Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.
Saksa toidukaupadekett laieneb Soome ja Rootsi
Kinnitamata andmeil plaanib Lidl Soomes avada 150?200 kastimüügikauplust, mille konkurentsieeliseks on madalamad hinnad ülimalt piiratud sortimendist.
Soome kaupmeeste hinnangul toob sakslaste tulek Soome toidu- ja esmatarbekaupade turu ümberjagamise. Arvatakse, et 5?6 turuosa haaramine ei ole Lidli jaoks probleem ning paari aastaga võib turuosa kasvada juba 10 protsendile.
Seni on Soome toidu- ja esmatarbekaupade jaemüüjad pidanud end sektori suure kontsentratsiooni tõttu väliskonkurentsi suhtes immuunseks. Kolme kaubandusgrupi käes on peaagu 80 Soome turust.
Konkurentsi kasv on sundinud Soome kaubandusgruppe otsima efektiivsemaid ja dünaamilisemaid tegevusmudeleid. Nii ühendas S-grupp oma kauplused ühte ketti, sama eeskuju järgis Kesko.
Lidli strateegia on sortimendi piiramine, mis võimaldab suure käibe pealt hinnad madalal hoida. Kui Rootsi odav müügikett Rimi pakub 3000 kaubaartiklit, siis Lidli võrdluseks vaid 1000.
?Lidli tulek peaks turule tooma teisigi odavaid müügikette, mis omakorda mõjutab hindu toiduainetekauplustes,? kommenteeris Rootsi kaubandusuuringute instituudi juht Stefan Fölster.
Mitmed väiksemad kauplused peavad aga tõenäoliselt tegevuse lõpetama.
Kokku on Lidlil Euroopas praegu 3700 kauplust, neist ligi 2000 Saksamaal ning 450 Prantsusmaal.
Autor: ÄP