Artikkel
  • Kuula
    Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.

    Läti hädas Merelaevanduse erakätesse müümisega

    Läti erastamisagentuuri teatel ei teinud kumbki kahest pakkujast läinud reedel täis saanud tähtajaks tagatissumma sissemakset, mis sisuliselt tähendab erastamise nurjumist.
    See on tagasilöök peaminister Andris Berzinsi valitsusele, kes lootis suurfirma eduka erastamisega taastada nii Läti reputatsiooni rahvusvaheliste investorite kui ka Läti avalikkuse silmis, kes suhtub valitsuse erastamistegevusse äärmiselt kriitiliselt.
    Rida ebaõnnestumisi riigi suuruselt kolmanda firma erastamiseks muudab ühtlasi küsitavaks Läti valitsuseliidi valmisoleku langetada raskeid otsuseid, kirjutas Briti majandusleht Financial Times aprilli algul. See on maine, millest Euroopa Liiduga liitumiskõnelusi pidav Läti parema meelega lahti soovib saada.
    Erinevalt lätlastest, kelle ebaõnnestunud katsed Merelaevandust erastada on 1995. aastast kukutanud kaks valitsust, sai Leedu läinud nädalal oma Merelaevanduse erastamises kokkuleppele.
    76,4 protsenti Lisco aktsiatest müüakse Taani firmale DFDS Tor Line, kes maksab 837,8 miljonit krooni ja kohustub kolme aasta jooksul investeerima veel 1,06 miljardit krooni. 1999. aastal ebaõnnestus Lisco erastamine kahel korral liiga madalate pakkumiste tõttu.
    Eesti Merelaevanduse müüdi erakätesse 1997. aastal 700 miljoni krooni eest. Lisaks kohustusid ettevõtte ostnud norrakad investeerima 800 miljonit krooni.
    Läti Merelaevanduse 68% aktsiatele pakkumise teinud kahe firma nime ega miinimumhinda ei ole ametlikult avalikustatud. Läti ajakirjanduse hinnangul ulatus algsumma 1,9 miljardile kroonile. Nõutud tähtajaks ei olnud aga kumbki ära maksnud tagatissummat 5 miljonit dollarit, mis oli tarvilik osalemiseks algselt 11. maile kavandatud oksjonil.
    Läti vasakpoolne opositsioon väidab, et erastamine on seotud ulatusliku korruptsiooniga. Esmaspäeval nõudis opositsioon Merelaevanduse erastamise eest vastutava majandusministri Aigars Kalvitise tagasiastumist. Juba varem on selleks nädalaks kavandatud Kalvitise suhtes usaldushääletus. Konkreetseid tõendeid opositsioonil esitatud ei ole.
    Kalvitis omakorda näeb poliitilises nägelemises erastamisprobleemide üht põhjust, mistõttu osa potentsiaalseid pakkujaid on kõrvale jäänud.
    Mis saab edasi, otsustab Läti valitsus 8. mai istungil. Peaministri Andris Berzinsi sõnul on lahti mõlemad võimalused ? jätkata praegust erastamisvooru korrigeeritud tingimustega või jätta Merelaevandus erastamata, sest nõutud hind osutus liiga kõrgeks.
    Eile hoiatas Läti erastamisagentuur, et Merelaevanduse erastamata jätmine tähendaks suuri investeeringuid vajavale firmale hääbumist. Kahe-kolme aasta pärast oleks alles vaid pool praegusest laevastikust, ütles agentuuri juht Janis Naglis.
    Praegu on firmal umbes 60 alust, mille keskmine vanus on 18 aastat. Naftatoodete osas on Läti Merelaevandus kolmas suurim merelaevandusoperaator maailmas.
  • Hetkel kuum
Andrus Kaarelson: erakonnad, ühinege tööandjate majandusleppega!
Majanduse kasvule pööramiseks vajame valitsuste ja valimiste ülest ühiskondlikku kokkulepet, kirjutab parlamendivälise erakonna Parempoolsed liige Andrus Kaarelson.
Majanduse kasvule pööramiseks vajame valitsuste ja valimiste ülest ühiskondlikku kokkulepet, kirjutab parlamendivälise erakonna Parempoolsed liige Andrus Kaarelson.
Kulla hind lõi uue rekordi Eksperdid näevad tõusu jätkumas
Kulla hind tõusis teisipäeval üle 2400 dollari untsi kohta, lüües uue kõigi aegade rekordi. Eksperdid näevad ka edasiseks tugevat tõusupotentsiaali.
Kulla hind tõusis teisipäeval üle 2400 dollari untsi kohta, lüües uue kõigi aegade rekordi. Eksperdid näevad ka edasiseks tugevat tõusupotentsiaali.
Articles republished from the Financial Times
Reaalajas börsiinfo
Graafikud: võrdle, kuidas sinu maakonnas ärid hakkama saavad
Kogu Eesti tundis 2023. aastal, kuidas majanduslikult keeruline aeg tegi oma töö. Ettevõtete koondamiste ja pankrottide tagajärjel vähenes töökohtade arv ja suurenes töötute hulk. Kuigi palgakasv jätkus, oli see hulga väiksem kui aasta varem. Vaatluse alla võtsime sel korral kaks maakonda, mis jäävad Harjumaalt ja Tallinnast vaadates Eesti teise otsa: Valgamaa ja Võrumaa. Need naabermaakonnad külgnevad Läti­ piiriga, mis võiks anda vähemalt geograafilise eelise ekspordiks.
Kogu Eesti tundis 2023. aastal, kuidas majanduslikult keeruline aeg tegi oma töö. Ettevõtete koondamiste ja pankrottide tagajärjel vähenes töökohtade arv ja suurenes töötute hulk. Kuigi palgakasv jätkus, oli see hulga väiksem kui aasta varem. Vaatluse alla võtsime sel korral kaks maakonda, mis jäävad Harjumaalt ja Tallinnast vaadates Eesti teise otsa: Valgamaa ja Võrumaa. Need naabermaakonnad külgnevad Läti­ piiriga, mis võiks anda vähemalt geograafilise eelise ekspordiks.
Gasellid
Kiiresti kasvavate firmade liikumist toetavad:
Gaselli KongressAJ TootedFinora BankGBC Team | Salesforce
Metallitööstus sunnib end raskel ajal vastu võtma iga töö
Ekspordile suunatud Viljandimaa metallitööstusettevõte Metest tunnetab praegu kõige raskemat aega. See tähendab, et enam ei saa valida tehtavat tööd, vaid vastu tuleb võtta kõik pakutav.Kuigi praegu valitseb majanduslikult keeruline aeg, kavatseb Metest Steel siiski kindlalt laieneda.
Ekspordile suunatud Viljandimaa metallitööstusettevõte Metest tunnetab praegu kõige raskemat aega. See tähendab, et enam ei saa valida tehtavat tööd, vaid vastu tuleb võtta kõik pakutav.Kuigi praegu valitseb majanduslikult keeruline aeg, kavatseb Metest Steel siiski kindlalt laieneda.
Finora Pank värbas Tallinna Sadama tippjuhi
Eesti ettevõtjatele kuuluv Finora Pank värbas panga operatiivjuhiks ja juhatuse liikmeks Hanno Hussari.
Eesti ettevõtjatele kuuluv Finora Pank värbas panga operatiivjuhiks ja juhatuse liikmeks Hanno Hussari.
Kas rohepööre tähendab eurokommunismi? Või on see lihtsalt üks utoopia?
Küsimusele, kas rohepööre tähendab seda, et oleme sunnitud hakkama ehitama eurokommunismi, vastab Erik Moora, et kahetsusväärselt on keskkonnateemad, mis muidu vabades ühiskondades ei ole vaidlusobjekt, ära ideologiseeritud, nii et praegu näeme, kuidas poliitilised vastased vaidlevad mitte sisu üle, vaid selle üle, miks midagi teha ei saa. Samas on ilmne, et kuna inimtegevus ületab planeedi talumisvõime piire mitmekordselt, pole samamoodi jätkamine võimalik.
Küsimusele, kas rohepööre tähendab seda, et oleme sunnitud hakkama ehitama eurokommunismi, vastab Erik Moora, et kahetsusväärselt on keskkonnateemad, mis muidu vabades ühiskondades ei ole vaidlusobjekt, ära ideologiseeritud, nii et praegu näeme, kuidas poliitilised vastased vaidlevad mitte sisu üle, vaid selle üle, miks midagi teha ei saa. Samas on ilmne, et kuna inimtegevus ületab planeedi talumisvõime piire mitmekordselt, pole samamoodi jätkamine võimalik.
Volkswagen Golf 50: kuidas Põrnika järeltulijast kujunes hea auto mõõdupuu
Märtsi lõpus möödus pool sajandit päevast, mil algas Volkswagen Golfi tootmine. Ikoonilise Põrnika järeltulijast sai ettevõtte jaoks veelgi olulisem mudel.
Märtsi lõpus möödus pool sajandit päevast, mil algas Volkswagen Golfi tootmine. Ikoonilise Põrnika järeltulijast sai ettevõtte jaoks veelgi olulisem mudel.
Advokaadibüroo Lextal muudab nime
Alates 16. aprillist on advokaadibüroo Lextal uus nimi Widen, koondades ühise nime alla kolm bürood.
Alates 16. aprillist on advokaadibüroo Lextal uus nimi Widen, koondades ühise nime alla kolm bürood.
Taavi Kotka: IT-ettevõtted on muutunud ahneks
Avalikus sektoris jäävad infosüsteemid hoole ja arenduseta paljuski seetõttu, et teenusepakkujad on paisanud oma hinnad lakke, rääkis IT-ettevõtja ja endine majandusministeeriumi asekantsler Taavi Kotka.
Avalikus sektoris jäävad infosüsteemid hoole ja arenduseta paljuski seetõttu, et teenusepakkujad on paisanud oma hinnad lakke, rääkis IT-ettevõtja ja endine majandusministeeriumi asekantsler Taavi Kotka.