Artikkel
  • Kuula
    Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.

    Sedaan Clio ? see pole mingi nali

    Esmapilgul tõesti veidi kentsakana mõjuv Renault Thalia on tõepoolest sedaankerega Clio. Eestlastele sedaankerega autod meeldivad, soomlastele ilmselt mitte. Miks muidu polnud isegi autoajakirjanikud sellisest masinast midagi kuulnud.
    Tegelikkuses on asi aga naljast kaugel. Thalia on üks pikemaid autosid oma klassis, talle saavad vastu vaid teised kaks väikest sedaani: Seat Cordoba ja VW Polo Classic. Igatahes on Thalia sama pikk kui klass kogukam VW Golf. Oma sõsarast, Renault Cliost on Thalia pikem aga ligi 38 sentimeetrit.
    Hoopis iselugu on pagasiruumiga. See on Thalial koguni nii suur, et ühe oma klassi suurima pagasiruumiga sedaanauto Seat Toledo pagasiruum jääb talle 10 liitriga alla. Volkswageni esindusauto Passati pagasiruumist on Thalia oma koguni 35 liitri jagu mahukam. Seetõttu tuleb hakata Thaliale otsima konkurente juba mitte enam kesk- vaid suurte keskautode seast. Näiteks Toyota Camry pagasiruum on Thalia omast vaid 8 liitrit suurem.
    Tõsi ta on, selline müstiline mahutavus võib teatud hetkel kujuneda mõttetuks, sest pagasiruumi luuk on sedaankerega autol ikka selline, et külmikut sisse ei pane. Reisile minnes kohvreid ja kotte sisse toppida võib Thaliasse aga lõpmatult. Ja mitte ainult pagasiruumi mahutavus ei luba Thaliat keskautoga võrrelda. Proovisõidul tekitas meeldiva üllatuse ka vaikus salongis, mis vähemalt kõrva järgi hinnates ei jää küll keskautode tasasusele palju alla. Auto kapotikaas, mootori ja salongi vahesein on korralikult polsterdatud, sedaankere hoiab võrreldes luukpäraga aga niigi mürataset madalamal.
    Igati hea on ka auto teelpüsivus. Teljevahe on Cliol oma klassi pikim, millele jäävad alla isegi Toyota Corolla ja Hyundai Accent. Kui sellele lisada pikk tagaosa, siis on Thaliaga maateel lausa lust sõita. Ei mingit väikeautole omast ?kitse? tunnet. Küll aga tekib küsimus, et kui kogu pagasiruumi kaupa täis laduda, siis mida arvavad sellest auto vedrud ja kuidas on lood juhitavusega siis? Pikk tagaosa ja selles olev raskus võib hakata väikest ja kerget autot kurvides ?väntsutama?, mis just kõige meeldivam tunne ei ole.
    Kes aga Thaliaga kaupa vedama ei kavatse hakata, sellele peaks auto igati paslik olema. Hind algab 129 900 kroonist ja mootoreid on saadaval kahe erineva võimsusega ? 76 ja 98 hj.
    Küll aga võib tekkida olukord, et autot kohe homme salongist võtta pole, sest huvi uue sedaanauto vastu on Eestis üsna suur.
  • Hetkel kuum
Myraka ettevõtlusblogi: Ford Transit gloria mundi
Äripäeva toitlustusettevõtjast kolumnist Myrakas müüs maha teda truult teeninud vanaldase Ford Transiti ning mõtiskleb selle kõrvale ausa väikeettevõtluse võimatuse üle.
Äripäeva toitlustusettevõtjast kolumnist Myrakas müüs maha teda truult teeninud vanaldase Ford Transiti ning mõtiskleb selle kõrvale ausa väikeettevõtluse võimatuse üle.
Tehnoloogiasektor sügavas languses: Nvidia kaotas oma väärtusest kümnendiku
Selle nädala jooksul on “Suurepärase Seitsme” aktsiate langus kustutanud nende turukapitalisatsioonist kokku enam kui 900 miljardit dollarit, mis on lähedal grupi ajaloo suurimale nädalasele kaotusele.
Selle nädala jooksul on “Suurepärase Seitsme” aktsiate langus kustutanud nende turukapitalisatsioonist kokku enam kui 900 miljardit dollarit, mis on lähedal grupi ajaloo suurimale nädalasele kaotusele.
Articles republished from the Financial Times
Reaalajas börsiinfo
Myraka ettevõtlusblogi: Ford Transit gloria mundi
Äripäeva toitlustusettevõtjast kolumnist Myrakas müüs maha teda truult teeninud vanaldase Ford Transiti ning mõtiskleb selle kõrvale ausa väikeettevõtluse võimatuse üle.
Äripäeva toitlustusettevõtjast kolumnist Myrakas müüs maha teda truult teeninud vanaldase Ford Transiti ning mõtiskleb selle kõrvale ausa väikeettevõtluse võimatuse üle.
Gasellid
Kiiresti kasvavate firmade liikumist toetavad:
Gaselli KongressAJ TootedFinora BankGBC Team | Salesforce
Metallitööstus sunnib end raskel ajal vastu võtma iga töö
Ekspordile suunatud Viljandimaa metallitööstusettevõte Metest tunnetab praegu kõige raskemat aega. See tähendab, et enam ei saa valida tehtavat tööd, vaid vastu tuleb võtta kõik pakutav.Kuigi praegu valitseb majanduslikult keeruline aeg, kavatseb Metest Steel siiski kindlalt laieneda.
Ekspordile suunatud Viljandimaa metallitööstusettevõte Metest tunnetab praegu kõige raskemat aega. See tähendab, et enam ei saa valida tehtavat tööd, vaid vastu tuleb võtta kõik pakutav.Kuigi praegu valitseb majanduslikult keeruline aeg, kavatseb Metest Steel siiski kindlalt laieneda.
Amazoni rüpes edu nautiv Eesti ettevõtja: Jeff Bezose juhtimisprintsiibid sobivad meile hästi
Mari Jolleri esimene firma läks põhja, teise müüs ta maha ning kolmas müüdi ligi kaks aastat tagasi hiiglaslikule Amazonile. Selle kaisus on ettevõte Jolleri teatel uue tuule tiibadesse saanud.
Mari Jolleri esimene firma läks põhja, teise müüs ta maha ning kolmas müüdi ligi kaks aastat tagasi hiiglaslikule Amazonile. Selle kaisus on ettevõte Jolleri teatel uue tuule tiibadesse saanud.
Kas rohepööre tähendab eurokommunismi? Või on see lihtsalt üks utoopia?
Küsimusele, kas rohepööre tähendab seda, et oleme sunnitud hakkama ehitama eurokommunismi, vastab Erik Moora, et kahetsusväärselt on keskkonnateemad, mis muidu vabades ühiskondades ei ole vaidlusobjekt, ära ideologiseeritud, nii et praegu näeme, kuidas poliitilised vastased vaidlevad mitte sisu üle, vaid selle üle, miks midagi teha ei saa. Samas on ilmne, et kuna inimtegevus ületab planeedi talumisvõime piire mitmekordselt, pole samamoodi jätkamine võimalik.
Küsimusele, kas rohepööre tähendab seda, et oleme sunnitud hakkama ehitama eurokommunismi, vastab Erik Moora, et kahetsusväärselt on keskkonnateemad, mis muidu vabades ühiskondades ei ole vaidlusobjekt, ära ideologiseeritud, nii et praegu näeme, kuidas poliitilised vastased vaidlevad mitte sisu üle, vaid selle üle, miks midagi teha ei saa. Samas on ilmne, et kuna inimtegevus ületab planeedi talumisvõime piire mitmekordselt, pole samamoodi jätkamine võimalik.
Elektrifirma kogemus särtsuautodega: kõikide kulude ennustamisega pole pihta läinud
Eesti Energia autoparki on kuulunud enam kui kümme aastat elektriautod ning ettevõte peab vaatamata muutunud kuludele särtsuautosid mõistlikeks.
Eesti Energia autoparki on kuulunud enam kui kümme aastat elektriautod ning ettevõte peab vaatamata muutunud kuludele särtsuautosid mõistlikeks.
Eesti sai Euroopa rahakotist 122 miljonit eurot
Euroopa Komisjon tegi reedel taaste- ja vastupidavusrahastust (RRF) Eestile järjekorras teise väljamakse mahus 122,3 miljonit eurot, kuna Eesti on täitnud kõik taastekava kolmanda osamakse eeltingimuseks seatud eesmärgid.
Euroopa Komisjon tegi reedel taaste- ja vastupidavusrahastust (RRF) Eestile järjekorras teise väljamakse mahus 122,3 miljonit eurot, kuna Eesti on täitnud kõik taastekava kolmanda osamakse eeltingimuseks seatud eesmärgid.
Järjekordne Telia MeetUp toimub juba 30. mail
30. mail avab Telia taas oma uksed Eesti ettevõtete esindajatele, et koos tehnoloogia-, IT- ja küberturvalisuse ekspertidega arutada päevakajalisi teemasid ning tehnoloogiaajastuga seotud väljakutseid. Sel aastal on fookusteemadeks küberturvalisus, IT-efektiivistamine ning kestlikkuse uued normid ja väljakutsed ettevõtetele.
30. mail avab Telia taas oma uksed Eesti ettevõtete esindajatele, et koos tehnoloogia-, IT- ja küberturvalisuse ekspertidega arutada päevakajalisi teemasid ning tehnoloogiaajastuga seotud väljakutseid. Sel aastal on fookusteemadeks küberturvalisus, IT-efektiivistamine ning kestlikkuse uued normid ja väljakutsed ettevõtetele.