Microsoft ründab internetti

Sirje Rank 21. märts 2001, 00:00

Konkurendid eesotsoas USA AOL Time Warneriga näevad Microsofti uues internetistrateegias ohtlikke paralleele firma taktikaga arvutitarkvara turul, mille USA kohus läinud aastal seadusevastaseks tunnistas.

Projekt suunab tarkvara tootmise fookuse lauaarvutitelt internetti. Kavas on välja arendada lai valik teenuseid, mis vastaksid inimeste igapäevastele vajadustele alates reisiplaanide tegemisest aktsiaportfelli haldamiseni. Seejuures on mitmes programmis plaanis kasutada Microsofti kiirsuhtluse tarkvara.

Suhtlustarkvara tasuta lisamine turul domineerivate Microsofti tarkvaratoodete paketti annaks sellele aga konkurentide ees ebavõrdse eelise.

Sarnast taktikat kasutas Microsoft 90. aastate keskel, kui liitis oma Windowsi operatsioonisüsteemiga võrgulehitseja Explorer. Windowsi kasutab 90% lauaarvutitest kogu maailmas ning kümnendi lõpuks oli Explorer konkurendid kõrvale tõrjunud. Sealhulgas Netscape Navigatori, mille valmistanud firma kuulub nüüd AOLile. USA föderaalkohus leidis läinud aastal Microsofti vastu algatatud monopolihagis, et firma on nii toimides oma monopoolset seisundit kuritarvitanud.

Juriidiliste ekspertide hinnangul riskib Microsoft uue kohtuasjaga. ?Kui Microsoft valib suuna, mis põhiolemuselt kordab sama rikkumist, on olukord väga tõsine,? kommenteeris ühishagis osalenud Iowa osariigi peaprokurör Tom Miller ajalehele Washington Post.

Microsoft aga väidab, et uus võrgustrateegia on rajatud avalikele arvutistandarditele, mistõttu monopoli kuritarvitamise süüdistustel pole alust.

Küsimus on suhtlustarkvaras, mis kujutab endast tekstisõnumeid, mis ilmuvad ekraanile peaaegu vahetult pärast saatmist. Edaspidi võib sellest tehnoloogiast saada põhivahend nii ettevõtete kui ka eraisikute infovahetuses. Washington Post kirjutab, et varsti ei vahendata mitte ainult tekstisõnumeid, vaid muusikat, videoid ning muud digitaalset infot. Lehe sõnul on tekstisõnumitel telefonikõnedele samasugused tagajärjed nagu oli e-kirjade tulekul tavalisele postile.

Praegu domineerib suhtlustarkvara turul AOLi Instant Messenger ehk AIM-tehnoloogia, millel on enam kui 80 miljonit registreeritud kasutajat. Firmal on lisaks eraldi tekstisõnumite teenus ICQ, millel on samuti üle 80 miljoni kasutaja. Microsofti tehnoloogial MSN Messenger on umbes 30 miljonit registreeritud kasutajat.

Samas näitavad New Yorgi uurimisfirma Jupiter Media Metrixi andmed MSNi populaarsuse kiiret kasvu. Kui jaanuaris oli AOLil 24,3 miljonit kasutajat ehk 21% rohkem kui läinud aasta samal ajal, siis MSNi 14,5 miljonit kasutajat märgib aasta varasemaga võrreldes 140% kasvu.

Microsoft kinnitab, et Rahetorm pole mõeldud turu vallutamiseks, vaid moodustab vaid osa kontserni ?.Net? strateegiast. See rajaneb eeldusel, et tulevikus saavad kasutajad internetile ligi nii pihuarvutite kui ka muude seadmete vahendusel. Uued tehnoloogiad on mõeldud töötama Microsofti Microsofti Windows XP operatsioonisüsteemiga, mille debüüt on kavandatud selle aasta jooksul.

Raadio ettevõtlikule inimesele

Äripäeva raadio 92.4

Hetkel eetris

Kava

    Vaata kogu kava
    Äripäev https://www.aripaev.ee/img/id-aripaev.svg
    25. November 2011, 11:17
    Otsi:

    Ava täpsem otsing