• OMX Baltic−0,09%298,78
  • OMX Riga0,13%893,11
  • OMX Tallinn−0,28%2 052,17
  • OMX Vilnius0,1%1 204,54
  • S&P 5000,15%6 235,09
  • DOW 300,02%44 249,66
  • Nasdaq 0,42%20 504,53
  • FTSE 1000,08%8 861,27
  • Nikkei 2250,33%39 821,28
  • CMC Crypto 2000,00%0,00
  • USD/EUR0,00%0,85
  • GBP/EUR0,00%1,16
  • EUR/RUB0,00%91,43
  • OMX Baltic−0,09%298,78
  • OMX Riga0,13%893,11
  • OMX Tallinn−0,28%2 052,17
  • OMX Vilnius0,1%1 204,54
  • S&P 5000,15%6 235,09
  • DOW 300,02%44 249,66
  • Nasdaq 0,42%20 504,53
  • FTSE 1000,08%8 861,27
  • Nikkei 2250,33%39 821,28
  • CMC Crypto 2000,00%0,00
  • USD/EUR0,00%0,85
  • GBP/EUR0,00%1,16
  • EUR/RUB0,00%91,43
  • 30.03.01, 16:56
Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine

Helsingin Sanomat: Eesti Raudtee erastamine oli farss

Soome ajaleht Helsingin Sanomat nimetab täna Eesti Raudtee erastamiskonkurssi farsiks, mis kahjustab kogu riigi mainet, kirjutab EPL Online.
Ajaleht refereerib nii konkursi võitnud Rail Estonia esindaja petturi Toni Massei alias Antonio Angotti paljastamist ja põgenemist, majandusministri Mihkel Pärnoja mõistatuslikku valikut konkursi nõustaja firma GIBB leidmisel kui ka sponsori Giovanni Sposato vahistamist Olümpia hotellis pärast pressikonverentsi.
Ajaleht teatab, et ainus võitja on konkursi nõustaja GIBB, kuna firma teenis 40 miljonit krooni ning oleks teeninud ka protsendi müügihinnast, mille tõttu ta konkursil osalejaid pakkumisi suurendama kihutas. Kaotajaks on ajalehe hinnangul tavaline reisijast maksumaksja.
Helsingin Sanomate andmeil avaldas USA saatkond survet Rail Estonia valimisele, kuna firma esindas justkui lombitagust kapitali.

Artikkel jätkub pärast reklaami

Erastamisagentuuri nõukogu ei olnud konkursi võitja valikul üksmeelne, kuid salvestised nõukogu koosolekuist on kadunud ning liikmete seisukohti ja eelistusi pole tagantjärgi enam võimalik kindlaks teha, teatab ajaleht.
Peale selle ei saanud osa nõukogu liikmetest ingliskeelsetest pakkumiste tekstist aru, edastab ajaleht.
Kirjatükk lõppeb Tallinn-Narva ja Tallinn-Tartu reisirongiliinide sulgemise ja maatee ehitusega lume ja jää peale, mida teede- ja sideminister Toivo Jürgenson isiklikult jälgis.

Seotud lood

Äriplaan 2026

Äriplaan 2026

Uurime välja Eesti majanduse arengusuunad 2026. aastal, et ettevõtjatel ja tippjuhtidel oleks, millele tuginedes järgmist aastat planeerida.

Kas eksport ja kaitsetööstuse areng võiksid Eesti majandusele uue käigu sisse aidata? Kuidas näevad Põhjamaade ettevõtjad ja tippjuhid Eesti võimalusi rahvusvahelisel areenil ning kas nad plaanivad siia investeerida? Kuhu investeerivad ning millele tõmbavad pidurit Eesti ettevõtjad? Missugune on riigi äriplaan 2026. aastaks? Kõigile nendele küsimustele saad vastuse 17. septembril Eesti mõjukaimal majanduskonverentsil Äriplaan!

Enda kogemust tulevad Eestisse jagama ülemaailmse ulatusega Rootsi masina- ja metallitööstusettevõte Hanza AB asutaja ja tegevjuht Erik Stenfors ning Telia Company president ja tegevjuht Patrik Hofbauer.

  • Toimumisaeg:
    17.09.2025
  • Alguseni:
    2 k 7 p 14 t
  • Toimumiskoht:
    Tallinn

Hetkel kuum

Podcastid

Tagasi Äripäeva esilehele