Artikkel
  • Kuula
    Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.

    Seltsid ahistavad autoomanikke

    Suund odavamate ehk nn B-varuosade kasutamisele ning firmateenindustest hoidumine on suuremal või väiksemal määral omane kõikidele kindlustusseltsidele. ?Kannatavad eelkõige autoomanikud, kelle autole on otsa sõidetud või kes ise kellelegi otsa sõitnud,? väitis Japauto avariiekspert Marko Vainus. ?Autodele lähevad B-jupid külge või viiakse nad hoopis mujale töösse.? Vainuse sõnul on nende praktikas isegi juhtum, kus mujale remonti suunati kaks kuud vana auto.
    ?Keredetailide puhul on B-osasid harva, küll suruvad kindlustusseltsid peale kõiksugu muid odavamaid vidinaid, nagu tuled, iluvõred, põrkerauad, radiaatorid,? loetles ASi Info-Auto turundusjuht Tiit Lillipuu.
    Kindlustusfirmade püüet odavuse poole kinnitas ka Veho Eesti kereremonditöökoja juhataja Paavo Zopp. ?Garantiiaja kehtides veel kasutatakse meie teenindust ja ei juleta klienti mujale suruda? sõnas ta. ?Hiljem aga ei saadetagi autot enam siia remonti.?
    Firmateenindustest ja A-varuosadest hoidumise põhjuseks on kindlustusfirmade soov väiksemate väljamaksetega läbi ajada. ?Mujal remontides ja B-varuosi kasutades võib remont tulla isegi kaks korda odavam,? kinnitas Marko Vainus. ?Samas võib auto remont maksta sada tuhat ja enamgi krooni.?
    Kliendile tekitab kindlustusfirmade püüe odavuse poole kahju nii auto kehvema välimuse kui kere garantii katkemise tõttu. ?B-varuosade sobitamine on vaevanõudev, mittekvaliteetsete osade kasutamine jääb ka silmaga näha,? rääkis Kommest Auto keretööde meister Indrek Seene.
    Kindlustusseltside surve võib edaspidi veelgi suureneda, sest automüüjate väitel kooskõlastavad seltsid omavahel autohooldajatega suhtlemise põhimõtteid. ?Juttu on olnud sellest, et vanemale kui nelja-aastasele autole enam originaalvaruosa ei panda,? kinnitas oma nime avaldamist hoiduda soovinud müügijuht.
    Kindlustusseltside Liidu tegevdirektor Katrin Hanko ei julgenud nelja aasta väidet kinnitada, küll väitis ta, et ühiste seisukohtade otsimisega on seltsid tegelenud.
    Autohooldusfirmade keretööde meistrite sõnul on kindlustusfirmade praegune suhtumine klienti väga erinev. ?Kahjude käsitlemine on kiire ja korrektne Sampos,? väitis Paavo Zopp. Samas kinnitasid Sampo kliendid, et originaalvaruosadest hoidumise suund on ilmnenud ka selles firmas, seda autode puhul, mille üldgarantiiaeg on lõppenud.
    Sampole, keda tunnustas kliendisõbralikuma seltsina enamik küsitletud autoremontijaist, järgnesid väikeste mööndustega BICO-Leks ja Seesam.
    Eelviimase koha sai kindlustusfirmade vastutulelikkuse edetabelis Salva, konkurentsitult viimasele kohale jäi Nordika.
    ?Nordika on allpool igasugust arvestust,? hindas Indrek Seene Kommest Autost. ?Arvan, et ta varsti hääbub üldse.?
    Eesti Liikluskindlustuse Fondi peadirektori abi Ilmar Raudmägi sõnul näeb liikluskindlustuse seadus ette, et varakahjude hüvitamisel liikluskindlustusjuhtumis kannatanutele hindab varakahju suuruse kindlustushüvitise taotleja.
    ?Hüvitada tuleb kindlustusjuhtumi eelse vara olukorra taastamise kulud,? väitis ta. ?Kui samaväärse kulumisastmega osasid ei ole võimalik või otstarbekas hankida, hüvitatakse uute osade hind ning nende paigaldamine.?
    Raudmägi sõnul pole andmeid mingi kindla vanusepiiri kehtestamisest varuosade kategooria määramisel Liikluskindlustuse Fondini jõudnud.
    Tarbijakaitse esindajate sõnul on samaväärse kulumisastmega osade probleem mitmeti mõistetav ja klientide kaebusi seetõttu raske hinnata.
  • Hetkel kuum
Paul Künnap: Soome ja Rootsi võidujooks terase pärast annab Eestile õppetunde
Rohepöördest tingitud tööstuse ümberorienteerumise ja ka ümberpaiknemise ajaaken ei ole lõputu. Kes esimesena suudab vajalikud investeeringud teha ja enda juurde meelitada, on järgnevateks kümnenditeks võitja, kirjutab värske näite põhjal advokaadibüroo Sorainen partner Paul Künnap.
Rohepöördest tingitud tööstuse ümberorienteerumise ja ka ümberpaiknemise ajaaken ei ole lõputu. Kes esimesena suudab vajalikud investeeringud teha ja enda juurde meelitada, on järgnevateks kümnenditeks võitja, kirjutab värske näite põhjal advokaadibüroo Sorainen partner Paul Künnap.
Balti aktsiad jätkasid tõusulainel
Neljapäeval sai sel nädalal alanud Balti aktsiate tõus jätku, kui Balti koondindeks Baltic Benchmark kerkis 0,36%.
Neljapäeval sai sel nädalal alanud Balti aktsiate tõus jätku, kui Balti koondindeks Baltic Benchmark kerkis 0,36%.
Articles republished from the Financial Times
Reaalajas börsiinfo
Myraka ettevõtlusblogi: Ford Transit gloria mundi
Äripäeva toitlustusettevõtjast kolumnist Myrakas müüs maha teda truult teeninud vanaldase Ford Transiti ning mõtiskleb selle kõrvale ausa väikeettevõtluse võimatuse üle.
Äripäeva toitlustusettevõtjast kolumnist Myrakas müüs maha teda truult teeninud vanaldase Ford Transiti ning mõtiskleb selle kõrvale ausa väikeettevõtluse võimatuse üle.
Gasellid
Kiiresti kasvavate firmade liikumist toetavad:
Gaselli KongressAJ TootedFinora BankGBC Team | Salesforce
Põlva saunatootja asendas jahtunud turud ühe kliendiga USAs: “Tööd on rohkem kui peaks!”
Mitu aastat reipat kasvu näidanud Põlva saunatootja Ecosauna Projecti majandustulemused võtsid eelmisel aastal hoo maha, tänavune aasta on neil see-eest aga juba välja müüdud.
Mitu aastat reipat kasvu näidanud Põlva saunatootja Ecosauna Projecti majandustulemused võtsid eelmisel aastal hoo maha, tänavune aasta on neil see-eest aga juba välja müüdud.
Teabevara on nagu ülikool
„Teabevara tunnis“ saad piiluda teabevara köögipoolele.
„Teabevara tunnis“ saad piiluda teabevara köögipoolele.
Karmo Tüür: kuriusklikkus saadab ökosurma
Rohepööre on viinud ususõjani, mille ohvriks võivad langeda ettevõtted või koguni majandusharud, kirjutab poliitikavaatleja ja väikeettevõtja Karmo Tüür Äripäeva essees.
Rohepööre on viinud ususõjani, mille ohvriks võivad langeda ettevõtted või koguni majandusharud, kirjutab poliitikavaatleja ja väikeettevõtja Karmo Tüür Äripäeva essees.
Tesla plaan keskenduda odavamatele sõidukitele kergitas aktsia hinda
Tesla avaldas eile plaani, mille kohaselt hakatakse tootma soodsamaid sõidukeid juba selle aasta lõpus. Tootmine hakkaks toimuma olemasolevates tehastes, mis lööb plaani segamini seoses Mehhikosse ja Indiasse kavandatavate uute tehastega. Pärast seda teadet on Tesla aktsia hind hakanud taas tõusma.
Tesla avaldas eile plaani, mille kohaselt hakatakse tootma soodsamaid sõidukeid juba selle aasta lõpus. Tootmine hakkaks toimuma olemasolevates tehastes, mis lööb plaani segamini seoses Mehhikosse ja Indiasse kavandatavate uute tehastega. Pärast seda teadet on Tesla aktsia hind hakanud taas tõusma.
Swedbank kaotas kasumit vähem kui SEB
Eesti kahe suurema panga tulemusi vaadates on näha, et Swedbanki kasum kahanes esimeses kvartalis vähem kui SEB-l.
Eesti kahe suurema panga tulemusi vaadates on näha, et Swedbanki kasum kahanes esimeses kvartalis vähem kui SEB-l.
Robotit arendav Eesti idufirma kaasas 1,5 miljonit eurot
Eesti idufirma 10Lines kindlustas 1,5 miljoni euro suuruse investeeringu, et laiendada tegevust Ameerika Ühendriikides.
Eesti idufirma 10Lines kindlustas 1,5 miljoni euro suuruse investeeringu, et laiendada tegevust Ameerika Ühendriikides.