Artikkel
  • Kuula
    Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.

    Vilba on piletimasinad linnale juba ära ostnud

    Tallinna linnavalitsuse ja Intermarketing OY vahel sõlmitud lepingus on rohkem kui kord kirjas ingliskeelne väljend 24-month rental contract, kõigi trahvi- ja rendisummade arvestuseks on võetud teadmine, et lepinguline suhe kestab kaks aastat.
    Rendileping läheb Tallinnale maksma kokku 5,7 miljonit krooni ehk ligi kuuendiku võrra rohkem, kui on siiamaani väitnud nii säästva arengu ja planeerimise ameti ühistranspordiosakonna peaspetsialist Margo Tomingas kui ka abilinnapea Priit Vilba.
    Kui juhtub, et linnavalitsus soovib piletisüsteemist mingil põhjusel loobuda enne kaheaastast tähtaega, jäävad lepingu järgi kõik ette makstud summad Intermarketing OY-le.
    Rendilepingu järgi on linnal võimalus piletiseadmed ära osta, kusjuures nende ostmine esimese rendiaasta jooksul on rahaliselt linnale väga soodne.
    Lepingus on kirjas, et kui Tallinn ostab seadmed esimesel rendiaastal, saab ta makstud rendisummast tagasi 3,7 miljonit krooni. Kui linn ostaks seadmed endale teisel rendiaastal, saaks ta makstud rendisummadest tagasi 3,2 miljonit krooni.
    Huvitaval kombel on Intermarketing OY oma rendipakkumise Tallinnale saatnud juba möödunud aasta 1. detsembril. Samal ajal on teada, et just sel ajal kestis riigihankekonkurss ja keegi ei teadnud, kes ja kui suured pakkumised konkursil teeb.
    Konkursi pakkumised avati 28. detsembril, siis selgus, et ainsana tegi pakkumise eestlastest omanikele kuuluv Public Transport Systems AS. Ometi kirjutati päev hiljem, 29. detsembril alla hiljem piletisüsteemi pilootprojektiks nimetatud rendilepingule Intermarketing OYga.
    Eilse linnavalitsuse otsuse järgi peaks säästva arengu ja planeerimise amet jätkama pilootprojekti rakendamist. 1. detsembriks 2001 peab amet esitama linnavalitsusele projekti lõpparuande ja tegema ettepaneku selle jätkamiseks või lõpetamiseks.
    Rendilepingu järgi tähendab pilootprojekti jätkamine, et linn pidanuks möödunud aasta detsembris maksma firmale 3 miljonit krooni rendiraha. Järgmine rahasumma, 1,59 miljonit krooni, pidanuks Intermarketing OY kontol olema 21. jaanuaril. Kolmas ja kõige väiksem rendimakse peab soomlasteni jõudma tuleva aasta jaanuarikuus.
    Linnapea Jüri Mõis tunnistas eile, et Tallinna linnavalitsusel puudub ülevaade linnaelu puudutavatest olulisematest otsustest.
    ?Oleme avastanud, et meie linnavalitsuses on kehtinud selline kord, et hästi tähtsad otsused on linnavalitsuse pädevuse alt väljas. Me viime nüüd uute projektide algatamise linnavalitsuse pädevusse,? ütles Mõis piletite pilootprojekti kommenteerides.
  • Hetkel kuum
Myraka ettevõtlusblogi: Ford Transit gloria mundi
Äripäeva toitlustusettevõtjast kolumnist Myrakas müüs maha teda truult teeninud vanaldase Ford Transiti ning mõtiskleb selle kõrvale ausa väikeettevõtluse võimatuse üle.
Äripäeva toitlustusettevõtjast kolumnist Myrakas müüs maha teda truult teeninud vanaldase Ford Transiti ning mõtiskleb selle kõrvale ausa väikeettevõtluse võimatuse üle.
Tehnoloogiasektor sügavas languses: Nvidia kaotas oma väärtusest kümnendiku
Selle nädala jooksul on “Suurepärase Seitsme” aktsiate langus kustutanud nende turukapitalisatsioonist kokku enam kui 900 miljardit dollarit, mis on lähedal grupi ajaloo suurimale nädalasele kaotusele.
Selle nädala jooksul on “Suurepärase Seitsme” aktsiate langus kustutanud nende turukapitalisatsioonist kokku enam kui 900 miljardit dollarit, mis on lähedal grupi ajaloo suurimale nädalasele kaotusele.
Articles republished from the Financial Times
Reaalajas börsiinfo
Myraka ettevõtlusblogi: Ford Transit gloria mundi
Äripäeva toitlustusettevõtjast kolumnist Myrakas müüs maha teda truult teeninud vanaldase Ford Transiti ning mõtiskleb selle kõrvale ausa väikeettevõtluse võimatuse üle.
Äripäeva toitlustusettevõtjast kolumnist Myrakas müüs maha teda truult teeninud vanaldase Ford Transiti ning mõtiskleb selle kõrvale ausa väikeettevõtluse võimatuse üle.
Gasellid
Kiiresti kasvavate firmade liikumist toetavad:
Gaselli KongressAJ TootedFinora BankGBC Team | Salesforce
Metallitööstus sunnib end raskel ajal vastu võtma iga töö
Ekspordile suunatud Viljandimaa metallitööstusettevõte Metest tunnetab praegu kõige raskemat aega. See tähendab, et enam ei saa valida tehtavat tööd, vaid vastu tuleb võtta kõik pakutav.Kuigi praegu valitseb majanduslikult keeruline aeg, kavatseb Metest Steel siiski kindlalt laieneda.
Ekspordile suunatud Viljandimaa metallitööstusettevõte Metest tunnetab praegu kõige raskemat aega. See tähendab, et enam ei saa valida tehtavat tööd, vaid vastu tuleb võtta kõik pakutav.Kuigi praegu valitseb majanduslikult keeruline aeg, kavatseb Metest Steel siiski kindlalt laieneda.
Amazoni rüpes edu nautiv Eesti ettevõtja: Jeff Bezose juhtimisprintsiibid sobivad meile hästi
Mari Jolleri esimene firma läks põhja, teise müüs ta maha ning kolmas müüdi ligi kaks aastat tagasi hiiglaslikule Amazonile. Selle kaisus on ettevõte Jolleri teatel uue tuule tiibadesse saanud.
Mari Jolleri esimene firma läks põhja, teise müüs ta maha ning kolmas müüdi ligi kaks aastat tagasi hiiglaslikule Amazonile. Selle kaisus on ettevõte Jolleri teatel uue tuule tiibadesse saanud.
Kas rohepööre tähendab eurokommunismi? Või on see lihtsalt üks utoopia?
Küsimusele, kas rohepööre tähendab seda, et oleme sunnitud hakkama ehitama eurokommunismi, vastab Erik Moora, et kahetsusväärselt on keskkonnateemad, mis muidu vabades ühiskondades ei ole vaidlusobjekt, ära ideologiseeritud, nii et praegu näeme, kuidas poliitilised vastased vaidlevad mitte sisu üle, vaid selle üle, miks midagi teha ei saa. Samas on ilmne, et kuna inimtegevus ületab planeedi talumisvõime piire mitmekordselt, pole samamoodi jätkamine võimalik.
Küsimusele, kas rohepööre tähendab seda, et oleme sunnitud hakkama ehitama eurokommunismi, vastab Erik Moora, et kahetsusväärselt on keskkonnateemad, mis muidu vabades ühiskondades ei ole vaidlusobjekt, ära ideologiseeritud, nii et praegu näeme, kuidas poliitilised vastased vaidlevad mitte sisu üle, vaid selle üle, miks midagi teha ei saa. Samas on ilmne, et kuna inimtegevus ületab planeedi talumisvõime piire mitmekordselt, pole samamoodi jätkamine võimalik.
Elektrifirma kogemus särtsuautodega: kõikide kulude ennustamisega pole pihta läinud
Eesti Energia autoparki on kuulunud enam kui kümme aastat elektriautod ning ettevõte peab vaatamata muutunud kuludele särtsuautosid mõistlikeks.
Eesti Energia autoparki on kuulunud enam kui kümme aastat elektriautod ning ettevõte peab vaatamata muutunud kuludele särtsuautosid mõistlikeks.
Eesti sai Euroopa rahakotist 122 miljonit eurot
Euroopa Komisjon tegi reedel taaste- ja vastupidavusrahastust (RRF) Eestile järjekorras teise väljamakse mahus 122,3 miljonit eurot, kuna Eesti on täitnud kõik taastekava kolmanda osamakse eeltingimuseks seatud eesmärgid.
Euroopa Komisjon tegi reedel taaste- ja vastupidavusrahastust (RRF) Eestile järjekorras teise väljamakse mahus 122,3 miljonit eurot, kuna Eesti on täitnud kõik taastekava kolmanda osamakse eeltingimuseks seatud eesmärgid.
Usaldamatus valitsuse majanduspoliitika suhtes on järsult kasvanud
Üheks suuremaks ettevõtteid mõjutavaks probleemiks on tõusnud vähene usaldus valitsuse majanduspoliitika suhtes, selgus täna esitletud majanduse konjunktuuri kvartaalsest ülevaatest.
Üheks suuremaks ettevõtteid mõjutavaks probleemiks on tõusnud vähene usaldus valitsuse majanduspoliitika suhtes, selgus täna esitletud majanduse konjunktuuri kvartaalsest ülevaatest.