Kui Aarne Jaansalu Magnum Medicalist Äripäeva toimetusse helistas, näitas numbrinäit Tallinna numbrit.
Jaansalu aga oli hoopis firma Tartu kontoris. Kõne, mis Tallinna numbrile tuli, läbis interneti ja väljus firma Tallinna keskjaamast. Mitu aastat VoIP ehk voice over internet protocol (hääl üle interneti) tehnoloogiat kasutanud Magnum Medical on internetikõnede pealt üsna palju kokku hoidnud Ka Äripäev on kodubüroodes katsetanud telefonikõnesid, mis kohati on üsna hea kvaliteediga, kohati aga ebameeldivalt hakitud. ADSL ühendusega kodubüroos aga saab telefonikõnesid interneti kaudu firma peakontorisse suunata küll, kui kodukeskjaamal on olemas internetikõnede tugi.
Arne Jaansalu Magnum Medicali IT osakonnast kirjeldas oma kogemusi uue tehnoloogia kasutamisel mitme aasta jooksul.
Peamisteks eesmärkideks olid rahaline kokkuhoid ning telefoniliinide mittekoormamine kontoritevahelise telefonisidega. Meeldiva lisana kaasnes kontoritevahelise telefoniside kasutajasõbralikumaks muutmine lühinumbrite süsteemiga. Kuna Magnum Medical on internetti ärikanalina kasutanud juba 1995st aastast, olles üks esimesi e-kaubanduse loojaid Eestis, siis kontoritevahelise telefoniside internetti viimine tundus senise firmasisese infotehnoloogia arengu loogilise jätkuna.
Kasutame firma 3Com seadmeid. Tegemist on kahe 3Com PathBuilder S211-ga, milledest üks seade asub Tartu kontoris ja teine Tallinna kontoris. Üksteisega on PathBuilderid seotud üle interneti ja samas on Pathbuilderid seotud vastavalt Tartu või Tallinna telefonikodukeskjaamaga.
Kahe kontori vahel helistamiseks kasutatakse lühinumbreid, et teha numbrivalimine kasutajale võimalikult mugavaks. Näiteks, valides Tallinnas oleva lauatelefoniga suvalise Tartu kontori telefoninumbri, suunab Tallinna telefonikodukeskjaam antud kõne VoIP (Voice over Internet Protocol) seadmele ning see võtab ühendust Tartus oleva VoIP seadmega, sealt liigub kõne Tartu telefonikodukeskjaama ning sellest edasi vastavale Tartu kontori telefonile. Olemasolevat püsiühenduse kanalit kasutavad PathBuilderid ökonoomselt, hõivates ühe kõne jaoks vaid 9600 b/s kanali, mis tagab sama kõnekvaliteedi, nagu GSM mobiiltelefon.
Kontoritöötajate töös suuri muutusi sellega ei kaasnenud. Ainuke muutus oli see, et hakati helistama ühest kontorist teise lühinumbritega.
Kuna kontoritevaheline telefoniside käib üle VoIP seadmete, siis säästekse täpselt niipalju kui muidu kulutati kontoritevahelistele kõnedele.
Kui inimene on harjunud kasutama GSM telefone ning jääb rahule mobiiltelefoni kvaliteediga, siis jääb ta ka rahule PathBuilderi poolt pakutavaga. Nõudlikum kasutaja võib oma VoIP seadme häälestada paremale kõnekvaliteedile, suurendades ühenduse pidamiseks vajalikku andmemahtu.
VoIP seab väga ranged nõuded püsiühenduse ühtlasele kvaliteedile. Seadmed eeldavad üldjuhul, et püsiühendus peab olema garanteeritud ribalaiusega (nt. Frame Relay, X.25 vms). On täheldatud ka mõnda tüüpi faksiaparaatide ja modemite ebastabiilset töötamist üle VoIP lahenduste.
Üldjoontes peaks selline lahendus sobima firmadele, kellel on harukontorid laiali erinevates linnades (regioonides) ja kulutused telefoniühendusele harukontorite vahel on väga suured. Samuti peab olemas olema interneti püsiühendus.
Seotud lood
Arvutipargi renditeenus on mugav, säästlik ja (tuleviku)kindel. Green IT tegevjuht Asko Pukk usub, et ettevõtete äriline fookus peab alati olema enda põhitegevusel, sektoril, mida teatakse peensusteni, et olla konkurentidest paremad – just selleks vajaliku aja ja raha renditeenus vabastab.