Artikkel
  • Kuula
    Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.

    Kuivõrd mõjutab meie autoturgu Eesti liitumine ELiga?

    Kui midagi üldse muutub, siis tarbija kindlasti võidab. Mina ei usu, et sõidukid eriti kallinevad, kui Eesti liitub ELiga. Mõned automüüjad, kelle omanik on mõni naaberriik, kasutavad dumpinguhindu, et meie turgu rikkuda oma maa turgu rikkumata. Siis kaob lihtsalt ära see hinnavahe oma ja naabermaa vahel. Meie müüme autosid neid tootva tehase soovitatud hindade alusel ja ma ei ütleks, et need on odavamad kui teistes Euroopa riikides. Võib-olla on mõni sõidukimark siin isegi pisut kallim. Ma ei ole täheldanud, et näiteks Soome piirab Jaapani autode sissevedu, vastupidi, Jaapani autod on Soomes väga populaarsed. Euroopa autod on enamasti kallimad, aga nendes on ka ehk rohkem seda plekki sees. Ma kujutan ette, et siinne Japauto müüb oma autosid edasi, nagu ta siiani on teinud.
    ELis kehtib autotootjaile konkurentsireeglite osas erand, mis võimaldab tootjail anda edasimüüjatele kindlas piirkonnas müügi ainuõiguse. Võimalust, et erandi kaotamine lähiajal teoks saab ja autode hinda alandab, võib pidada pigem teoreetiliseks.
    Arvan, et kümmekonna aasta pärast müüakse Eestis siiski rohkem uusi sõidukeid ? 25 000?30 000 uut autot aastas, praegu müüakse aastas umbes 11 000 uut sõidukit. Paralleelselt uute autode impordi kasvuga väheneb kasutatud sõidukite import Eestisse. Eelmisel aastal need arvud võrdsustusid, aastaks 2010 peaks uute autode import ületama kasutatud autode impordi mitmeid kordi. Kasutatud autode import siiski lõplikult ei kao, alati tahab keegi osta autot, mida uuena Eestisse ei tooda.
    Auto on tarbeese ja kuna ta on tarbeese, siis kindlasti on tal ka turgu. Selline seis, nagu on Eestis praegu, kindlasti muutub ? inimeste majanduslik olukord kindlasti paraneb ning selge on see, et nad hakkavad rohkem vaatama ka võimaluste piires uute autode ostmise peale. Kõik on omavahel seotud ? kasutatud auto hakkab mõne aja pärast nõudma rohkem kulutusi ning pikapeale on kasulikum osta uus sõiduk.
    EL on ka siiani piiranud väljaspool liitu valmistatavate sõidukite sissetoomist. Nendeks juhtudeks on tehastel oma hinnapoliitika. Erinevates ELi riikides on see erinev ja autod on erinevalt maksustatud. Lähtutakse ikka sellest, mis hinnaga on sõidukit võimalik mingil turul müüa. Mina arvan, et EL on ikka majandusliit, mitte nagu Nõukogude Liit. Turg jääb ja turg reguleerib ennast ise. Tootja peab sellega kaasa tulema. Kui näiteks EL otsustab väga kõrgelt maksustada või piirata mujal toodetud sõidukite sissetoomist, siis tootja leiab võimaluse tuua tehas Euroopasse.
  • Hetkel kuum
Suur analüüs: maailmamajanduse jõujoonte murrangus pole Euroopa seis kiita
Maailmamajanduses annavad tooni Hiina, India ja laiemalt globaalse lõuna tõus ning USA jätkuva olulisuse valguses paistab suurima kaotajana Euroopa, kirjutab majanduspublitsist Liis Laidre Äripäeva essees.
Maailmamajanduses annavad tooni Hiina, India ja laiemalt globaalse lõuna tõus ning USA jätkuva olulisuse valguses paistab suurima kaotajana Euroopa, kirjutab majanduspublitsist Liis Laidre Äripäeva essees.
Saunumi käive kasvas, kahjum kahanes
Saunum Group lõpetas mulluse majandusaasta suurema käibe ja väiksema kahjumiga kui varem.
Saunum Group lõpetas mulluse majandusaasta suurema käibe ja väiksema kahjumiga kui varem.
Articles republished from the Financial Times
Reaalajas börsiinfo
Myraka ettevõtlusblogi: viie milli eest vaba aega, palun! “Ükskõik kui pees vahepeal asjad on, kõik läheb mööda.“
Suure Mi toitlustusäri tänavuse hooaja kalender on koos, retseptid on koos, kaarik on stardi- ja mina laskevalmis, kirjutab Äripäeva toitlustusettevõtjast kolumnist Üllar „Myrakas“ Priks, kes seekordses postituses pajatab ajast, rahast ja elutööst.
Suure Mi toitlustusäri tänavuse hooaja kalender on koos, retseptid on koos, kaarik on stardi- ja mina laskevalmis, kirjutab Äripäeva toitlustusettevõtjast kolumnist Üllar „Myrakas“ Priks, kes seekordses postituses pajatab ajast, rahast ja elutööst.
Gasellid
Kiiresti kasvavate firmade liikumist toetavad:
Gaselli KongressAJ TootedFinora BankGBC Team | Salesforce
Genka ettevõtlusest: valin vähem raha ja rohkem vabadust
Henry Kõrvitsa ehk artistinimega Genka sõnul pole raha tema jaoks kõige olulisem. Tähtsam on oma aeg ja võimalus seda meelepäraselt veeta.
Henry Kõrvitsa ehk artistinimega Genka sõnul pole raha tema jaoks kõige olulisem. Tähtsam on oma aeg ja võimalus seda meelepäraselt veeta.
Tippjuhi tee avalikust häbipostist töövõiduni: süda jättis löögi vahele
Jaanika Altraja: rohepöördes õnnestumiseks tuleb vähendada ebavõrdsust
Ühetaoline tulumaks ja madalad varamaksud mõjuvad tänapäeval dogmaatiliste jäänukitena, mis suurendavad ebavõrdsust ja pidurdavad rohepööret, kirjutab Jaanika Altraja arvamuskonkursile Edukas Eesti saadetud artiklis
Ühetaoline tulumaks ja madalad varamaksud mõjuvad tänapäeval dogmaatiliste jäänukitena, mis suurendavad ebavõrdsust ja pidurdavad rohepööret, kirjutab Jaanika Altraja arvamuskonkursile Edukas Eesti saadetud artiklis
Ameerika RAM – üks auto kõikideks sõitudeks
Igapäevaselt tööle, naisega ostlema, pojaga trenni, nädalavahetusel sõpradega erinevaid hobisid harrastama, sekka suvilaehitusega seotud sõidud – kõik need saab edukalt tehtud aasta pikapi tiitliga pärjatud suure ja jõulise RAMiga USCAR – Ameerika Autost.
Igapäevaselt tööle, naisega ostlema, pojaga trenni, nädalavahetusel sõpradega erinevaid hobisid harrastama, sekka suvilaehitusega seotud sõidud – kõik need saab edukalt tehtud aasta pikapi tiitliga pärjatud suure ja jõulise RAMiga USCAR – Ameerika Autost.
Suur reede raadios: Jüri Ratas Keskerakonna võimust pealinnas
Tallinnas on toimunud revolutsioon: üle kahe kümnendi püsinud Keskerakonna võim on otsas. Aga kas uus võimuliit leiab neljakesi ka ühisosa?
Tallinnas on toimunud revolutsioon: üle kahe kümnendi püsinud Keskerakonna võim on otsas. Aga kas uus võimuliit leiab neljakesi ka ühisosa?
Tartus baaripidamise lõpetanud firma jäi töötajatele võlgu
Tartu Supilinnas Mülä baari varem vedanud firma läks pankrotimenetlusse, mis võiks ettevõtte ühe omaniku sõnul tuua lahenduse ka maksmata jäänud palkadele.
Tartu Supilinnas Mülä baari varem vedanud firma läks pankrotimenetlusse, mis võiks ettevõtte ühe omaniku sõnul tuua lahenduse ka maksmata jäänud palkadele.