Artikkel
  • Kuula
    Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.

    Vene ekspordipiirang kahandas Eesti transiiti

    Kuigi Eesti transiidiärimehed töötlesid märtsis üle 600 000 tonni kaupu veebruarist rohkem, murdes veebruari ligi 20protsendilise languse, läbis Tallinna Sadamat esimeses kvartalis mullusest vähem transiitkaupu.
    ?Venemaa on äriparterina etteaimamatu,? ütles Tallinna Sadama turundusdirektor Erik Sakkov. ?Eesti transiidiäri edu peitubki oskuses sellistes tingimustes kasu lõigata.?
    Kui veebruariks oli sadama transiitkaupade maht langenud 1,5 miljoni tonnini, võrreldes aasta alguse 1,8 miljoniga, siis märtsis töödeldi juba ligi 2,1 miljonit tonni transiitkaupu.
    Sadama kogu kaubakäive esimeses kvartalis oli ligi 7,2 miljonit tonni, jäädes mullusele alla 2,2 protsendiiga.
    Naftatransiidiärimehed, kes kontrollivad lõviosa (4,5 mln tonni) Tallinna Sadama transiidimahust, prognoosivad järgnevatel kuudel veosemahtude kasvu.
    Venemaa valitsus kõrvaldas märtsis naftaekspordile kehtestatud piirangud, sest kütteperioodi lõpuga vähenes Venemaal kütuste sisetarbimine märgatavalt, öeldi transiidi liiderfirmast Pakterminalist. Pakterminal töötles tänavu esimeses kvartalis 2,1 miljonit tonni naftasaadusi.
    Eesti üks kiiremini arenevaid transiidifirmasid Eurodek suurendas tänu märtsikuisele tõusule esimese kvartaliga veosemahtu ligi viiendiku võrra 1,86 miljoni tonnini võrreldes mulluse sama ajavahemikuga. Kui eelmisel aastal vedas Eurodek 6,24 miljonit tonni naftasaadusi, siis tänavuse prognoosina kehtib eesmärk 7,5 miljonit tonni, ütles ettevõtte tootmisdirektor Vitali Sahharov.
    Eelmisel aastal Eesti edukaimaks ettevõtteks kuulutatud Estonian Oil Service?i esimese kvartali veomahud jäid mullusele 1,1 miljoni tonni tasemele.
    Eesti Raudtee esimese kvartali kaubavedude maht tegi läbi 3,4 protsendilise languse, peatudes 9,9 miljonil tonnil.
    Venemaa asus eelmisel aastal administratiivsete vahenditega kaubavooge oma sadamatesse suunama. Samuti kehtestas Venemaa valitsus piirangud kütuste ekspordile, sest polnud teisiti suuteline tagama oma linnade varustamist talvekütustega.
    Veebruaris kuivale jäänud Eesti transiidiärimehed ennustasid veosemahtude kasvu märtsis, sest Venemaa sadamates tekkisid ummikud.
    Transiidiärile loob ebakindla tagapõhja asjaolu, et Eesti ja Venemaa vahel puudub kokkulepe, mis registreeriks Euroopa Liidu transiidikomisjonis Eestit tegelikult läbivaid kaubavoogusid kirjeldava transiidikoridori.
    Eesti põhilised kaubavood liiguvad liinil Peterburi?Narva?Tallinn.
    Transiidikoridoride kaardi järgi eksisteerib aga üksnes põhja-lõuna-suunaline Via Baltica, mille osatähtsus transiidiäris on tühine.
  • Hetkel kuum
TalTechi professor: miks Eesti lennundus tähendab raha tuulde loopimist
On keeruline näha põhjust, miks Eesti lennundussektorit veel toetada. Kogemused on lihtsalt valmistanud liiga palju pettumust, kirjutab TalTechi makroökonoomika professor Karsten Staehr.
On keeruline näha põhjust, miks Eesti lennundussektorit veel toetada. Kogemused on lihtsalt valmistanud liiga palju pettumust, kirjutab TalTechi makroökonoomika professor Karsten Staehr.
Hoolimata Boeingu äparduste jadast jäävad investorid lennukitootjale truuks
Ehkki Boeing on üle elanud mitmeid õnnetusi ning süüdistusi, jätkub lennukitootjal Wall Streetil üllatavaid palju toetajaid, kirjutab Bloomberg.
Ehkki Boeing on üle elanud mitmeid õnnetusi ning süüdistusi, jätkub lennukitootjal Wall Streetil üllatavaid palju toetajaid, kirjutab Bloomberg.
Articles republished from the Financial Times
Reaalajas börsiinfo
Myraka ettevõtlusblogi: Ford Transit gloria mundi
Äripäeva toitlustusettevõtjast kolumnist Myrakas müüs maha teda truult teeninud vanaldase Ford Transiti ning mõtiskleb selle kõrvale ausa väikeettevõtluse võimatuse üle.
Äripäeva toitlustusettevõtjast kolumnist Myrakas müüs maha teda truult teeninud vanaldase Ford Transiti ning mõtiskleb selle kõrvale ausa väikeettevõtluse võimatuse üle.
Gasellid
Kiiresti kasvavate firmade liikumist toetavad:
Gaselli KongressAJ TootedFinora BankGBC Team | Salesforce
Metallitööstus sunnib end raskel ajal vastu võtma iga töö
Ekspordile suunatud Viljandimaa metallitööstusettevõte Metest tunnetab praegu kõige raskemat aega. See tähendab, et enam ei saa valida tehtavat tööd, vaid vastu tuleb võtta kõik pakutav.Kuigi praegu valitseb majanduslikult keeruline aeg, kavatseb Metest Steel siiski kindlalt laieneda.
Ekspordile suunatud Viljandimaa metallitööstusettevõte Metest tunnetab praegu kõige raskemat aega. See tähendab, et enam ei saa valida tehtavat tööd, vaid vastu tuleb võtta kõik pakutav.Kuigi praegu valitseb majanduslikult keeruline aeg, kavatseb Metest Steel siiski kindlalt laieneda.
Tööle marsivad kartmatud noored: me teame, et väärime kõrget palka Vana tööstus peletab, kaitsetööstus meelitab
„Sõprade ees oleks see veits flex ka, et saan neli kilo,“ ütleb inseneritudeng Kristjan Taimla. Palgast rääkimine ei ole noorte jaoks tabu, Z-põlvkond arutab seda teemat lõdvalt.
„Sõprade ees oleks see veits flex ka, et saan neli kilo,“ ütleb inseneritudeng Kristjan Taimla. Palgast rääkimine ei ole noorte jaoks tabu, Z-põlvkond arutab seda teemat lõdvalt.
Kas rohepööre tähendab eurokommunismi? Või on see lihtsalt üks utoopia?
Küsimusele, kas rohepööre tähendab seda, et oleme sunnitud hakkama ehitama eurokommunismi, vastab Erik Moora, et kahetsusväärselt on keskkonnateemad, mis muidu vabades ühiskondades ei ole vaidlusobjekt, ära ideologiseeritud, nii et praegu näeme, kuidas poliitilised vastased vaidlevad mitte sisu üle, vaid selle üle, miks midagi teha ei saa. Samas on ilmne, et kuna inimtegevus ületab planeedi talumisvõime piire mitmekordselt, pole samamoodi jätkamine võimalik.
Küsimusele, kas rohepööre tähendab seda, et oleme sunnitud hakkama ehitama eurokommunismi, vastab Erik Moora, et kahetsusväärselt on keskkonnateemad, mis muidu vabades ühiskondades ei ole vaidlusobjekt, ära ideologiseeritud, nii et praegu näeme, kuidas poliitilised vastased vaidlevad mitte sisu üle, vaid selle üle, miks midagi teha ei saa. Samas on ilmne, et kuna inimtegevus ületab planeedi talumisvõime piire mitmekordselt, pole samamoodi jätkamine võimalik.
General Motorsi esimene kvartal ületas kõiki prognoose
Autotootja General Motors avalikustas täna tugevad esimese kvartali tulemused, mis ületasid analüütikute prognoose. Lisaks ootavad nad aasta lõpuks suurt kasvu elektriautoturul.
Autotootja General Motors avalikustas täna tugevad esimese kvartali tulemused, mis ületasid analüütikute prognoose. Lisaks ootavad nad aasta lõpuks suurt kasvu elektriautoturul.
Narva tööstusinkubaator hakkab ettevõtteid Ida-Virumaale meelitama
Majandus- ja infotehnoloogiaminister Tiit Riisalo allkirjastas käskkirja, millega suunatakse EL Õiglase Ülemineku Fondist pea 8,5 miljonit eurot tööstusinkubaatori rajamiseks Narva.
Majandus- ja infotehnoloogiaminister Tiit Riisalo allkirjastas käskkirja, millega suunatakse EL Õiglase Ülemineku Fondist pea 8,5 miljonit eurot tööstusinkubaatori rajamiseks Narva.
Maailmatasemel rallistaarile sauna müünud ettevõte haarab üha enam uusi välisturge
Tartumaal tegutsevad saunatootjad näevad, et saun pole sugugi ainult põhjamaa inimese jaoks, vaid pakub huvi ka palju kaugemates maades, nii õnnestus neil saun müüa isegi maailmakuulsale rallisõitjale Thierry Neuville’ile.
Tartumaal tegutsevad saunatootjad näevad, et saun pole sugugi ainult põhjamaa inimese jaoks, vaid pakub huvi ka palju kaugemates maades, nii õnnestus neil saun müüa isegi maailmakuulsale rallisõitjale Thierry Neuville’ile.