Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.
Veebruar kergitas enam Suzuki ja BMW müüki
Veebruar oli jälle kuu, mida võib rekordiks nimetada. Aasta alguse müük on olnud ikka kesisem kui teistel kuudel, kuid tänavu sai automüük hoo sisse juba õige varakult. Ligi 900 Eestisse müüdud sõiduautot on näitaja, millele ei saa vastu ühegi varasema aasta veebruar.
Võrreldes jaanuariga olid suurimad tõusjad Suzuki ja BMW, kes kahekordistasid oma läbimüüki. Korraliku tulemuse on teinud ka Ford, Seat ja Honda. Kui Seat on viimasel ajal ikka üsna stabiilselt müünud, siis on hea meel tõdeda, et ka Ford ja Honda hakkavad taas võitlema kõrgemate kohtade pärast. Näib, et uue Ford Mondeo ja Honda Civicu tulek hakkab tunda andma.
Enim müüdud auto oli taas Peugeot 206, millele järgnesid Lada ning Nissan Almera.
Langejate rivi eesotsas on margid, mille langust ei saa kuigi tõsiselt võtta. Saabi ja Lexust müüdi veebruaris lihtsalt mõni auto vähem kui jaanuaris, kuid protsentides teeb see üsna suure numbri. Veidi suurema vahe tegid sisse Fiat ja Skoda, mis praeguse väikeautode ostubuumi ajal on mõneti üllatav. Punto ja Fabia on Euroopas ju ühed ostetumad autod üleüldse. Mazda kukkumine oli aga seotud pigem hea müügiga jaanuaris kui kesise müügiga veebruaris.
Mahtuniversaalide osas jäi sedapuhku peale Opel Zafira, mis Renault Scenicule 6 autoga ?ära tegi?. Maasturite leeris oli seevastu üsna huvitav seis: nii linnamaastureid kui aeglustiga tõsisemaid tegijaid müüdi veebruaris 53. Nii harmoonilist müüki ei ole varasematel aegadel küll ette tulnud. Ikka on ülekaalus olnud aeglustiga maasturite leer. Esimeste seas oli nagu ikka Honda oma CR-V ja HR-Vga, teiste seas Nissan Patroli ja Terranoga.
Tarbesõidukite paremusjärjestuses ei muutunud jaanuariga võrreldes peaaegu midagi. Taas olid esimesed kaks prantslased, neile järgneb Mercedes-Benz. Esiviisiku lõpus olid sedapuhku kohad sisse võtnud Volkswagen ja Honda.
Ekspordiga paistab tänavu silma Toyota, ülejäänud on selles osas suhteliselt tagasihoidlikud ja piiri taha on rännanud vaid üksikud autod.