Artikkel
  • Kuula
    Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.

    Ohutuks teeületamiseks läheb vaja turvameest

    Sel aastal tuleb Tallinna ristmikele ja ülekäiguradadele kaks uut valgusfoori, mille ehitus läheb maksab kokku ligi 2 miljonit krooni, räägib Tallinna säästva arengu ja planeerimise ameti vanemspetsialist Mati Songisepp.
    Üks kahest foorist tuleb Gonsiori-Laulupeo tänava ülekäigurajale Kadrioru Saksa Gümnaasiumi lähedal. ?Sinna on foori hädasti vaja, lastega on seal palju õnnetusi juhtunud,? nendib Songisepp.
    Publitsist Valer Udami surmakohale, Magdaleena haigla lähedal asuvale ülekäigurajale valgusfoori aga ei paigaldata.
    ?Ega me ei jõuagi igale poole foore panna. Kui 99 autojuhti sõidab korralikult ja üks nahaal kihutab ega anna ülekäijatele teed, ei tähenda see veel seda, et see ülekäigurada on ohtlikum kui teine. Kõik taandub inimeste kasvatusele ja iseloomule,? sõnab Songisepp. ?Magdaleena haigla juurde hakkame ehitama aga ohutussaart niipea, kui ilm lubab, juba mais. Teeme tee kitsamaks nii, et jalakäijal võtaks üle tee saamine vähem aega.? Ohutussaare ehitamine on kümneid kordi odavam kui valgusfoori paigaldamine.
    Tallinna politseiprefektuuri liiklusjärelevalve osakonna komissar Villu Vane ütleb, et läbi aegade on kõige rohkem inimesi kannatada saanud hoopis valgusfooriga reguleeritaval Sõle tänava Nisu peatuse ülekäigurajal.
    ?Valgusfoor ei tee ülekäiku täiesti ohutuks ega anna sajaprotsendilist garantiid,? tõdeb Vane. ?Ta annab teoreetilise võimaluse ohutult üle tee saada, inimesi on aga valgusfooriga reguleeritaval ülekäigul ka surnuks sõidetud.?
    ?Jalakäijad lähevad ise üle tee punase tulega, kõik on inimestes kinni,? ütleb ka ASi ESS Eesti avalike suhete direktor Indrek Lindsalu. ?Praegu hakkab liikluskultuur siiski paremuse poole muutuma.?
    Maanteeametiga sõlmitud lepingu kohaselt abistavad ESSi turvamehed inimesi eelmise aasta oktoobrist alates reguleerimata ülekäiguradadel üle tee saada neljas kohas Tallinnas ja kolmes kohas Tartus.
    ?Ülekäigurajal peatab meie turvamees autosid ja kutsub ka jalakäijaid korrale,? sõnab Lindsalu. ?Varem mõtlesime, äkki Eesti inimesed ei teagi, kuidas ülekäigurajal käituda. Selgus, et teavad, ja väga hästi, kui läheduses on politseinik või turvamees.?
    Idee autor, maanteeameti liiklusohutuse osakonna peaspetsialist Urve Sellenberg leiab, et on ebanormaalne, kui inimene vajab turvameest selleks, et ohutult üle tee saada.
    ESSi turvameeste teenused ülekäiguradadel maksavad ligi 200 000 krooni aastas. ?ESS spondeerib seda kampaaniat ka, kui see oleks kallim, ei oleks me saanud seda üldse tellida,? nendib Sellenberg.
    Maanteeameti selle aasta eelarvest läheb liiklusohutusega seotud kampaaniate peale ligi 40 protsenti ehk 10 miljonit krooni.
  • Hetkel kuum
Myraka ettevõtlusblogi: Ford Transit gloria mundi
Äripäeva toitlustusettevõtjast kolumnist Myrakas müüs maha teda truult teeninud vanaldase Ford Transiti ning mõtiskleb selle kõrvale ausa väikeettevõtluse võimatuse üle.
Äripäeva toitlustusettevõtjast kolumnist Myrakas müüs maha teda truult teeninud vanaldase Ford Transiti ning mõtiskleb selle kõrvale ausa väikeettevõtluse võimatuse üle.
Tehnoloogiasektor sügavas languses: Nvidia kaotas oma väärtusest kümnendiku
Selle nädala jooksul on “Suurepärase Seitsme” aktsiate langus kustutanud nende turukapitalisatsioonist kokku enam kui 900 miljardit dollarit, mis on lähedal grupi ajaloo suurimale nädalasele kaotusele.
Selle nädala jooksul on “Suurepärase Seitsme” aktsiate langus kustutanud nende turukapitalisatsioonist kokku enam kui 900 miljardit dollarit, mis on lähedal grupi ajaloo suurimale nädalasele kaotusele.
Articles republished from the Financial Times
Reaalajas börsiinfo
Myraka ettevõtlusblogi: Ford Transit gloria mundi
Äripäeva toitlustusettevõtjast kolumnist Myrakas müüs maha teda truult teeninud vanaldase Ford Transiti ning mõtiskleb selle kõrvale ausa väikeettevõtluse võimatuse üle.
Äripäeva toitlustusettevõtjast kolumnist Myrakas müüs maha teda truult teeninud vanaldase Ford Transiti ning mõtiskleb selle kõrvale ausa väikeettevõtluse võimatuse üle.
Gasellid
Kiiresti kasvavate firmade liikumist toetavad:
Gaselli KongressAJ TootedFinora BankGBC Team | Salesforce
Metallitööstus sunnib end raskel ajal vastu võtma iga töö
Ekspordile suunatud Viljandimaa metallitööstusettevõte Metest tunnetab praegu kõige raskemat aega. See tähendab, et enam ei saa valida tehtavat tööd, vaid vastu tuleb võtta kõik pakutav.Kuigi praegu valitseb majanduslikult keeruline aeg, kavatseb Metest Steel siiski kindlalt laieneda.
Ekspordile suunatud Viljandimaa metallitööstusettevõte Metest tunnetab praegu kõige raskemat aega. See tähendab, et enam ei saa valida tehtavat tööd, vaid vastu tuleb võtta kõik pakutav.Kuigi praegu valitseb majanduslikult keeruline aeg, kavatseb Metest Steel siiski kindlalt laieneda.
Amazoni rüpes edu nautiv Eesti ettevõtja: Jeff Bezose juhtimisprintsiibid sobivad meile hästi
Mari Jolleri esimene firma läks põhja, teise müüs ta maha ning kolmas müüdi ligi kaks aastat tagasi hiiglaslikule Amazonile. Selle kaisus on ettevõte Jolleri teatel uue tuule tiibadesse saanud.
Mari Jolleri esimene firma läks põhja, teise müüs ta maha ning kolmas müüdi ligi kaks aastat tagasi hiiglaslikule Amazonile. Selle kaisus on ettevõte Jolleri teatel uue tuule tiibadesse saanud.
Kas rohepööre tähendab eurokommunismi? Või on see lihtsalt üks utoopia?
Küsimusele, kas rohepööre tähendab seda, et oleme sunnitud hakkama ehitama eurokommunismi, vastab Erik Moora, et kahetsusväärselt on keskkonnateemad, mis muidu vabades ühiskondades ei ole vaidlusobjekt, ära ideologiseeritud, nii et praegu näeme, kuidas poliitilised vastased vaidlevad mitte sisu üle, vaid selle üle, miks midagi teha ei saa. Samas on ilmne, et kuna inimtegevus ületab planeedi talumisvõime piire mitmekordselt, pole samamoodi jätkamine võimalik.
Küsimusele, kas rohepööre tähendab seda, et oleme sunnitud hakkama ehitama eurokommunismi, vastab Erik Moora, et kahetsusväärselt on keskkonnateemad, mis muidu vabades ühiskondades ei ole vaidlusobjekt, ära ideologiseeritud, nii et praegu näeme, kuidas poliitilised vastased vaidlevad mitte sisu üle, vaid selle üle, miks midagi teha ei saa. Samas on ilmne, et kuna inimtegevus ületab planeedi talumisvõime piire mitmekordselt, pole samamoodi jätkamine võimalik.
Elektrifirma kogemus särtsuautodega: kõikide kulude ennustamisega pole pihta läinud
Eesti Energia autoparki on kuulunud enam kui kümme aastat elektriautod ning ettevõte peab vaatamata muutunud kuludele särtsuautosid mõistlikeks.
Eesti Energia autoparki on kuulunud enam kui kümme aastat elektriautod ning ettevõte peab vaatamata muutunud kuludele särtsuautosid mõistlikeks.
Eesti sai Euroopa rahakotist 122 miljonit eurot
Euroopa Komisjon tegi reedel taaste- ja vastupidavusrahastust (RRF) Eestile järjekorras teise väljamakse mahus 122,3 miljonit eurot, kuna Eesti on täitnud kõik taastekava kolmanda osamakse eeltingimuseks seatud eesmärgid.
Euroopa Komisjon tegi reedel taaste- ja vastupidavusrahastust (RRF) Eestile järjekorras teise väljamakse mahus 122,3 miljonit eurot, kuna Eesti on täitnud kõik taastekava kolmanda osamakse eeltingimuseks seatud eesmärgid.
Järjekordne Telia MeetUp toimub juba 30. mail
30. mail avab Telia taas oma uksed Eesti ettevõtete esindajatele, et koos tehnoloogia-, IT- ja küberturvalisuse ekspertidega arutada päevakajalisi teemasid ning tehnoloogiaajastuga seotud väljakutseid. Sel aastal on fookusteemadeks küberturvalisus, IT-efektiivistamine ning kestlikkuse uued normid ja väljakutsed ettevõtetele.
30. mail avab Telia taas oma uksed Eesti ettevõtete esindajatele, et koos tehnoloogia-, IT- ja küberturvalisuse ekspertidega arutada päevakajalisi teemasid ning tehnoloogiaajastuga seotud väljakutseid. Sel aastal on fookusteemadeks küberturvalisus, IT-efektiivistamine ning kestlikkuse uued normid ja väljakutsed ettevõtetele.