Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.
Mõis: RailEstonia saab abi Kanadast
RailEstonia püsib võistluses Eesti Raudtee enamusaktsiate pärast veel konkurentsis, sest Põhja-Ameerika raudteekompanii Canadian Pacific Railway (CPR) juhtkond vahetati äsja ümber inimeste vastu, kes tahavad asuda RailEstonia strateegiliseks investoriks, teatas Mõis. ?Ärge küsige CPRilt kinnitust, sest teete niimoodi ainult halba,? ütles ta. ?Börsiettevõttena peavad nad teatama, et pole Eestist huvitatud.?
?RailEstonia jaoks on rong juba läinud,? ütles eile paeminister Mart Laar. ?Hea, et raudtee erastamise eelläbirääkimiste esimene etapp lõppes ilma lolli tehinguta.?
Pärast seda, kui selgus, et RailEstoniaga seotud Tony Massei on hoopis Ameerika kurjategija Antonio Angotti, ei ole pakkumise juhil John Orrisonil enam minu kabinetti asja, ütles teede- ja sideminister Toivo Jürgenson.
Erastamisagentuur võib kuulutada praegu pooleli oleva raudteemüügi luhtunuks ja alustada uue konkursiga, kui peaks välja ilmuma mõni suur ja tõsiselt võetav Põhja-Ameerika raudteefirma, ütles Eesti Raudtee nõukogu esimees Ardo Ojasalu.
?Selleks peaks oodatav raudteefirma esinema tunduvalt jõulisema avaldusega kui lihtsalt kirjalik huviavaldus,? lausus Ojasalu.
Mõis väitis, et tema nurjas RailEstonia poolt leitud kahtlast Venemaa kapitali esindava finantsinvestori Giovanni Sposato kaasamise projekti.
Mõis kinnitas, et käis eelmisel nädalal koos kõmulise ärimehe Meelis Laoga Londonis Sposatoga kohtumas RailEstonia Eesti-poolse töögrupi palvel, mille tulemusel soovitas kokkuleppest loobuda.
RailEstonia Eesti-poolsesse töörühma kuuluvad Hannes Tamjärv, Anti Oidsalu, Olev Toomet ning advokaadibüroo Lepik & Luhaäär.
Mitu Isamaaliidu fraktsiooni liiget kinnitas Äripäev Online?ile, et luges Tallinna linnapea Mõisa käimisest Londonis koos Laoga alles lehest. Mõis kohtus üleeile Isamaaliidu juhatusega, et rääkida oma raudtee erastamisega seotud Londoni-käigust, kuid ta ei maininud asjaolu, et käis seal koos Laoga. ?See ei jäta just head muljet,? nentis üks Isamaaliidu juhatuse liige.
Mõis nimetas ebaõiglaseks kahtlustusi, et ta on raudtee erastamisega tegeledes isikliku kasu peal väljas, sest tema lähtub missioonitundest ja patriotismist. ?Raudtee erastamise puhul ei räägi me mingisugusest kommirahast, vaid 1,7 miljardist kroonist,? lausus ta. ?Mina olen Eesti Vabariigi kodanik, poliitika- ja majandusinimene, kes tahab, et riik teeniks raudtee müügist võimalikult suurt tulu.?
Raudtee erastamiseks läbirääkimistele kutsutud Baltic Rail Service (BRS) alustab täna Eesti Raudtee majandusliku seisundi uurimist ning ei usu RailEstonia naasmist konkursile, lausus pakkumise BRSi juhatuse aseesimees Guido Sammelselg.
Ühtlasi avaldas Sammelselg kõhklusi Mõisa omakasupüüdmatuse suhtes, lisades, et BRS on kulutanud oma nõustajatele ligi 20 miljonit krooni.
Erastamisagentuuri poolt raudteemüügi nõustajaks valitud Suurbritannia firmale GIBB on juba välja makstud 40 miljonit krooni.