Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.
Kahtlane reisimüüja jahib nüüd soomlasi
Lehekuulutus lubab osalist tööd vanalinnas, kuupalgana on välja hõisatud 15 000 krooni. See ongi endise puhkuseosakutega kaupleja uus kattevari.
Võõrkeeli oskavate inimeste töö oleks turistide suunamine büroosse, seal pimestatakse sisseastujat juba teada-tuntud odavate hotellide ja ülisoodsate reisipakettide jutuga.
Esimesed vestlusele tulijad on valdavalt alla 25aastased noored inimesed. Trepil keerab otse tagasi vaid noormees, kes kuuleb vastutulijalt, et tööks on ikkagi mingi puhkusepakettide müümine.
?See on reisiklubi, ei ole puhkuseosakute müümine,? seletab ettevõtte töötaja ühele noorele naisele. ?Teie ülesanne on olla lihtsalt meeldiv ja turistid meie juurde juhatada,? annab firmajuht käsi laiutades järgmisele potentsiaalsele müügiagendile isiklikku eeskuju.
Varem Kawe Plazas ja nüüd Viru tänaval tegutsev firma võtab registreerimislehega lahkelt vastu kõik tulijad. Vaatamata sellele, et palmiplakatite ja üksiku nurgas seisva arvutiga ruum ei meenuta küll kuidagi reisiklubi filiaali.
Firma juht, krediidiinfo andmetel Holiday Marketing Group OÜ ainuomanik Robert Douglas Tavs, kes isiklikult osa sisseastujatega vestleb, ajakirjanikke ei armasta. Ta ütleb käskival toonil, et lugege meie interneti lehekülge ja sealt saate ka 95 protsendile küsimustest vastused.
Concepts Vacation Clubi kodulehekülg hõiskab kohe avanedes, et hotellihinnad on nende kaudu ostes poole madalamad, autorendi puhul lubatakse 35protsendilist allahindlust. Ühtegi hotellinime, konkreetset reisipaketti või firmatutvustust ei ole. On ainult üldine jutt, et kõik on väga soodne ning kõikjal arvestatakse kliendiga. Tähelepanu äratab fakt, et firma kontorid asuvad Uus-Meremaal, Austraalias, Taiwanil, Hispaanias, Singapuris. Ja Tallinnas. Seegi märgitud maakaardil hoopis Peterburi kohale.
Põnevamaks läheb siis, kui reisifirma auklientidena mainitakse tutvustusel meediaärimees Rein Langi ja maadleja Aleksander Budõlini nime.
?Minu kokkupuuted selle kontoriga on negatiivsed ja ma arvan, et tegemist on sulide ja pättidega. Minu klubistaatus ei pea absoluutselt paika,? hüüatab Rein Lang, kui kuuleb oma auliikme staatusest. ?Mu naine vedas mind tõesti eelmisel aastal ühele presentatsioonile, makstud 15 000 krooni sees pidi olema aasta liikmemaks ja kolmenädalane puhkus. Tegelikult saime selle eest olla kaheksa päeva Portugali ühes korteris, elamise ja broneerimistega oli igavene jant. Lubatud viietärnilisest hotellist ei olnud juttugi ja kokkuvõttes oleksime selle reisi tunduvalt odavamalt saanud,? selgitas Lang.
Firma taasilmumisest on üllatunud ka õigustõlkebüroo Interlex juhataja Inge Rätsepp. Nende koostöö Holiday Marketing Group OÜga algas möödunud aasta kevadel ja sumbus sügisel koos võlgade tekkimisega.
?Tõlkisime neile mitmesuguseid tutvustustekste ja lepinguid, alates augustikuust jäi firma meile ligi 20 000 krooni võlgu. Nad olid hästi kenad ja usaldusväärsed hetkeni, kui arved jäid maksmata ja septembris-oktoobris, kui neid tõsiselt taga hakkasime ajama, olid nad just Kawe Plaza ruumidest välja kolinud ja väidetavalt oma tegevuse Eestis lõpetanud,? rääkis Rätsepp.
?Meile oli see muidugi õppetund, püsikliendilepingut ju polnud, saime ja saatsime töid e-maili kaudu. Kuna arve läks postiga teele, siis ei ole meil ka millegagi nende vastu kohtusse minna, sest arve kättesaamise kohta tõendeid pole,? lisas Rätsepp.
Kawe Plaza ruumidest lahkus Holiday Marketing Group eelmise aasta 1. novembril. OÜ Uus Maa kinnisvarahalduse majahalduri Kalle Norma sõnul öeldi talle lahkumise põhjuseks, et firma hakkab oma tööd lõpetama ning nii suuri ruume enam ei vajata. ?Nad kolisid välja jah, oli kuulda, et lähevad Hispaaniasse,? vastati Kawe Plaza üldnumbrilt.
Tegelikult jätkub mullune agressiivne müügikampaania teisel kujul. Eestlaste rolliks jääb lihtsameelsete turistide suunamine büroosse.
Eelmisel aastal valiti potentsiaalsed puhkuseosakute ostjad välja telefoni teel. Reisiküsitluse nime all sondeeriti pinda, kui maksevõimeline inimene teisel pool toru tõstab. Ootamatu teatega, et just tema on võitnud tasuta reisi, meelitati inimesed 90minutilisele presentatsioonile, mis lõppes pealekäivate nuiamistega nii sooduskaardi kui aastamaksu teemadel. Faktidena püüti esitada väiteid, et emafirmal on ligi 40 000 klienti ning ainuüksi Eestis koguti 500 kliendi pealt 2,5 miljoni kroonine käive.
Juba tookord rääkis firma esindaja, et plaanis on alustada müüki Eestis käivatele soomlastele ja rootslastele, siis jääks ära oma esinduse rajamine Põhjamaadesse.
___________________________________________________