Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.
Eesti automüügi kasv Kesk-Euroopa kõrgeim
Kõige enam kasvas mullu Kesk-Euroopa endiste sotsialismiriikide seas Eesti automüügi turuosa, samuti oli suurim Eesti kogumüügi kasv, selgub Bosnias ilmuva autoajakirja Auto Plus ajakirjanike koostatud ülevaatest.
Ehkki majandus endistes sotsialismiriikides liigub vaikselt ülesmäge, muutuvad turuosad iga aastaga. On neid, kelle osakaal väheneb arenevate riikide survel ja on neid, kes järjest automüüginumbreid tõstavad. Eesti on selgelt just viimaste esireas. Kui 1999. oli Eesti turuosa endise idaploki riikide seas 0,7 protsenti, siis 2000. aastal juba 1,2 protsenti. Seega kasvas meie turuosa 71,4%.
Samuti oli Eesti autode kogumüügi kasv koos ekspordiga nende riikide seas kõige suurem ? 32,8%, tõustes 10 532 autolt 13 986 autoni. Teisel kohal oleval Leedul kasvas müük 24,5%, Lätil aga langes tervelt 18,3 protsendi võrra.
Eesti ja paljud teised oma turuosa kasvatanud riigid võlgnevad tänu eeskätt Rumeeniale, Poolale ja Sloveeniale, mille turuosa kahanes. Kõikides neis riikides kahanes ka autode kogumüük.
Läti turuosa püsis muutumatuna, vaatamata isegi kahanenud müüginumbritele. Turuosa kasvatasid Eesti, Leedu ja Horvaatia, samuti Ungari, Tsehhi, Bulgaaria ja Slovakkia.
Autokontsernide seas kinnitasid Kesk-Euroopa turul mullu kõige enam kanda Mitsubishi Group ja BMW AG, kaugele maha ei jää Hyundai Group, mille arvele läheb ka ühe automargi läbimüügi suurim kasv ja suurim langus. Nimelt kasvatas Hyundai mullu oma läbimüügi numbrit neis riikides tervelt 123,4%, samal ajal kui samasse gruppi kuuluv Kia läbimüük kahanes 49,8%.
Oluliselt kasvatasid oma turgu ka Peugeot?d ja Citroeni tootev Prantsuse kontsern PSA ning Toyota Motor Corp, kasvajate realt leiab ka DaimlerChrysler AG, Nissan Motor Co, Volkswagen AG ja Suzuki Motor Corporationi, ehkki viimase müüginumbrid kahanesid 12,6 protsendi võrra.
Kõige enam kaotasid endistes idaploki riikides oma turuosa aga MG Rover Group ja Daewoo Group, samuti Honda ja Ford Motor Co. Langejate realt leiab ka Fiat SpA, Renault SA ja General Motors Corporationi.