Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.
Renault turvalisus üllatas isegi testijaid
Euro NCAP turvalisuse testi korraldajad olid ka ise üllatunud, et esimese autona sai NCAPi testi maksimumtulemuse ? 5 tärni, just uus Renault Laguna II.
Koostöös Saksamaa moto-organisatsiooniga ADAC mullu oktoobris läbi viidud kokkupõrketesti tulemused avalikustasid Euro NCAPi (The European New Car Assessment Programme), ehk uute autode hindamisprogrammi esindajad sel teisipäeval. Kokku osales testis 2 sõiduautot ja 5 minimahtuniversaali.
Sõiduautode seas sai maksimumtulemuse Renault Laguna II ja seda esimese autona üleüldse. Nimelt kasutas 1997. aastal Euroopa Ühenduse eestvõttel loodud programm nelja tärni süsteemi, kuid 2000. aasta alguses otsustati esitada autotootjatele uus väljakutse ning maksimumnõudeid karmistati. Autotootjad kahtlesid viie tärni saavutamise võimalikkuses üsna tugevalt, sest nõudmised selle saamiseks tundusid olevat liiga ranged. Seega ei olnud uue Laguna II viie tärni saamise üle üllatunud mitte üksnes tootjad, vaid ka testijad.
Teise sõiduautona testitud Nissan Almera sai neli tärni, mis on oma klassi kohta väga hea tulemus ning mis kuni möödunud aastani oli parim võimalik turvalisuseaste üleüldse.
Sama tulemuseni küündis ka Nissani minimahtuniversaal Almera Tino, mis ühtlasi kuulutati oma klassi turvalisimaks autoks. Samas vastasid neljale tärnile ka Renault Scenic ja Citroen Xsara Picasso. Kolme tärni vääriliseks pidasid testijad Mazda Premacyt ja Mitsubishi Space Stari.