Odavaimale rotsterile anti uus nägu

Tõnu Tramm 06. aprill 2001, 00:00

Mazda MX-5 on tootmises juba tosin aastat ja selle aja jooksul on neid tehase väravast väljunud ligi 600 000. Selle tulemusega on auto kantud Guinnessi rekordite raamatusse.

Uuenduskuuri läbi teinud MX-5-l on sõitjate selja taha paigaldatud tuulepüüdja, mis ei lase tekkida tuulekeerist.

Vähimatki ei ole autole ette heita maanteesõidul. Kiirteel kuni 180kilomeetrise tunnikiiruse juures püsib jäigemaks muudetud kerega MX-5 teel nagu sõidaks 80ga. Üllatavalt ei hakka ka riidest katus suure kiiruse juures plagisema ega loperdama ja isegi tuulevihin ei ole häiriv. Nii et, asja ajab auto ära ka maanteel, ehkki kiirendus muutub suure kiiruse juures suisa olematuks.

Peamine häda, mis MX-5 sõites tekib, on palavus ja ruumikitsikus. Üle 180 cm pikkusel juhil läheb selle autoga juba tõsiselt raskeks. Isegi kui iste kõige tagumisse asendisse lasta, hakkab põlv käiguvahetuse ajal tihedalt vastu rooli käima ja kui samal ajal peab veel keerama, siis on kuri karjas. Ka külgepidi pole ruumiga hõisata ning üle 200 kilomeetri järjest sellises asendis ei jaksa sõita.

Teiseks hädaks kujuneb palavus. Kuna tagaveolise auto mootor asub pikuti ees, kütab põhja alt kulgev kollektoritoru keskkonsooli nii kuumaks, et isegi katuse pealt laskmisest ei pruugi abi olla ning tulemus võib osutuda sõitjatele veelgi täbaramaks ? jalad higistavad, aga pea külmetab. Autole ei saa ka konditsioneeri tellida, et jalgadele jahedat õhku puhuda, ning ainsaks võimaluseks on teha regulaarseid vahepeatusi ja mootorit jahutada.

Positiivne lisa uue MX-5 juures on lisavarustusena saada olev kõvakatus, mis auto välimuse soliidsemaks muudab ja mis oluliselt auto mürataset salongis vähendab. Selle pealepanek ja mahavõtmine on pea sama lihtne kui riidest katusel. Lisaks jääb viimane kokkupakituna alles ning pole mingit hirmu vihma kätte jääda, kui sõitma minnes kõva katus garaa?i maha jääb.

Baashind on uuel MX-5-l 319 000 kr. Aga vana oli alla 300, hüüatavad paljud. Tõsi ta on, vana hind oli 299 000 ehk 20 000 krooni odavam, kuid selle eest on autole lisandunud varustust, mida on märksa enam kui 20 000 eest ja oma lähimast konkurendist Toyota MR-2st on MX-5 jätkuvalt ligi poolsada tuhat krooni odavam.

Raadio ettevõtlikule inimesele

Äripäeva raadio 92.4

Hetkel eetris

Kava

    Vaata kogu kava
    Äripäev https://www.aripaev.ee/img/id-aripaev.svg
    25. November 2011, 11:21
    Otsi:

    Ava täpsem otsing