Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.
Miks kütusetransiit läbi Eesti ei lõpe iial
Aga sellepärast, et see on kasulik. On kasulik Eesti riigile (suur protsent SKPst), on kasulik kütuseärimeestele, on kasulik kütusevarastele. Osa kütusekaupmehi nuriseb varguste üle, teised loevad varastatud kütuse nn loomuliku kao hulka.
Väidetav skeem, mis kuuldavasti toimib hästi ? pumpad Venemaal tsisterni natuke rohkem, näitad tollis natuke vähem ja kütusevarguse puhul jääb kahju n-ö viisakuse piiresse või summa summarum ei kaota midagi.
Niisiis raudtee elatab kõiki nii vari- kui pärismajanduses osalejaid. Oleks meil transiit läbi naftajuhtme, oleks keerulisem ? torutransiidi kogused on teadupärast mõõdikutega kindlakstehtavad.