Artikkel
  • Kuula
    Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.

    Toodet esitledes kasvab müük kordades

    Üha enam pööravad ettevõtted tähelepanu erinevatele müügitoetuskampaaniatele. Sooduspakkumiste ning tootemängude kõrval muutuvad järjest olulisemaks tooteesitlused ning infolehtede ja näidiste jagamised. Kui veel mõni aasta tagasi oli tooteesitluse nägemine erakordne juhus, siis nüüd ei möödu suuremates kaubanduskeskustes päevagi, mil mõnda toodet ei esitletaks.
    Ettevõtted on üle saamas müüdist, et degustatsioon on vaid heatahtlik rahva toitmine. Tegelikkuses tõstab degustatsioon juba kesise tulemuse puhul esitletava toote müügi kahekordseks. Hea ja väga hea esitluse korral tõusevad müüginäitajad aga kolm või enam korda. Põhjuseks on asjaolu, et degustatsiooni käigus tutvustatakse toodet tarbijale keskkonnas, mis soodustab seda toodet kohe ostma.
    Seega võimaldab toote esitlus lisaks vahetule informatsiooni edastamisele suurendada oluliselt toote päevast läbimüüki.
    Edule paneb aluse õigeaegne planeerimine ja ettevalmistustöö, mille käigus selgitatakse välja sobivad nädalapäevad ja kellaajad ning asukohad õige sihtrühma leidmiseks. Järgmise sammuna tuleb ajad kooskõlastada valitud kohtadega. Kindluse mõttes on parem alustada kokkuleppimist vähemalt nädal enne plaanitud tooteesitlust, siis võib ka suurte kaubanduskeskuste puhul kindel olla, et saate teile sobivaks ajaks esitlusloa.
    Nädala jooksul, mis jääb tooteesitluseni, tuleks läbi mõelda, milliseid vahendeid tooteesitluseks vajatakse (seda eriti toidukaupade puhul) ning milliseid värvikombinatsioone kasutada, et kogu üritus eesmärki täidaks. Oluline on siinkohal mõelda sihtrühmale ? täiskasvanute puhul mõjub paremini konservatiivsem stiil, noorte puhul veidi vabam käsitlus. Seda tuleks arvestada ka tooteesitleja riietuse valikul.
    Väga tähtsat rolli mängib ka õige degustatsioonilaua valik. Sageli kipuvad ettevõtted just siin kokku hoidma ja lihtsama ning odavama poelaua kasuks otsustama. Tegelikkuses otsustab tavatarbija degustatsiooni üle just kaugelt avaneva üldmulje alusel.
    Kui spetsiaalse tooteesitluslaua ostmine tundub liiga kallis (laud maksab umbes 5000?10 000 krooni), siis võib laua rentida mõnelt spetsiaalselt degustatsioonifirmalt. Rendihinnad jäävad vahemikku 100 krooni päev kuni 100 krooni tund.
    Lisaks sobivate vahendite leidmisele tuleks suurt tähelepanu pöörata personalile. Tooteesitleja põhikoolituse kõrval tuleb enne iga kampaaniat korraldada tootekoolitus. Mida põhjalikum koolitus teha, seda kindlamini tunnevad end tooteesitlejad kaupluses ning seda lihtsam on neil vastuväiteid kummutada. Ideaalne on, kui tooteesitleja teab peale esitletava toote ka tootja ja tema toodangu kohta taustinformatsiooni.
    Tõeliselt hea tooteesitleja on nagu näitleja laval, kes oskab igas olukorras lahenduse leida ning kes väärib oma kompetentsusega konsultandi nime. Oluline on selgitada kauplusekülastajatele esitletava toote häid omadusi, tekitades inimestes usalduse ka tootja vastu.
    Kauplustes tooteesitlusi külastades võite tõdeda, et tõeliselt häid tooteesitlejaid on suhteliselt vähe. Kõik inimesed lihtsalt ei sobi selle töö jaoks. Et väga head taset saavutada, tuleb ka sobivate eeldustega inimesi palju koolitada, motiveerida ja hiljem tihedalt kontrollida ning tehtud töö kohta tagasisidet anda.
    Tõenäoliselt on ettevõttel lihtsam tooteesitluse teenus sisse osta. Sellisel juhul peab ettevõte esitama vaid kaupluste nimekirja, teatama tooteesitluse kampaania mahu, varustama degusteerija esitletava tootega ning korraldama konsultantidele tootekoolituse. Tooteesitluskampaania ajal võib ta aga tegeleda tavatööga, muretsemata jooksvate probleemide pärast.
    Miks te toote degusteerimisi ise korraldate?
    Konsultandid (s.o degustatsioonide läbiviijad) on meile lojaalsed, rohkem pühendunud ja huvitatud firmast ja tootest;suudame anda põhjalikuma tootekoolituse, lahendada operatiivselt üleskerkinud probleeme ja saada tagasisidet;suudame tõhusamalt kontrollida.
    Lisaksin vastavate teenuste pakkujate eelised (mis ei pruugi olla just meie nõrkusteks): parem müügialane koolitus (professionaalsed esitlusoskused), paindlik võimalus töötajaid vajadusel asendada ning ilmselt ka teenuse omahinna madalam tase.
    Toote degusteerimise läbiviimisel on oluline, et konsultandi ja kaupluse eesmärk oleks ühine, iga tooteesitlus oleks ette valmistatud ja eesmärgid püstitatud.
    Leibur kasutab toodete esitlemiseks nii toote esitlust pakkuvate firmade teenuseid kui ka omi konsultante. Toote atraktiivsuse tõstmiseks teeme tihedat koostööd leiva- ja saiakatete pakkujatega. Majanduslikult ja teeninduse taseme mõttes on meil kasulikum tooteesitlused teenusena sisse osta. Teenustöö eelisteks on töötajate professionaalsus ja motiveeritus, teenuse perspektiivne arendamine. Samas peab konsultant olema pädev tutvustama kogu Leiburi pakutavat sortimenti. Seega võiks konsultanti nimetada elavaks point of sale materjaliks.
    Kahjuks kohtab kauplustes küllalt sageli häbelikke konsultante, kes ootavad, millal uudishimulik ise ligi astub või on teadmised tootest täiesti puudulikud. Konkurents toote esitluse pakkujate hulgas on hetkel võrdlemisi hõre.
    Autor: Leelia Rohumaa
  • Hetkel kuum
Andrus Kaarelson: erakonnad, ühinege tööandjate majandusleppega!
Majanduse kasvule pööramiseks vajame valitsuste ja valimiste ülest ühiskondlikku kokkulepet, kirjutab parlamendivälise erakonna Parempoolsed liige Andrus Kaarelson.
Majanduse kasvule pööramiseks vajame valitsuste ja valimiste ülest ühiskondlikku kokkulepet, kirjutab parlamendivälise erakonna Parempoolsed liige Andrus Kaarelson.
Värske tuul Tallinna börsil: Liven läheb raha küsima võlakirjadega
Kinnisvaraarendaja Liven valmistab ette Eesti esimeseks rohevõlakirjade avalikuks pakkumiseks, mille tingimused avaldatakse lähiajal. Võlakirjad jõuavad ka börsi nimekirja.
Kinnisvaraarendaja Liven valmistab ette Eesti esimeseks rohevõlakirjade avalikuks pakkumiseks, mille tingimused avaldatakse lähiajal. Võlakirjad jõuavad ka börsi nimekirja.
Articles republished from the Financial Times
Reaalajas börsiinfo
Graafikud: võrdle, kuidas sinu maakonnas ärid hakkama saavad
Kogu Eesti tundis 2023. aastal, kuidas majanduslikult keeruline aeg tegi oma töö. Ettevõtete koondamiste ja pankrottide tagajärjel vähenes töökohtade arv ja suurenes töötute hulk. Kuigi palgakasv jätkus, oli see hulga väiksem kui aasta varem. Vaatluse alla võtsime sel korral kaks maakonda, mis jäävad Harjumaalt ja Tallinnast vaadates Eesti teise otsa: Valgamaa ja Võrumaa. Need naabermaakonnad külgnevad Läti­ piiriga, mis võiks anda vähemalt geograafilise eelise ekspordiks.
Kogu Eesti tundis 2023. aastal, kuidas majanduslikult keeruline aeg tegi oma töö. Ettevõtete koondamiste ja pankrottide tagajärjel vähenes töökohtade arv ja suurenes töötute hulk. Kuigi palgakasv jätkus, oli see hulga väiksem kui aasta varem. Vaatluse alla võtsime sel korral kaks maakonda, mis jäävad Harjumaalt ja Tallinnast vaadates Eesti teise otsa: Valgamaa ja Võrumaa. Need naabermaakonnad külgnevad Läti­ piiriga, mis võiks anda vähemalt geograafilise eelise ekspordiks.
Gasellid
Kiiresti kasvavate firmade liikumist toetavad:
Gaselli KongressAJ TootedFinora BankGBC Team | Salesforce
Metallitööstus sunnib end raskel ajal vastu võtma iga töö
Ekspordile suunatud Viljandimaa metallitööstusettevõte Metest tunnetab praegu kõige raskemat aega. See tähendab, et enam ei saa valida tehtavat tööd, vaid vastu tuleb võtta kõik pakutav.Kuigi praegu valitseb majanduslikult keeruline aeg, kavatseb Metest Steel siiski kindlalt laieneda.
Ekspordile suunatud Viljandimaa metallitööstusettevõte Metest tunnetab praegu kõige raskemat aega. See tähendab, et enam ei saa valida tehtavat tööd, vaid vastu tuleb võtta kõik pakutav.Kuigi praegu valitseb majanduslikult keeruline aeg, kavatseb Metest Steel siiski kindlalt laieneda.
Finora Pank värbas Tallinna Sadama tippjuhi
Eesti ettevõtjatele kuuluv Finora Pank värbas panga operatiivjuhiks ja juhatuse liikmeks Hanno Hussari.
Eesti ettevõtjatele kuuluv Finora Pank värbas panga operatiivjuhiks ja juhatuse liikmeks Hanno Hussari.
Kas rohepööre tähendab eurokommunismi? Või on see lihtsalt üks utoopia?
Küsimusele, kas rohepööre tähendab seda, et oleme sunnitud hakkama ehitama eurokommunismi, vastab Erik Moora, et kahetsusväärselt on keskkonnateemad, mis muidu vabades ühiskondades ei ole vaidlusobjekt, ära ideologiseeritud, nii et praegu näeme, kuidas poliitilised vastased vaidlevad mitte sisu üle, vaid selle üle, miks midagi teha ei saa. Samas on ilmne, et kuna inimtegevus ületab planeedi talumisvõime piire mitmekordselt, pole samamoodi jätkamine võimalik.
Küsimusele, kas rohepööre tähendab seda, et oleme sunnitud hakkama ehitama eurokommunismi, vastab Erik Moora, et kahetsusväärselt on keskkonnateemad, mis muidu vabades ühiskondades ei ole vaidlusobjekt, ära ideologiseeritud, nii et praegu näeme, kuidas poliitilised vastased vaidlevad mitte sisu üle, vaid selle üle, miks midagi teha ei saa. Samas on ilmne, et kuna inimtegevus ületab planeedi talumisvõime piire mitmekordselt, pole samamoodi jätkamine võimalik.
Volkswagen Golf 50: kuidas Põrnika järeltulijast kujunes hea auto mõõdupuu
Märtsi lõpus möödus pool sajandit päevast, mil algas Volkswagen Golfi tootmine. Ikoonilise Põrnika järeltulijast sai ettevõtte jaoks veelgi olulisem mudel.
Märtsi lõpus möödus pool sajandit päevast, mil algas Volkswagen Golfi tootmine. Ikoonilise Põrnika järeltulijast sai ettevõtte jaoks veelgi olulisem mudel.
Advokaadibüroo Lextal muudab nime
Alates 16. aprillist on advokaadibüroo Lextal uus nimi Widen, koondades ühise nime alla kolm bürood.
Alates 16. aprillist on advokaadibüroo Lextal uus nimi Widen, koondades ühise nime alla kolm bürood.
Taavi Kotka: IT-ettevõtted on muutunud ahneks
Avalikus sektoris jäävad infosüsteemid hoole ja arenduseta paljuski seetõttu, et teenusepakkujad on paisanud oma hinnad lakke, rääkis IT-ettevõtja ja endine majandusministeeriumi asekantsler Taavi Kotka.
Avalikus sektoris jäävad infosüsteemid hoole ja arenduseta paljuski seetõttu, et teenusepakkujad on paisanud oma hinnad lakke, rääkis IT-ettevõtja ja endine majandusministeeriumi asekantsler Taavi Kotka.