav.Kuigi praegu valitseb majanduslikult keeruline aeg, kavatseb Metest Steel siiski kindlalt laieneda.
Eesti üks paremaid juhte: uhke tunnistada, et olen palju vigu teinud “Juhi juttude” värskes saates Annika Arras
"Olen elus nii palju vigu teinud, seda on uhke tunnistada," ütleb saates selle aasta parima juhi konkursi üks finaliste, Miltton New Nordicsi juht Annika Arras. "Mingites asjades läbipõrumine on hädavajalik."
"Olen elus nii palju vigu teinud, seda on uhke tunnistada," ütleb saates selle aasta parima juhi konkursi üks finaliste, Miltton New Nordicsi juht Annika Arras. "Mingites asjades läbipõrumine on hädavajalik."
Karmo Tüür: kuriusklikkus saadab ökosurma
Rohepööre on viinud ususõjani, mille ohvriks võivad langeda ettevõtted või koguni majandusharud, kirjutab poliitikavaatleja ja väikeettevõtja Karmo Tüür Äripäeva essees.
Rohepööre on viinud ususõjani, mille ohvriks võivad langeda ettevõtted või koguni majandusharud, kirjutab poliitikavaatleja ja väikeettevõtja Karmo Tüür Äripäeva essees.
General Motorsi esimene kvartal ületas kõiki prognoose
Autotootja General Motors avalikustas täna tugevad esimese kvartali tulemused, mis ületasid analüütikute prognoose. Lisaks ootavad nad aasta lõpuks suurt kasvu elektriautoturul.
Autotootja General Motors avalikustas täna tugevad esimese kvartali tulemused, mis ületasid analüütikute prognoose. Lisaks ootavad nad aasta lõpuks suurt kasvu elektriautoturul.
SEB kolme kuu kasum kahanes 31 miljoni euroni
SEB Pank teenis tänavu esimeses kvartalis kasumit 31,4 miljonit eurot, samas kui mullu samal ajal ulatus näitaja 50,9 miljonini.
SEB Pank teenis tänavu esimeses kvartalis kasumit 31,4 miljonit eurot, samas kui mullu samal ajal ulatus näitaja 50,9 miljonini.
Saksamaa kubiseb Vene ja Hiina spioonidest Värske Globaalne briifing
Berliini “kolmanda tee” tõetund. Lisaks: grusiinid ja ungarlased võitlevad putinistide vastu, maailm võidurelvastub ja TikTok saab päitsed pähe.
Berliini “kolmanda tee” tõetund. Lisaks: grusiinid ja ungarlased võitlevad putinistide vastu, maailm võidurelvastub ja TikTok saab päitsed pähe.