Artikkel
  • Kuula
    Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.

    Piletiprojekti ümber kerkib süüdistusi

    Abilinnapea Priit Vilba nimetab uut rahasüsteemi endiselt vaid sõidupiletiprojektiks, samas olid Tallinna linna korraldatava riigihankekonkursi tingimustesse kirja pandud nii kõrged tehnilised nõudmised, et konkursil sai pakkumise teha ainult firma Public Transport System AS. Väidetavalt on kogu riigihanke eesmärk käivitada uus ettemaksuga teenusekaart, mis lubab pankadeväliselt liigutada ligi miljard krooni kuus.
    Public Transport System ASi juhatuse liige Rasmus Kurm töötab investeerimisfirma Suprema Securities ASi investeerimispanganduse osakonna projektijuhina.
    ?Firma tänased omanikud on soomlased. Suprema seotus Public Transport Systems ASiga seisneb mandaadilepingus, meie rolliks on kaasata neile täiendavat aktsia- ja võõrkapitali. Oleme otsustanud, et Suprema võiks minimaalses mahus ka ise aktsiakapitalis osaleda,? ütles Kurm.
    Public Transport Systems ASi nõukogu liige ja juriidiliste konsultatsioonide andmisega tegeleva Coseil OÜ tegevjuht Inge Veso vastas, et lepingu sõlmimine Tallinna linnavalitsusega on veel pooleli. ?Ma ei saa teile midagi kommenteerida. Ajakirjandusel on selle temaatika vastu huvi, aga tegelikkuses on need huvid seotud ilmselt konkreetsete inimestega,? vastas Veso.
    Advokaadibüroo Pohla & Hallmägi jurist Toivo Viilup esindab piletiprojektis kaht firmat. Nimetuste Kameeleon Kaubandus OÜ ja Gallion Grupp OÜ taga peituvad firmad ei ole Viilupi sõnul nõus sellega, et riigihankekonkurss nii nähtavalt kindlale firmale kätte mängitakse.
    ?Meie eesmärk on saavutada halduskohtus see, et öeldaks, et tollase Tallinna transpordiameti esitatud tingimused ei võimalda kõigil võrdsetel alustel konkursil osaleda. Tegemist oli sisuliselt tootekirjeldusega, pakkumist oli algusest peale võimeline esitama ainult üks firma,? ütles Viilup.
    Kameeleon Kaubandus OÜ ja Gallion Grupp OÜ juhatajad ei anna kommentaare vaatamata sellele, et nende vaidluste ja protestide tõttu jääb riigihanke parima pakkuja leidmine ilmselt suvekuudesse.
    ?Ma ei taha seda asja kommenteerida,? ütles OÜ Kameeleon Kaubanduse juhataja Sulev Mander vastuseks küsimusele, kelle huvisid ta piletiprojektis esindab.
    OÜ Gallion Grupp juhataja Virko Ojamaa üllatus, kui kuulis, et advokaadibüroo Pohla & Hallmägi jurist Toivo Viilup esindab mõlemat firmat.
    ?Ma ei ütle hetkel, keda mina selles projektis esindan,? sõnas Ojamaa.
    Eelmise aasta detsembris loobusid riigihankel osalemast Hansapank, EMT ja ESS. Sarnaselt täna protestivate firmadega leidsid suurfirmade esindajad, et esitatud tingimuste järgi ei ole võimalik oma lahendust pakkuda ning pakkumiskutses esitatud tingimuste järgimine oleks linnale riskantne ja kahjulik.
  • Hetkel kuum
Leonardo Ortega: ilma vajaliku välistööjõuta ei tule ka oodatud majanduskasvu
Eesti IKT-sektorit ja tööstussektorit kimbutavad samad välistööjõu mured. Vajame muutusteks uusi tingimusi, kirjutab EASi Work in Estonia juht Leonardo Ortega.
Eesti IKT-sektorit ja tööstussektorit kimbutavad samad välistööjõu mured. Vajame muutusteks uusi tingimusi, kirjutab EASi Work in Estonia juht Leonardo Ortega.
Lühikeseks müüjatel oli rekordiline nädal
Lühikeseks müüjad teenisid suurt tehnoloogiaettevõtete aktsiate müügist rekordilise nädalase kasumi.
Lühikeseks müüjad teenisid suurt tehnoloogiaettevõtete aktsiate müügist rekordilise nädalase kasumi.
Articles republished from the Financial Times
Reaalajas börsiinfo
Myraka ettevõtlusblogi: Ford Transit gloria mundi
Äripäeva toitlustusettevõtjast kolumnist Myrakas müüs maha teda truult teeninud vanaldase Ford Transiti ning mõtiskleb selle kõrvale ausa väikeettevõtluse võimatuse üle.
Äripäeva toitlustusettevõtjast kolumnist Myrakas müüs maha teda truult teeninud vanaldase Ford Transiti ning mõtiskleb selle kõrvale ausa väikeettevõtluse võimatuse üle.
Gasellid
Kiiresti kasvavate firmade liikumist toetavad:
Gaselli KongressAJ TootedFinora BankGBC Team | Salesforce
Metallitööstus sunnib end raskel ajal vastu võtma iga töö
Ekspordile suunatud Viljandimaa metallitööstusettevõte Metest tunnetab praegu kõige raskemat aega. See tähendab, et enam ei saa valida tehtavat tööd, vaid vastu tuleb võtta kõik pakutav.Kuigi praegu valitseb majanduslikult keeruline aeg, kavatseb Metest Steel siiski kindlalt laieneda.
Ekspordile suunatud Viljandimaa metallitööstusettevõte Metest tunnetab praegu kõige raskemat aega. See tähendab, et enam ei saa valida tehtavat tööd, vaid vastu tuleb võtta kõik pakutav.Kuigi praegu valitseb majanduslikult keeruline aeg, kavatseb Metest Steel siiski kindlalt laieneda.
Merko eksjuht avas lahkumise tagamaid “Astusin nagu jooksulindilt maha”
Aasta alguses Merko juhi kohalt taandunud Andres Trink tõdes, et pärast tosin aastat pingelist ehitusfirma juhtimist saab ta tegeleda kõige sellega, millest varem unistas. Juhitooli loovutamiseks andis talle peamise tõuke abikaasa karjäärimuudatus.
Aasta alguses Merko juhi kohalt taandunud Andres Trink tõdes, et pärast tosin aastat pingelist ehitusfirma juhtimist saab ta tegeleda kõige sellega, millest varem unistas. Juhitooli loovutamiseks andis talle peamise tõuke abikaasa karjäärimuudatus.
Kas rohepööre tähendab eurokommunismi? Või on see lihtsalt üks utoopia?
Küsimusele, kas rohepööre tähendab seda, et oleme sunnitud hakkama ehitama eurokommunismi, vastab Erik Moora, et kahetsusväärselt on keskkonnateemad, mis muidu vabades ühiskondades ei ole vaidlusobjekt, ära ideologiseeritud, nii et praegu näeme, kuidas poliitilised vastased vaidlevad mitte sisu üle, vaid selle üle, miks midagi teha ei saa. Samas on ilmne, et kuna inimtegevus ületab planeedi talumisvõime piire mitmekordselt, pole samamoodi jätkamine võimalik.
Küsimusele, kas rohepööre tähendab seda, et oleme sunnitud hakkama ehitama eurokommunismi, vastab Erik Moora, et kahetsusväärselt on keskkonnateemad, mis muidu vabades ühiskondades ei ole vaidlusobjekt, ära ideologiseeritud, nii et praegu näeme, kuidas poliitilised vastased vaidlevad mitte sisu üle, vaid selle üle, miks midagi teha ei saa. Samas on ilmne, et kuna inimtegevus ületab planeedi talumisvõime piire mitmekordselt, pole samamoodi jätkamine võimalik.
Elektrifirma kogemus särtsuautodega: kõikide kulude ennustamisega pole pihta läinud
Eesti Energia autoparki on kuulunud enam kui kümme aastat elektriautod ning ettevõte peab vaatamata muutunud kuludele särtsuautosid mõistlikeks.
Eesti Energia autoparki on kuulunud enam kui kümme aastat elektriautod ning ettevõte peab vaatamata muutunud kuludele särtsuautosid mõistlikeks.
Tartu ülikooli teadlased kaasasid pool miljonit vähiravi arendamiseks
Tartu ülikooli teadlaste asutatud vähiravi tehnoloogiafirma Vectiopep sai erainvestoritelt ning ülikoolilt 450 000 eurot.
Tartu ülikooli teadlaste asutatud vähiravi tehnoloogiafirma Vectiopep sai erainvestoritelt ning ülikoolilt 450 000 eurot.
Tootjahinnad tööstuses jätkasid langemist
Tööstustoodangu tootjahinnaindeks, mis iseloomustab Eestis nii koduturule kui ka ekspordiks valmistatud tööstustoodete hindade muutust, langes märtsis võrreldes veebruariga 0,4% ja võrreldes eelmise aasta märtsiga 3,9%, teatas statistikaamet.
Tööstustoodangu tootjahinnaindeks, mis iseloomustab Eestis nii koduturule kui ka ekspordiks valmistatud tööstustoodete hindade muutust, langes märtsis võrreldes veebruariga 0,4% ja võrreldes eelmise aasta märtsiga 3,9%, teatas statistikaamet.