Reklaamfoto keerukus taandub töö ajale ja kuludele

Tiit Veermäe 13. märts 2001, 00:00

Reklaamfoto pole seebikarbiga tehtud perepilt, vaid oluline osa kogu reklaamikampaaniast. Osa firmasid teevad reklaami oma jõududega, olles tihti üsna suures teadmatuses kogu reklaamivärgist. Et tulemus tooks tellijale ka rahalist rõõmu, peab reklaamfoto olema läbi mõeldud, planeeritud ja professionaalselt teostatud.

Kliendil on kasulik teada, millest oleneb foto valmistamise ja kasutamise hind. Nii saab mõistlikult planeerida kulutusi ja teha koostöö fotograafiga meeldivaks mõlema poole jaoks. Aja jooksul olen jõudnud arusaamisele, et kogu jutt keerukusest ja loomingulisusest taandub töö ajale (pildistamise- ja abiajad) ning tegelikele kuludele.

Iga konkreetne suurem töö algab aruteluga, milles selgub töö eesmärk, kasutus, vajalikud õigused fotole, tähtaeg, joonistatakse kavand (kui see reklaamifirmal lõppkliendiga koostöös pole varem valmis tehtud). Lepitakse kokku, kes tegeleb ja vastutab iga osa organiseerimise eest (modellid, rekvisiidid, meik, võttekoha otsimine, transport jne).

Koostatakse tellimus, kuhu märgitakse ka isik, kes koordineerib ja vastutab kogu protsessi eest, et hoiduda iga mehe targutustest, sest kokkade hulk on pöördvõrdeline supi kvaliteediga. Tellimuse kinnitab klient allkirjaga.

Saadud info alusel koostab fotograaf umbkaudse eelarve. Kui klient on eelarve kinnitanud ja suuremate tööde puhul avansi kulude katteks tasunud, panevad asjaosalised töö plaani ning hakkavad tegelema ettevalmistusega: tooted valmistatakse ette, otsitakse rekvisiidid, valitakse ja tellitakse modellid, renditakse stuudio või muu võttekoht, hangitakse vajalikud lisaseadmed, tellitakse transport, assistendid, lepitakse kokku stilistide (rõivad, toit, jm pildil olev), juuksuri ja meikijaga. Enne pildistamise algust toimetavad kõik osalised nende vastutusel olevad osad kohale. Kes jätab oma osa täitmata, maksab ka uue pildistamise või kogu seltskonna ooteajad kinni.

Pärast pildistamist ilmutatakse materjal, vajadusel tellitakse lisatöötlus. Stuudios tuleb seadeldis maha võtta, seadmed korrastada, rekvisiidid ära viia, riknenud foonid uutega asendada jne. Lõpuks toimetatakse ja valitakse pildistatud materjal, klient saab tähtajaks tellimuse kätte ja tasub arve.

Professionaalsete püsiklientidega toimub tellimuse esitamine harilikult suuliselt, ainsad paberid on kavand ja arve. Kui lükkate pildistamise viimasele minutile, olge valmis kalli kiirtöö hinna ja mitte just märkimisväärselt loomingulise lahendusega. Iga foto tükk tuleb odavam, kui koondate tööd suurematesse projektidesse. Eriti raiskav on tellida iga pähe tulev foto eraldi tööna.

Äripäev https://www.aripaev.ee/img/id-aripaev.svg
06. December 2011, 19:34
Otsi:

Ava täpsem otsing