Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.
Sedaan Clio ? see pole mingi nali
Esmapilgul tõesti veidi kentsakana mõjuv Renault Thalia on tõepoolest sedaankerega Clio. Eestlastele sedaankerega autod meeldivad, soomlastele ilmselt mitte. Miks muidu polnud isegi autoajakirjanikud sellisest masinast midagi kuulnud.
Tegelikkuses on asi aga naljast kaugel. Thalia on üks pikemaid autosid oma klassis, talle saavad vastu vaid teised kaks väikest sedaani: Seat Cordoba ja VW Polo Classic. Igatahes on Thalia sama pikk kui klass kogukam VW Golf. Oma sõsarast, Renault Cliost on Thalia pikem aga ligi 38 sentimeetrit.
Hoopis iselugu on pagasiruumiga. See on Thalial koguni nii suur, et ühe oma klassi suurima pagasiruumiga sedaanauto Seat Toledo pagasiruum jääb talle 10 liitriga alla. Volkswageni esindusauto Passati pagasiruumist on Thalia oma koguni 35 liitri jagu mahukam. Seetõttu tuleb hakata Thaliale otsima konkurente juba mitte enam kesk- vaid suurte keskautode seast. Näiteks Toyota Camry pagasiruum on Thalia omast vaid 8 liitrit suurem.
Tõsi ta on, selline müstiline mahutavus võib teatud hetkel kujuneda mõttetuks, sest pagasiruumi luuk on sedaankerega autol ikka selline, et külmikut sisse ei pane. Reisile minnes kohvreid ja kotte sisse toppida võib Thaliasse aga lõpmatult. Ja mitte ainult pagasiruumi mahutavus ei luba Thaliat keskautoga võrrelda. Proovisõidul tekitas meeldiva üllatuse ka vaikus salongis, mis vähemalt kõrva järgi hinnates ei jää küll keskautode tasasusele palju alla. Auto kapotikaas, mootori ja salongi vahesein on korralikult polsterdatud, sedaankere hoiab võrreldes luukpäraga aga niigi mürataset madalamal.
Igati hea on ka auto teelpüsivus. Teljevahe on Cliol oma klassi pikim, millele jäävad alla isegi Toyota Corolla ja Hyundai Accent. Kui sellele lisada pikk tagaosa, siis on Thaliaga maateel lausa lust sõita. Ei mingit väikeautole omast ?kitse? tunnet. Küll aga tekib küsimus, et kui kogu pagasiruumi kaupa täis laduda, siis mida arvavad sellest auto vedrud ja kuidas on lood juhitavusega siis? Pikk tagaosa ja selles olev raskus võib hakata väikest ja kerget autot kurvides ?väntsutama?, mis just kõige meeldivam tunne ei ole.
Kes aga Thaliaga kaupa vedama ei kavatse hakata, sellele peaks auto igati paslik olema. Hind algab 129 900 kroonist ja mootoreid on saadaval kahe erineva võimsusega ? 76 ja 98 hj.
Küll aga võib tekkida olukord, et autot kohe homme salongist võtta pole, sest huvi uue sedaanauto vastu on Eestis üsna suur.