Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.
BMW tehase vahendaja nihkub ebasoosingusse
Peaministri nõuniku Andres Klaari sõnul üritas Martens läinud nädala reede pärastlõunal leppida kokku esmaspäevaks kohtumist Mart Laariga, kuid nii lühikese etteteatamise korral polnud seda võimalik korraldada.
Samuti lisas Klaar, et peaministri bürool oli kahtlusi Martensi usaldusväärsuses. ?Arvan, et ta pole piisavalt ennast üles näidanud ning teda ei saa lasta peaministri jutule. Muidu võib juhtuda nii nagu ühe sitsiillasega,? viitas nõunik hiljutistele segadustele raudtee erastajatega.
Klaari sõnul on tõsistel ärimeestel alati võimalus peaministriga kohtumine kokku leppida. ?Kui Martens on tõsiseltvõetav inimene, siis võinuks pikemalt ette teatada,? märkis nõunik.
Klaar lisas, et Martensi esindaja proovis veel eile hommikul korraldada kokkusaamist mõne peaministri büroo esindajaga, kuid ebaõnnestunult.
Martensi sõnul mõistab ta seda, et peaministril on tihe päevaplaan ning kabinetil on praegu ka muid probleeme, millega tegeleda. ?Samas on aga küsitav seatud prioriteetide küsimus,? lisas ta.
Martens ütles veel pühapäeval, et soovib enda kaasamist läbirääkimisprotsessi BMWga ning tahab esmaspäeval seepärast kohtuda nii pea- kui ka rahandusministriga. Martens oli majandusministeeriumiga eri meelt BMW tehase pärast konkureeriva Eesti kandidatuuri toetava lobitöö osas ning tahtis ka selleks Mart Laari ja Siim Kallase toetust. Rahandusministeeriumi teatel pole Martens esmaspäeval kohtunud ka Kallasega.
?Ma ei taha olla mingi peksupoiss,? lausus Martens, rõhutades seda, et ta on Eesti esindajana BMW juures asju korralikult ajanud ning tema isikut ei saa kuidagi viia samale tasemele itaallastega, kellega Eesti riigil on kurvad kogemused viimasest ajast.
Majandusministeerium teatas märtsi alguses BMW-le, et seoses senise infovahetusetapi lõppemisega lõpetatakse Martensi esindajavolitused. Martensi hinnangul on see ebaõiglane, kuna Eestil on praegu head võimalused saada BMW tehase asupaigaks paljuski tema ärikontaktide ja asjaajamise kaudu ning edasinegi suhtlemine BMWga peaks käima tema kaudu.