Artikkel
  • Kuula
    Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.

    Kiipkaart jäi hiljaks neli aastat

    Ainsana piletite riigihankekonkursil pakkumise teinud Public Transport Systems AS tahtis Tallinna linnalt tehnika eest kuue aasta jooksul saada 90 miljonit krooni.
    1997. aastal valminud kiipkaardialane uurimistöö, mis valmis tollase linnavolikogu majandusnõuniku ja tänase tehnikaülikooli majandusarvestuse instituudi direktori Paul Nummerti käe all, nägi kogu projekti kuludena kokku ligi 40 miljonit krooni.
    Nummert imestas, kuidas praegune projekt nii kallis on, kui IT-tehnoloogia läheb järjest odavamaks ja sama raha eest saab oluliselt rohkem teha.
    ?Kui vaadata, kui palju raha parkimise ja bussipiletite süsteemi kaudu kaotsi läheb, siis jätkuvalt on mul tunne, et keegi teenib selle pealt päris hästi, et riigihangete vaidlustamise kaudu seda projekti torpedeerida. Ühistranspordi puhul tekib kiipkaardiga absoluutne ülevaade, millist liini ja mis ajal tarbitakse ning kuhu on vaja maksta vähem dotatsiooni. Meie idee oli teha kontaktivaba kaart, mis oleks üldine maksevahend. Paned auto kuskile parklasse seisma, istud bussi peale ja igal pool saad sellega maksta,? selgitas Nummert.
    Firmade järjepidevust vaadates võib väita, et endine kiipkaardiidee ärkas nüüd uuesti ellu. Kui AS Ektaco võitis kuni 1998. aastani Tallinnas viis parkimiskonkurssi, oli võiduideeks sellesama elektroonilise maksekaardi kasutamine.
    Tallinna linnakaardi vastu tundsid huvi Ühis-, Hansa- ja Hoiupank, kes olid nõus rahastama kõik IT-poole kulud.
    ?Juba siis oli linnavalitsus vastu ühtse kaardi juurutamisele,? meenutas ASi Ektaco tollane tegevjuht Rein Haavel. ?Mina lahkusingi firmast seetõttu, et see projekt ei läinud käima.?
    Nüüd seisab AS Ektaco kaudselt võidufirma Public Transport Systems ASi taga, sest Ektaco nõukogu liige Tõnu Tõnspoeg kuulus ka Public Transport Systems ASi juhatusse.
  • Hetkel kuum
Paul Künnap: Soome ja Rootsi võidujooks terase pärast annab Eestile õppetunde
Rohepöördest tingitud tööstuse ümberorienteerumise ja ka ümberpaiknemise ajaaken ei ole lõputu. Kes esimesena suudab vajalikud investeeringud teha ja enda juurde meelitada, on järgnevateks kümnenditeks võitja, kirjutab värske näite põhjal advokaadibüroo Sorainen partner Paul Künnap.
Rohepöördest tingitud tööstuse ümberorienteerumise ja ka ümberpaiknemise ajaaken ei ole lõputu. Kes esimesena suudab vajalikud investeeringud teha ja enda juurde meelitada, on järgnevateks kümnenditeks võitja, kirjutab värske näite põhjal advokaadibüroo Sorainen partner Paul Künnap.
Balti aktsiad jätkasid tõusulainel
Neljapäeval sai sel nädalal alanud Balti aktsiate tõus jätku, kui Balti koondindeks Baltic Benchmark kerkis 0,36%.
Neljapäeval sai sel nädalal alanud Balti aktsiate tõus jätku, kui Balti koondindeks Baltic Benchmark kerkis 0,36%.
Articles republished from the Financial Times
Reaalajas börsiinfo
Myraka ettevõtlusblogi: Ford Transit gloria mundi
Äripäeva toitlustusettevõtjast kolumnist Myrakas müüs maha teda truult teeninud vanaldase Ford Transiti ning mõtiskleb selle kõrvale ausa väikeettevõtluse võimatuse üle.
Äripäeva toitlustusettevõtjast kolumnist Myrakas müüs maha teda truult teeninud vanaldase Ford Transiti ning mõtiskleb selle kõrvale ausa väikeettevõtluse võimatuse üle.
Gasellid
Kiiresti kasvavate firmade liikumist toetavad:
Gaselli KongressAJ TootedFinora BankGBC Team | Salesforce
Põlva saunatootja asendas jahtunud turud ühe kliendiga USAs: “Tööd on rohkem kui peaks!”
Mitu aastat reipat kasvu näidanud Põlva saunatootja Ecosauna Projecti majandustulemused võtsid eelmisel aastal hoo maha, tänavune aasta on neil see-eest aga juba välja müüdud.
Mitu aastat reipat kasvu näidanud Põlva saunatootja Ecosauna Projecti majandustulemused võtsid eelmisel aastal hoo maha, tänavune aasta on neil see-eest aga juba välja müüdud.
Teabevara on nagu ülikool
„Teabevara tunnis“ saad piiluda teabevara köögipoolele.
„Teabevara tunnis“ saad piiluda teabevara köögipoolele.
Karmo Tüür: kuriusklikkus saadab ökosurma
Rohepööre on viinud ususõjani, mille ohvriks võivad langeda ettevõtted või koguni majandusharud, kirjutab poliitikavaatleja ja väikeettevõtja Karmo Tüür Äripäeva essees.
Rohepööre on viinud ususõjani, mille ohvriks võivad langeda ettevõtted või koguni majandusharud, kirjutab poliitikavaatleja ja väikeettevõtja Karmo Tüür Äripäeva essees.
Tesla plaan keskenduda odavamatele sõidukitele kergitas aktsia hinda
Tesla avaldas eile plaani, mille kohaselt hakatakse tootma soodsamaid sõidukeid juba selle aasta lõpus. Tootmine hakkaks toimuma olemasolevates tehastes, mis lööb plaani segamini seoses Mehhikosse ja Indiasse kavandatavate uute tehastega. Pärast seda teadet on Tesla aktsia hind hakanud taas tõusma.
Tesla avaldas eile plaani, mille kohaselt hakatakse tootma soodsamaid sõidukeid juba selle aasta lõpus. Tootmine hakkaks toimuma olemasolevates tehastes, mis lööb plaani segamini seoses Mehhikosse ja Indiasse kavandatavate uute tehastega. Pärast seda teadet on Tesla aktsia hind hakanud taas tõusma.
Swedbank kaotas kasumit vähem kui SEB
Eesti kahe suurema panga tulemusi vaadates on näha, et Swedbanki kasum kahanes esimeses kvartalis vähem kui SEB-l.
Eesti kahe suurema panga tulemusi vaadates on näha, et Swedbanki kasum kahanes esimeses kvartalis vähem kui SEB-l.
Robotit arendav Eesti idufirma kaasas 1,5 miljonit eurot
Eesti idufirma 10Lines kindlustas 1,5 miljoni euro suuruse investeeringu, et laiendada tegevust Ameerika Ühendriikides.
Eesti idufirma 10Lines kindlustas 1,5 miljoni euro suuruse investeeringu, et laiendada tegevust Ameerika Ühendriikides.