Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.
Edelaraudteel napib ronge
Edelaraudtee juhatuse esimehe Henn Ruubeli sõnul pole kuidagi võimalik alustada reisirongiliikluse osalise taastamisega juba juunikuus, nagu on nõudnud ametiühingud. Küll aga on tema sõnul võimalik lisada juulis üks rong Tartu?Tallinn liinile ja teine Kagu-Eestisse. Narva sõitjaid saab teenindama asuda alles pärast suve lõppu, kui vabanevad inimesi suvilapiirkondadesse vedavad rongid. Täies mahus on Edelaraudteel võimalik hakata Eesti Raudtee infrastruktuuril sõitma alates 1. jaanuarist.
Vedurimeeste Ametiühinguliit on juhtinud tähelepanu asjaolule, et Edelaraudteel pole rongiliikluse taastamiseks korras ronge.
Seda tunnistas ka Ruubel, kelle sõnul on rongid jäänud remontimata juba eelmise juhatuse ajal, nüüd pole aga selleks raha. ?Rongid kulusid kiiremini, kui neid remonditi,? tõdes Ruubel, kelle hinnangul mõjutas seda protsessi ka eelseisev erastamine, mille käigus loodeti raha juurde saada. ?Nüüd oleme olukorras, kus rongid remontimata ja ettevõte erastamata,? lausus ta.
Ainuke võimalus täbarast olukorrast välja tulla on Ruubeli väitel hakata remonti tegema oma jõududega, mis võimaldab umbes 50 protsendi suurust kokkuhoidu. Ettevalmistused selleks on tehtud.
Eesti-sisest reisirongiliiklust korraldava ettevõtte tulevik sõltub paljuski sellest, kas Edelaraudtee erastaja GB Railways kannab 1. juuniks erastamisagentuurile üle lubatud sada miljonit krooni. Seni pole Eesti riik investorile antud lubadusi Maailmapanga laenu ja Eesti Raudtee võla tasumiseks täitnud, nentis Ruubel.