Artikkel
  • Kuula
    Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.

    Valetab peaminister, valetavad ka ministrid

    Äripäev on seisukohal, et majandusminister Mihkel Pärnoja ning teede- ja sideminister Toivo Jürgenson peavad ministriportfelli uutele inimestele loovutama ? valetamine, lohakus asjaajamisel ning maksumaksja raha asjatu raiskamine teistsugust lahendust ei luba.
    Erastamisagentuuri nõukogu esimehena pettis Pärnoja riigihangete ametilt välja loa sõlmida ilma konkursita 40 miljoni kroonine leping Eesti Raudtee erastamise nõustamiseks Briti konsultatsioonifirmaga GIBB. Enne seda oli Pärnoja tagasi lükanud nõustamise eest 12 miljonit küsinud PriceWaterhouse-Coopersi pakkumise, väites, et riigil sellist raha pole.
    Arvatakse, et Pärnoja ei talitanud nii omal algatusel, vaid GIBBi soovitas EBRD, keda näiteks RailEstonia mainis erastamiskonkursi käigus ühena oma finantseerijaist. Kas vastab tõele see või mõni teine vandenõuteooria, pole praegu isegi oluline ? fakt on see, et Pärnoja valetas ja lasi tuulde 40 miljonit krooni maksumaksja raha.
    Riigihangete ameti peadirektor Ülo Sarv hoidis seda infot poolteist aastat vaka all, öeldes, et kartis kohta kaotada. Imelik lähenemine ? riigiametnik teenib ministrit, mitte riiki. Õigem on öelda, et see on valitsusliidu asjameestele omane lähenemine, nii nagu ka valetamine. Valetab peaminister, valetab minister ja pettusest vaikides ka ametnik.
    Arenenud riikides on kombeks, et eksinu lahkub ise ametist. Paraku pole Eestis sellist kommet tekkinud. Isamaaliit, Mõõdukad ja Reformierakond on, vastupidi, võtnud ringkaitsesse ? üks ei torgi teist ega teine kolmandat.
    Toimetus ei ole nõus Siim Kallasega, kes ütles, et see, kui Laar tulistab Savisaare pildi pihta, on Isamaaliidu siseasi. Niisamuti ei ole Pärnoja valetamine üksnes Mõõdukate ega Jürgensoni iseenese tarkusest tehtud teod Isamaaliidu, vaid kogu võimuliidu küsimus.
    Kolmikliit kardab, et ministrite väljavahetamine seiskab erastamise. See on asjatu kartus. Lepingu allakirjutamine Baltic Rail Service´iga on lõpusirgele jõudmas
    Ministrid peavad ise ameti maha panema, umbusaldamiseni asja viia on kolmikule riskantne. Võib arvata, et nii mõnigi kolmikliidu liige tahab riigikogus end selgelt eristada negatiivse mainega koalitsioonikaaslastest, et säilitada enda võimalus tulla valituks ka järgmistel valimistel. See aga võib kukutada valitsuse ning viia erakorraliste valimisteni.
    Kui meenutada viimase paari kuu sündmusi, siis on selge, et neist võidaks ainult Savisaar.
    Pärnoja ja Jürgensoni lahkumine on kasulik kolmikliidule endale ning kokkuvõttes ka Eesti riigi arengule, sest nende meeste jätkamine ministriametis takistab uute positiivsete ideede elluviimist. Ükskõik, kui hea ja/või vajaliku ettepanekuga Pärnoja või Jürgenson nüüd ja edaspidi ka välja tuleks, ei võtaks keegi seda enam tõsiselt. Siin ei maksa ajakirjandusele etteheiteid teha ? need mehed on oma kehva maine ise kujundanud.
  • Hetkel kuum
Myraka ettevõtlusblogi: Ford Transit gloria mundi
Äripäeva toitlustusettevõtjast kolumnist Myrakas müüs maha teda truult teeninud vanaldase Ford Transiti ning mõtiskleb selle kõrvale ausa väikeettevõtluse võimatuse üle.
Äripäeva toitlustusettevõtjast kolumnist Myrakas müüs maha teda truult teeninud vanaldase Ford Transiti ning mõtiskleb selle kõrvale ausa väikeettevõtluse võimatuse üle.
Kui Mars kutsub: Musk soovib 55,8 miljardit Tesla varadest
Tesla autod kutsutakse jälle tagasi uue ohtliku defekti tõttu. Elon on aga hõivatud mujal rindel ning tegeleb oma mitmekümnemiljardilise kompensatsioonipaketi väljanõudmisega.
Tesla autod kutsutakse jälle tagasi uue ohtliku defekti tõttu. Elon on aga hõivatud mujal rindel ning tegeleb oma mitmekümnemiljardilise kompensatsioonipaketi väljanõudmisega.
Articles republished from the Financial Times
Reaalajas börsiinfo
Myraka ettevõtlusblogi: Ford Transit gloria mundi
Äripäeva toitlustusettevõtjast kolumnist Myrakas müüs maha teda truult teeninud vanaldase Ford Transiti ning mõtiskleb selle kõrvale ausa väikeettevõtluse võimatuse üle.
Äripäeva toitlustusettevõtjast kolumnist Myrakas müüs maha teda truult teeninud vanaldase Ford Transiti ning mõtiskleb selle kõrvale ausa väikeettevõtluse võimatuse üle.
Gasellid
Kiiresti kasvavate firmade liikumist toetavad:
Gaselli KongressAJ TootedFinora BankGBC Team | Salesforce
Metallitööstus sunnib end raskel ajal vastu võtma iga töö
Ekspordile suunatud Viljandimaa metallitööstusettevõte Metest tunnetab praegu kõige raskemat aega. See tähendab, et enam ei saa valida tehtavat tööd, vaid vastu tuleb võtta kõik pakutav.Kuigi praegu valitseb majanduslikult keeruline aeg, kavatseb Metest Steel siiski kindlalt laieneda.
Ekspordile suunatud Viljandimaa metallitööstusettevõte Metest tunnetab praegu kõige raskemat aega. See tähendab, et enam ei saa valida tehtavat tööd, vaid vastu tuleb võtta kõik pakutav.Kuigi praegu valitseb majanduslikult keeruline aeg, kavatseb Metest Steel siiski kindlalt laieneda.
Amazoni rüpes edu nautiv Eesti ettevõtja: Jeff Bezose juhtimisprintsiibid sobivad meile hästi
Mari Jolleri esimene firma läks põhja, teise müüs ta maha ning kolmas müüdi ligi kaks aastat tagasi hiiglaslikule Amazonile. Selle kaisus on ettevõte Jolleri teatel uue tuule tiibadesse saanud.
Mari Jolleri esimene firma läks põhja, teise müüs ta maha ning kolmas müüdi ligi kaks aastat tagasi hiiglaslikule Amazonile. Selle kaisus on ettevõte Jolleri teatel uue tuule tiibadesse saanud.
Kas rohepööre tähendab eurokommunismi? Või on see lihtsalt üks utoopia?
Küsimusele, kas rohepööre tähendab seda, et oleme sunnitud hakkama ehitama eurokommunismi, vastab Erik Moora, et kahetsusväärselt on keskkonnateemad, mis muidu vabades ühiskondades ei ole vaidlusobjekt, ära ideologiseeritud, nii et praegu näeme, kuidas poliitilised vastased vaidlevad mitte sisu üle, vaid selle üle, miks midagi teha ei saa. Samas on ilmne, et kuna inimtegevus ületab planeedi talumisvõime piire mitmekordselt, pole samamoodi jätkamine võimalik.
Küsimusele, kas rohepööre tähendab seda, et oleme sunnitud hakkama ehitama eurokommunismi, vastab Erik Moora, et kahetsusväärselt on keskkonnateemad, mis muidu vabades ühiskondades ei ole vaidlusobjekt, ära ideologiseeritud, nii et praegu näeme, kuidas poliitilised vastased vaidlevad mitte sisu üle, vaid selle üle, miks midagi teha ei saa. Samas on ilmne, et kuna inimtegevus ületab planeedi talumisvõime piire mitmekordselt, pole samamoodi jätkamine võimalik.
Elektrifirma kogemus särtsuautodega: kõikide kulude ennustamisega pole pihta läinud
Eesti Energia autoparki on kuulunud enam kui kümme aastat elektriautod ning ettevõte peab vaatamata muutunud kuludele särtsuautosid mõistlikeks.
Eesti Energia autoparki on kuulunud enam kui kümme aastat elektriautod ning ettevõte peab vaatamata muutunud kuludele särtsuautosid mõistlikeks.
Eesti sai Euroopa rahakotist 122 miljonit eurot
Euroopa Komisjon tegi reedel taaste- ja vastupidavusrahastust (RRF) Eestile järjekorras teise väljamakse mahus 122,3 miljonit eurot, kuna Eesti on täitnud kõik taastekava kolmanda osamakse eeltingimuseks seatud eesmärgid.
Euroopa Komisjon tegi reedel taaste- ja vastupidavusrahastust (RRF) Eestile järjekorras teise väljamakse mahus 122,3 miljonit eurot, kuna Eesti on täitnud kõik taastekava kolmanda osamakse eeltingimuseks seatud eesmärgid.
Usaldamatus valitsuse majanduspoliitika suhtes on järsult kasvanud
Üheks suuremaks ettevõtteid mõjutavaks probleemiks on tõusnud vähene usaldus valitsuse majanduspoliitika suhtes, selgus täna esitletud majanduse konjunktuuri kvartaalsest ülevaatest.
Üheks suuremaks ettevõtteid mõjutavaks probleemiks on tõusnud vähene usaldus valitsuse majanduspoliitika suhtes, selgus täna esitletud majanduse konjunktuuri kvartaalsest ülevaatest.