Artikkel
  • Kuula
    Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.

    Kas Eesti ei köida enam põhjanaabri turiste?

    Tallinna Sadama andmetel vähenes sadamat läbinud reisijate arv esimese nelja kuuga 75 000 võrra 1,41 miljonini ehk 5%. Soome Kauppalehti andmetel vähenes esimeses kvartalis reisijate arv Soome ja Eesti vahel 62 000 inimese ehk samuti ca 5 protsendi võrra.
    Äripäeva meelest on ka 5protsendiline reisijate arvu vähenemine rahutusttekitav. Oleme ju harjunud transiidivoogude, sealhulgas välisturismi pideva suurenemisega. Eestisse reisimisest, välisturistidest sõltub suurel määral teenuste, kokkuvõttes kogu meie maksebilanss.
    2000. aastal läbis Tallinna Sadamat 6 miljonit reisijat edasi-tagasi arvestuses. Et Helsingi suund andis sellest 89%, samas on üle lahe reisijatest hinnanguliselt 80% Soome kodanikud, siis vähenes reisijate hulk eelkõige soomlaste arvel.
    Negatiivsed suundumused, mis on Soome pool aset leidnud, mõjutavad Eesti turismi tugevasti.
    Eesti sulges millegipärast oma turismiinfo keskuse Helsingis. Siiapoole turismi jäid populariseerima peamiselt laevakompaniid, ja kindlasti on nad eluliselt huvitatud reisijate hulga suurendamisest edaspidi. Ent kas meie ametlikul riiklikul tasandil mõeldi, et soomlasi käib siin niigi küll, et rohkem polegi vaja pingutada?
    Tundub siiski, et kõige rentaablim on ikkagi sinna raha kulutada, kust on võimalik suurimat kasvu saavutada. Ja selleks suunaks jääb veel väga kauaks ajaks, kui mitte igaveseks, Soome.
    Soomlastest turistide arvu võis vähendada otsustav võitlus piraatkaubandusega Kadaka turul. Tallinna Sadama tollis on hoiatused, et piraatkaup, ka n-ö oma tarbeks hangitu, võidakse turistidelt konfiskeerida. Samas ei saa aga piraatkaubanduse likvideerimine, korra majja löömine, olla turistide vähenemise peapõhjus, kuna reisijate mahud on veelgi rohkem kukkunud Helsingi-Stockholmi suunal.
    Eesti peab edaspidigi võitlema oma legaalse kaubanduse eest. Tax free-kaubandus tuleb säilitada kuni võimaliku Euroopa Liitu astumiseni ja Eesti peab nõudma hilisemat üleminekuperioodi tax free?le. Tax free ?saarekesi? on ju tänase euroliidu sees küll ja küll.
    Samuti on Euroopa Liit kehtestanud endale üleminekuperioodi nt tööjõuturu avamisele ? mängime siis ELi enda ülemineku-reeglite järgi.
    Soomlaste rännuaktiivsusele võib olla halvasti mõjunud aktsiakursside järsk langus Helsingi börsil sel aastal. Väga halvasti on käsi käinud Sonera aktsial, lood pole oluliselt paremad rahvusliku uhkuse Nokia aktsiaga. Langused on kordades, raha tuli ja raha läks.
    Ja lõpuks: õlle (taas)sissevedu Soome. Alates veebruarist võib euroliidu maadest tuua Soomesse 32 l õlut, enne oli norm 15 l. Eestist võib endise ühtse normi, 15 l, asemel tuua üksnes 16 l. Seega oleme kaotanud atraktiivsuses, aga mitte enda süül.
  • Hetkel kuum
Myraka ettevõtlusblogi: Ford Transit gloria mundi
Äripäeva toitlustusettevõtjast kolumnist Myrakas müüs maha teda truult teeninud vanaldase Ford Transiti ning mõtiskleb selle kõrvale ausa väikeettevõtluse võimatuse üle.
Äripäeva toitlustusettevõtjast kolumnist Myrakas müüs maha teda truult teeninud vanaldase Ford Transiti ning mõtiskleb selle kõrvale ausa väikeettevõtluse võimatuse üle.
Tehnoloogiasektor sügavas languses: Nvidia kaotas oma väärtusest kümnendiku
Selle nädala jooksul on “Suurepärase Seitsme” aktsiate langus kustutanud nende turukapitalisatsioonist kokku enam kui 900 miljardit dollarit, mis on lähedal grupi ajaloo suurimale nädalasele kaotusele.
Selle nädala jooksul on “Suurepärase Seitsme” aktsiate langus kustutanud nende turukapitalisatsioonist kokku enam kui 900 miljardit dollarit, mis on lähedal grupi ajaloo suurimale nädalasele kaotusele.
Articles republished from the Financial Times
Reaalajas börsiinfo
Myraka ettevõtlusblogi: Ford Transit gloria mundi
Äripäeva toitlustusettevõtjast kolumnist Myrakas müüs maha teda truult teeninud vanaldase Ford Transiti ning mõtiskleb selle kõrvale ausa väikeettevõtluse võimatuse üle.
Äripäeva toitlustusettevõtjast kolumnist Myrakas müüs maha teda truult teeninud vanaldase Ford Transiti ning mõtiskleb selle kõrvale ausa väikeettevõtluse võimatuse üle.
Gasellid
Kiiresti kasvavate firmade liikumist toetavad:
Gaselli KongressAJ TootedFinora BankGBC Team | Salesforce
Metallitööstus sunnib end raskel ajal vastu võtma iga töö
Ekspordile suunatud Viljandimaa metallitööstusettevõte Metest tunnetab praegu kõige raskemat aega. See tähendab, et enam ei saa valida tehtavat tööd, vaid vastu tuleb võtta kõik pakutav.Kuigi praegu valitseb majanduslikult keeruline aeg, kavatseb Metest Steel siiski kindlalt laieneda.
Ekspordile suunatud Viljandimaa metallitööstusettevõte Metest tunnetab praegu kõige raskemat aega. See tähendab, et enam ei saa valida tehtavat tööd, vaid vastu tuleb võtta kõik pakutav.Kuigi praegu valitseb majanduslikult keeruline aeg, kavatseb Metest Steel siiski kindlalt laieneda.
Amazoni rüpes edu nautiv Eesti ettevõtja: Jeff Bezose juhtimisprintsiibid sobivad meile hästi
Mari Jolleri esimene firma läks põhja, teise müüs ta maha ning kolmas müüdi ligi kaks aastat tagasi hiiglaslikule Amazonile. Selle kaisus on ettevõte Jolleri teatel uue tuule tiibadesse saanud.
Mari Jolleri esimene firma läks põhja, teise müüs ta maha ning kolmas müüdi ligi kaks aastat tagasi hiiglaslikule Amazonile. Selle kaisus on ettevõte Jolleri teatel uue tuule tiibadesse saanud.
Kas rohepööre tähendab eurokommunismi? Või on see lihtsalt üks utoopia?
Küsimusele, kas rohepööre tähendab seda, et oleme sunnitud hakkama ehitama eurokommunismi, vastab Erik Moora, et kahetsusväärselt on keskkonnateemad, mis muidu vabades ühiskondades ei ole vaidlusobjekt, ära ideologiseeritud, nii et praegu näeme, kuidas poliitilised vastased vaidlevad mitte sisu üle, vaid selle üle, miks midagi teha ei saa. Samas on ilmne, et kuna inimtegevus ületab planeedi talumisvõime piire mitmekordselt, pole samamoodi jätkamine võimalik.
Küsimusele, kas rohepööre tähendab seda, et oleme sunnitud hakkama ehitama eurokommunismi, vastab Erik Moora, et kahetsusväärselt on keskkonnateemad, mis muidu vabades ühiskondades ei ole vaidlusobjekt, ära ideologiseeritud, nii et praegu näeme, kuidas poliitilised vastased vaidlevad mitte sisu üle, vaid selle üle, miks midagi teha ei saa. Samas on ilmne, et kuna inimtegevus ületab planeedi talumisvõime piire mitmekordselt, pole samamoodi jätkamine võimalik.
Elektrifirma kogemus särtsuautodega: kõikide kulude ennustamisega pole pihta läinud
Eesti Energia autoparki on kuulunud enam kui kümme aastat elektriautod ning ettevõte peab vaatamata muutunud kuludele särtsuautosid mõistlikeks.
Eesti Energia autoparki on kuulunud enam kui kümme aastat elektriautod ning ettevõte peab vaatamata muutunud kuludele särtsuautosid mõistlikeks.
Eesti sai Euroopa rahakotist 122 miljonit eurot
Euroopa Komisjon tegi reedel taaste- ja vastupidavusrahastust (RRF) Eestile järjekorras teise väljamakse mahus 122,3 miljonit eurot, kuna Eesti on täitnud kõik taastekava kolmanda osamakse eeltingimuseks seatud eesmärgid.
Euroopa Komisjon tegi reedel taaste- ja vastupidavusrahastust (RRF) Eestile järjekorras teise väljamakse mahus 122,3 miljonit eurot, kuna Eesti on täitnud kõik taastekava kolmanda osamakse eeltingimuseks seatud eesmärgid.
Järjekordne Telia MeetUp toimub juba 30. mail
30. mail avab Telia taas oma uksed Eesti ettevõtete esindajatele, et koos tehnoloogia-, IT- ja küberturvalisuse ekspertidega arutada päevakajalisi teemasid ning tehnoloogiaajastuga seotud väljakutseid. Sel aastal on fookusteemadeks küberturvalisus, IT-efektiivistamine ning kestlikkuse uued normid ja väljakutsed ettevõtetele.
30. mail avab Telia taas oma uksed Eesti ettevõtete esindajatele, et koos tehnoloogia-, IT- ja küberturvalisuse ekspertidega arutada päevakajalisi teemasid ning tehnoloogiaajastuga seotud väljakutseid. Sel aastal on fookusteemadeks küberturvalisus, IT-efektiivistamine ning kestlikkuse uued normid ja väljakutsed ettevõtetele.