Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.
Sõlmitud raudteetehing ohustab senise peadirektori ametikohta
Juchnewitsch oli esmaspäeval solvunud, sest erastamisagentuur ja BRS jätsid ta erastamistehingu sõlmimisest kõrvale. ?Eesti Raudtee oleks protseduurireeglite kohaselt pidanud lepingu samuti allkirjastama,? ütles Juchnewitsch. ?Meie kõrvalejätmine näitab protsessi ebakorrektsust.?
Juchnewitschi sõnul sai ta alles esmaspäeva pärastlõunal allkirjastatud lepingu tutvumiseks kätte.
Juchnewitsch avaldas vastuseisu BRSi juhatuse esimehe Edward Burkhardti kavatsusele asendada 700 miljoni krooni suuruse tehinguga kogu ettevõtte veduripark 74 Ameerika päritolu ligi 20 aasta vanuse veduriga.
Veel pühapäeval erakorraliselt koos istunud Eesti Raudtee nõukogu toetas peadirektori seisukohti, kinnitas Juchnewitsch.
Solvumisele vaatamata olen valmis koostööks uute omanikega, ütles Juchnewitsch.
BRS on varem teatanud, et Juchnewitschile pakutakse Eesti Raudtee logistikajuhi kohta ning peadirektoriks tuuakse tõenäoliselt Jarvise töötaja Suurbritanniast.
Juchnewitsch lausus, et BRS pole talle teinud ühtegi konkreetset ettepanekut edaspidiseks koostööks. ?Olen varem keerulisemaidki olukordi üle elanud,? kinnitas Juchnewitsch.
BRS on selgitanud, et korraldab raudtee juhtivkoosseisu komplekteerimiseks konkursi, millel osalemiseks on võimalus ka praegustel töötajatel.
Eesti Raudtee juhtimist asub kuue kuu jooksul pärast erastamist kureerima Jarvis Internationali töötaja Andrew Smith Suurbritanniast, kes hakkab kontrollima seni ametisse jääva juhatuse otsuseid.
Varem on BRS avaldanud, et Smithist võib saada Eesti Raudtee uus peadirektor, mille mees ise tagasi lükkas.
Eesti Raudtee nõukogus jääb kolm kohta riigile ja viis BRSile. Tõenäolised BRSi-poolsed liikmed nõukogus on Edward Burkhardt, Guido Sammelselg ja Henry Posner III, teatas erastamislepingute allkirjastamisel BRSi juhatuse esimees Burkhardt.
Häälte ülekaal võimaldab BRSil teha soovitud muudatusi, samuti kriitika alla sattunud veduritehingu.
BRS kavatseb osta kasutatud vedurid Põhja-Ameerika raudteefirmadelt, kes on viletsa turuolukorra tõttu sunnitud vanemaid vedureid müüma, ütles Burkhardt.
Sisseostetavad vedurid on kavas remontida ja ümber seadistada Eestis, mis Burkhardti sõnul annab veduritele täiendavalt ligi 40aastase eluea. ?Toodavad vedurid on parimad, mis Eesti Raudteel eales sõitnud,? lisas Burkhardt.
Raudtee praegune juhtkond on BRSi veduritehingu vastu, sest peab Eesti raudteesildade kandevõimet ebapiisavaks.
Sildade täiendavale remondile kuluv summa on tühine, kinnitas Burkhardt.
Pühapäeval teatas BRS, et näeb võimalust käsitleda Eesti Raudtee korraldatud viie Vene päritolu veduri ostu hiljem allkirjastatavas lisalepingus, kuid läks täna kogu paketi üheaegsele sõlmimisele.
Täna sõlmitud Eesti Raudtee erastamisleping on vaatamata varasematele kahtlustele lõplik, sest ühtegi probleemi ei jäetud hilisemate lisadega reguleerimiseks, teatas Burkhardt.
Eesti Raudtee 66 protsendi aktsiate erastamine läheb riigile maksma 80?82 miljonit krooni, millest lõviosa ? 75 miljonit ? teenis Suurbritannia nõustamisfirma GIBB, teatas erastamisagentuuri peadirektor Jaak Liivik.
BRSi juhatuse esimees Edward Burkhardt, BRSi juhatuse liige Guido Sammelselg ja erastamisagentuuri peadirektor Jaak Liivik andsid esmaspäeva lõuna ajal vähemalt 400 allkirja, kuna pidid allkirjastama lepingu kõik leheküljed. Tehingu viimane osa toimub juunis, kui BRS kannab üle 1 miljardi suurusest ostusummast 900 miljonit krooni. 100 miljonit krooni kantakse riigi deposiidile juba täna.
Lepingu allkirjastajad deklareerivad, et halduskohtu 16. aprilli otsus ei sisalda keeldu käesoleva erastamislepingu sõlmimiseks.
BRSi hinnangul on väga raske täna sõlmitud lepingut vaidlustada.
Tehingu vastased teatasid pühapäeval, et tõenäoliselt loobuvad edaspidistest aktsioonidest.