Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.
Turunduse efektiivsusest
Turunduse efektiivsus on madal. Massturunduse võidukäik Eestis jätkub. Uued efektiivsemad turundusvõtted juurduvad visalt. Turundus pole veel lõplikult võitnud kätte oma tähtsust elus, majanduses tervikuna ega ka firma sees.
Eestis ei suudeta ka eriti siduda tarbija teadvuse kujundamist vahetu reaalse müügitegevusega. Just viimane tagab reaalse tulu kõigist rakendatud turumeetmeist. Muidugi on ka erandeid (Hansapanga tootekampaaniad, Tele2 kõnesideteenuste lansseerimine), kus potentsiaalne klient nii või teisiti kampaanias ülesseatud võrgustikku kukkus.
Turundusteo 2000 konkursi võitis parim: hea toode, õige positsioneering, hinnapoliitika, edukas kombinatsioon headest turundusvõtetest ja suhteliselt heast turundusefektiivsusest.
Urmas Espenberg, ASi Itera Süsteemide turundusjuht (konkursi Turundustegu 2000 töid kommenteerides)
_________________________________________________________
Ego lansseerimine ? Ego lepingute arv keskmiselt 3500 kuus. Ego kaadriomanikke 1,5 kuuga 12 500. Kaartide kogumaht 122 mln krooni;
Dynamo lansseerimine ? mullu novembri lõpus kasvas Q GSMi klientide arv 100 000ni, neist suurem osa liitus Dynamoga. Lahkumine Q võrgust vähenes enam kui 25;
Hiirte juustu lansseerimine ? juustude ostetavuse edetabelis 3. ?4. koht. Pakendatud ja viilutatud juustu kolmekordne müügikasv;
Eesti ekspositsioon Expo 2000 näitusel ? Eesti paviljoni külastas 2,7 miljonit inimest. Eesti äratas huvi turismi, poliitilise ja majandusalase koostöö suhtes;
A. Le Coqi turuosa kasv ? Tartu Õlletehase turuosa kodumaiste õlletootjate hulgas tõusis 1999. aasta detsembris 28,4 protsendilt 2000. aasta lõpuks 38 protsendini.
Marketingi Instituut, Turunduskeskus, Emor