Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.
Metroo büroomajade vahel
?Praegu on Metroo võrku ühendatud 30 maja,? räägib MicroLink Online juhatuse esimees Avo Raup. ?Tööd käivad pidevalt, kaableid veetakse juba sadama-ala poole, Maailma Kaubanduskeskuse kanti. Aasta lõpuks plaanime Metroosse saada kokku 110 ärimaja.?
Esialgse plaani järgi tuleb Metroo 20 kilomeetrit pikk, Raubi sõnul on praeguseks välja ehitatud 7 kilomeetrit. ?Kavatseme laiendada oma võrku ka järgmisel ja ülejärgmisel aastal, kuid see ei tähenda, et me loobume tavaliste interneti püsiühenduste pakkumisest,? ütleb Raup.
MicroLink Online investeerib Metroo arendamisse ligi 12 miljonit krooni. ?Selleks, et kiiret ühendust pakkuda, pole vaja kuulutada sadu miljoneid,? ütleb Raup.
Märtsis avatud Microlink Online?i uue põlvkonna ülikiire andmesidevõrk põhineb Gigabit Etherneti tehnoloogial, mis lubab andmeedastuskiirusi kuni 1 Gb/s (1000 Mb/s). Internetiühendust pakutakse alates kiirusest 1 Mb/s, sellest väiksemat kiirust uus tehnoloogia, mis põhineb kiudoptilisel kaablil, ei võimalda. 1 Mb/s andmesidekiirusega ühendus maksab 1000 krooni kuus, mis on sellise kiirusega püsiühendustest Eestis kõige odavam.
Microlink Online?i senine vanal tehnoloogial tuginev 1 Mb/s püsiühendus maksab 11300 krooni, ET Atlas Statuse 1 Mb/s 15 500 krooni.
Metrooga sõlmis hiljuti lepingu IT-firma AS XXL.EE. Ettevõtte juhatuse esimees Arho Anttila ütleb, et praegu töötab tema firmas kaks paralleelset internetiühendust. ?Metroo pakutud hind oli meile vastuvõetav,? räägib Anttila. ?Katsetame praegu mõlemat ühendust ja alles jätame sobilikuma.?
Juba maikuus saavad Metroosse ühendatud kliendid peale internetile ka kaugekõneteenuseid kasutada. ?Praegust hinnataset vaadates saavad meie hinnad olema kuni 30 protsenti madalamad,? ütleb Avo Raup.
Tele 2 strateegia planeerimise direktor Peep Põldsamm ütles, et Metroo on okei idee. ?See lähtub ka meie kontseptsioonist, et telekommunikatsioon on muutunud tarbekaubaäriks,? lausus ta. ?Seda tuleb turustada samamoodi nagu pesupulbrit või hambapastat.?
Põldsamm ütles, et oma firma kliendikaotustest seoses Metrooga ta rääkida ei oska. ?See on ikkagi vaid üks turundustoode, Microlink pookis lihtsalt olemasolevale andmesidetootele kaubamärgi külge,? rääkis ta.
Kaugekõnede suhtes märkis Põldsamm, et kõneteenuste äri on alati väikese marginaaliga, seal on vaja suurt volüümi, et see äri ära tasuks. ?See on teenus, kus marginaali pole,? tõdes ta.
Vt. ka joonist:
Metrookaart