• OMX Baltic−0,17%299,54
  • OMX Riga−0,12%888,37
  • OMX Tallinn0,11%2 063,48
  • OMX Vilnius−0,02%1 207,48
  • S&P 5000,32%6 263,7
  • DOW 300,53%44 254,78
  • Nasdaq 0,25%20 730,49
  • FTSE 100−0,13%8 926,55
  • Nikkei 2250,45%39 840,15
  • CMC Crypto 2000,00%0,00
  • USD/EUR0,00%0,86
  • GBP/EUR0,00%1,15
  • EUR/RUB0,00%90,71
  • OMX Baltic−0,17%299,54
  • OMX Riga−0,12%888,37
  • OMX Tallinn0,11%2 063,48
  • OMX Vilnius−0,02%1 207,48
  • S&P 5000,32%6 263,7
  • DOW 300,53%44 254,78
  • Nasdaq 0,25%20 730,49
  • FTSE 100−0,13%8 926,55
  • Nikkei 2250,45%39 840,15
  • CMC Crypto 2000,00%0,00
  • USD/EUR0,00%0,86
  • GBP/EUR0,00%1,15
  • EUR/RUB0,00%90,71
  • 04.04.01, 17:48
Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine

Teenuste ettemaks kahandab Eesti Raudtee kliente

Aprillis kehtestatava uue tariifisüsteemi tõttu võivad üle poole Eesti Raudtee umbes 90 kaupa vedavast kliendist tegevuse lõpetada, kirjutas venekeelne majandusleht Delovõje Vedomosti.
Kui varem pidid raudtee kasutajad maksma kuu või kvartali kaupa ainult tariifi, siis uus tariifisüsteem koosneb kolmest jaotusest: tavalisest tariifist, lepingutasust ja tasust veomahu pealt. Peale tariifi küsib hakkab Eesti Raudtee ülejäänud tasusid nõudma aastase või pikema ettemaksuna.
Eesti Raudtee kommunikatsioonijuhi Andrus Kuusmanni sõnul on suured ühekordsed ettemaksed soliidsetele firmadele, kel on suur käive ja tasemel partnerid, täiesti jõukohane. Tema hinnangul kaob väike osa veomahust ja umbes 90st kaupa vedavast kliendist jääb alles 70-75.
Ekspediitorfirma Verneriin ASi direktori Ljudmila Komarova sõnul on selgusetu, kuidas edasi töötada. ?Uus süsteem on jõukohane üksnes üksikutele ettevõtetele nagu LinkOil või Baltrail, mis veavad üle miljoni tonni kaupa aastas,? ütles ta. Verneriini puhul läheb näiteks ühe tonni metalli vedu firmale uue süsteemi järgi 13% võrra kallimaks.

Artikkel jätkub pärast reklaami

Ekspediitorfirmad peavad seega hakkama tõstma hindu veoste tellijate jaoks, kellel on aga Komarova sõnul valida ka Läti ja Leedu odavamate tariifide vahel. Verneriini juhi arvates ei suuda pooled Eesti ekspediitorfirmad Eesti Raudtee uute nõudmistega kohaneda.
Kuusmanni sõnul on uus süsteem mõeldud eelkõige klientide distsiplineerimiseks: vana süsteemi järgi ulatus vedajate deklareeritud ja tegelikult veetud kaupade koguste lahknevus 30%ni, mis takistas Eesti Raudteel vedude planeerimist. Eesti Raudtee peadirektor Parbo Juchnewitchi sõnul ei ole uus süsteem seotud raudtee eelseisva omanikuvahetusega.
Kuusmanni sõnul kasvab raudteeteenuste hind uue süsteemiga tervikuna vaid kuni 10%.

Seotud lood

Äriplaan 2026

Äriplaan 2026

Uurime välja Eesti majanduse arengusuunad 2026. aastal, et ettevõtjatel ja tippjuhtidel oleks, millele tuginedes järgmist aastat planeerida.

Kas eksport ja kaitsetööstuse areng võiksid Eesti majandusele uue käigu sisse aidata? Kuidas näevad Põhjamaade ettevõtjad ja tippjuhid Eesti võimalusi rahvusvahelisel areenil ning kas nad plaanivad siia investeerida? Kuhu investeerivad ning millele tõmbavad pidurit Eesti ettevõtjad? Missugune on riigi äriplaan 2026. aastaks? Kõigile nendele küsimustele saad vastuse 17. septembril Eesti mõjukaimal majanduskonverentsil Äriplaan!

Enda kogemust tulevad Eestisse jagama ülemaailmse ulatusega Rootsi masina- ja metallitööstusettevõte Hanza AB asutaja ja tegevjuht Erik Stenfors ning Telia Company president ja tegevjuht Patrik Hofbauer.

  • Toimumisaeg:
    17.09.2025
  • Alguseni:
    1 k 30 p 23 t
  • Toimumiskoht:
    Tallinn

Hetkel kuum

Podcastid

Tagasi Äripäeva esilehele