Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.
Ühendministeeriumist praegu vara rääkida
Teede- ja sideministeeriumi ning majandusministeeriumi liitmine on tõusnud päevakorda seoses päevapoliitikaga, kus ministrite Toivo Jürgensoni ja Mihkel Pärnoja populaarsus kahaneb. Uue ministeeriumi võimalike juhtidena on nimetatud peaministri majandusnõunikku Kersti Kaljulaidi ja Eesti Raudtee nõukogu esimeest Ardo Ojasalu.
Majandusministri nõuniku Maria Alajõe sõnul ei ole kahe ministeeriumi ühendamise kohta vastu võetud ühtegi täiendavat otsust ega määratletud ajakava.
?Ehkki rahulolematusele järele anda oleks poliitiliselt kasulik, ei tule sellist valitsusremonti enne, kui selleks on valmis potentsiaalsete ohvrite erakonnad. Ministeeriumid tuleks ikka ühendada,? lausus riigikogu Reformierakonna fraktsiooni esimees Jürgen Ligi.
?Ühendamise idee ei ole küll toppama jäänud, kuigi täpseid tähtaegu või töögruppe ei ole. Majandusministeeriumis on käimas ettevalmistustöö, mille käigus on moodustunud töövõimelised grupid, mis on võimelised mõne kuu jooksul liituma mistahes vajaliku ministeeriumiga,? selgitas peaministri majandusnõunik Kersti Kaljulaid.
Teede- ja sideministeerium teatas pressiesindaja Kuldar Väärsi vahendusel, et nemad on ühendamiseks valmis.
?Kui nad kujutavad ühinemise all ette ainult majadel siltide vahetamist, siis pole nad kõigega kursis,? märkis Mõõdukate meediakoordinaator Olari Koppel, kelle sõnul on seni ilmunud info ministeeriumide ühinemise kohta puhas spekulatsioon.
Endise majandusministri, tehnikaülikooli professori Jaak Leimanni sõnul takistavad ministeeriumide liitmist portfellide jagamine ja ühendamise inimlik külg.
?Juba kaks aastat tagasi olid teede- ja sideministeeriumi valitsusalale kõigisse suundadesse tekkinud ametid, kõik valdkonnad olid kaetud ja ainult seaduste ettevalmistamiseks ei ole ministeeriumi vaja. Majandusministeeriumile oli jäänud instituudi toetav ja üldistav roll,? lisas Leimann.
Tema sõnul piisaks 150 töötajaga ühisest ministeeriumist, mis võiks asuda praeguses majandusministeeriumi hoones.
?Rahaline võit on ka olemas, kui arvestada, et mõlemal on kesklinnas soliidsed majad, nende kütmine ja remont nõuab raha. Mõlemal on üksjagu suhteliselt kalleid autosid. Viru tänava maja võiks ära müüa ja selle asemele osta või rentida endale maja kesklinnast eemal,? pakkus Leimann kokkuhoiuvariante.
?Meil oli soov muuta töö ratsionaalsemaks ja efektiivsemaks. Nii oli ette nähtud, et osa majandusministeeriumi funktsioone läheb üle rahandusministeeriumile. Kummagi ministeeriumi kantslerite juhtimisel olid olemas ka liitumise töögrupid, aga kõik sumbus poliitilistel põhjustel,? rääkis endine teede- ja sideminister Raivo Vare. ?Nii mõnigi tänane valitsusliige naeris tookord meie ettepanekute üle, nüüd halvustatakse tolleaegsetest ideedest ainult riigikogu koosseisu vähendamise ideed.?