Artikkel
  • Kuula
    Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.

    Voyager pakub maanteenaudingut

    Hiljuti ?taastusravi? läbinud mahtuniversaalide vaarisa Chrysler Voyager kangastub enamikule meist kui ameerikaliku luksuse musternäidis, millega lausa iseenesestmõistetavalt kaasneb ülimahukas bensiinimootor, mis ämbrite kaupa kütust põletab, automaatne käiguvahetus, ülisoolane poehind jms.
    Kuid võta näpust! Uuestisündinud Voyageri rooli taha istudes selgub, et ameerikalikust priiskamisest pole enam jälgegi. Kui prooviautole lisavarustusena paigaldatud elektrilised külguksed välja arvata, on tegemist autoga nagu iga teine. Käe alt leiab pesuehtsa viiekäigulise manuaalkäigukasti kangi ja kui süütevõtit keerata, hakkab kapoti alt kostuma täpselt samasugune diislimürin nagu VW Sharanil. Ning pärast enam kui sajakilomeetrist proovisõitu ei kuku kütuseosuti mitte üks kriips ? milleks kõigeks küll jänkid euroturu vallutamise nimel valmis pole!
    Kas ameerikaliku pereauto uuestisünd euroopaliku mahtuniversaalina on hea või halb, on maitse küsimus. Paras kompott on ta aga neist mõlemast ja mis seal salata, linnaliikleja jaoks paraku mitte just kõige õnnestunum. Manuaalkäigukastiga varustatud koguka autoga tihedas linnaliikluses vehklemine ei sobi Voyageri imagoga küll mitte kuidagi kokku. Pealegi on esimesed kolm käiku üsna visad oma õigesse asendisse minema ning jääb üle vaid loota, et see on mõnisada kilomeetrit läbinud auto puhul lastehaigus, mis ajapikku kaob.
    Seevastu on Voyager ja tema 2,5-liitrine V6 turbodiisel mootor maailma ökonoomseim kooslus ja seda ilma igasuguse liialduseta. Nimelt kuulub just Voyagerile omalaadne maailmarekord, mil tema 75-liitrise paagitäiega sõideti ilma tankimata 1724 kilomeetrit järjest. See tegi keskmiseks kütusekuluks 4,35 liitrit sajale kilomeetrile, mis on ületamatu ka enamustele väiksematele sõidukitele. Meie kütusega seda imet taga ajada pole siiski mõtet, ehkki kütusekulu jääb üllatavaks väikseks ka siinsetel teedel proovisõitu tehes.
    Samas tahab see imemootor saada linnasõidul pidevalt üksjagu pöördeid ning elektrooniline gaasipedaal parema jala all käitub harjumatult umbmääraselt. Vaiksel kiirusel või paigalt võttes jääb mootor mõneks ajaks ?mõttesse?, kui pöörded jõuavad umbes 2000 juurde minutis ja turbokompressor tööle rakendub, siis ?ärkab? ka auto ning selg vajub istmesse.
    Seevastu neile, kes sõidavad pikki otsi, on ?euro-ameerikalik? Voyager kui rusikas silmaauku. Auto ?astub? meie lainelisi teid mööda isegi 180 km tunnikiirusega sellise kindlusega, milles ei suuda teda mõjutada ei tugev külgtuul ega juhi ettevaatlikus. Ta lihtsalt sõidab ja kui pilku spidomeetrile ei pööraks, ei usuks ilmaski, et kiirus nõnda suur on. Pehme, mugav, kütusesäästlik, püsib hästi kursil ja mida enamat pikka maad sõitev seltskond ühelt 7kohaliselt mahtuniversaalilt tahta oskakski. Ja käike pole tarvis pidevalt vahetada.
    Lisaks on kõikidel autodel baasvarustuses konditsioneer, 6 kõlariga korralik stereosüsteem, keskmise varustusastmega lisandub ka püsikiiruse hoidja, ta on ruumikas, tüüpiline istmepaigutus (keskel kaks ja taga kolm) jätab reisijatele piisavalt liikumisvabadust ning taha parasjagu pagasiruumi.
    Ja kui sellest kõigest veel väheseks jääb, võib osta Grand Voyageri, mis tavalisest ligi 30 sentimeetrit pikem. Tõsi küll, iga sentimeetri eest tuleb välja käia üks ?Jakobson?, kuid 15 000 krooni Voyageri 384 500 ja 484 800 krooni vahel kõikuvas hinnaskaalas ei peaks olema enam määrava tähtsusega.
    Ja kui tavalise Voyageri ostja saab valida vaid kahe varustusastme vahel (SE ja LX), siis Grand Voyageril on saadaval ka Limited variant, mis oma nahksisu, elektriliste külguste ja muude lisadega annab juba ehtameerikaliku sõiduelamuse. Grand Voyageri hinnad kõiguvad veelgi suuremas vahemikus: alates 399 700 kroonist kuni 637 800 kroonini.
    Mootoreid on mõlemal variandil saadaval kolm: 2,4 ja 3,3-liitrised bensiinimootorid ning 2,5-liitrine diiselmootor. 2,4-liitrine on saadaval nii automaat-, kui manuaalkäigukastiga, 3,3-liitrine ainult automaatkäigukastiga ning diiselmootor ainult manuaalkäigukastiga.
  • Hetkel kuum
Karmo Tüür: kuriusklikkus saadab ökosurma
Rohepööre on viinud ususõjani, mille ohvriks võivad langeda ettevõtted või koguni majandusharud, kirjutab poliitikavaatleja ja väikeettevõtja Karmo Tüür Äripäeva essees.
Rohepööre on viinud ususõjani, mille ohvriks võivad langeda ettevõtted või koguni majandusharud, kirjutab poliitikavaatleja ja väikeettevõtja Karmo Tüür Äripäeva essees.
Facebooki emafirma ületas ootusi ja valmistas pettumust üheaegselt
Facebooki emafirma Meta teatas kolmapäeval oma esimese kvartali tulemused, mis ületasid analüütikute ootusi. Samas avalikustas ettevõte teise kvartali prognoosi, mis valmistas investoritele pettumust ning viis aktsia pärast börsi sulgemist üle 10% langema, vahendas Yahoo Finance.
Facebooki emafirma Meta teatas kolmapäeval oma esimese kvartali tulemused, mis ületasid analüütikute ootusi. Samas avalikustas ettevõte teise kvartali prognoosi, mis valmistas investoritele pettumust ning viis aktsia pärast börsi sulgemist üle 10% langema, vahendas Yahoo Finance.
Articles republished from the Financial Times
Reaalajas börsiinfo
Myraka ettevõtlusblogi: Ford Transit gloria mundi
Äripäeva toitlustusettevõtjast kolumnist Myrakas müüs maha teda truult teeninud vanaldase Ford Transiti ning mõtiskleb selle kõrvale ausa väikeettevõtluse võimatuse üle.
Äripäeva toitlustusettevõtjast kolumnist Myrakas müüs maha teda truult teeninud vanaldase Ford Transiti ning mõtiskleb selle kõrvale ausa väikeettevõtluse võimatuse üle.
Gasellid
Kiiresti kasvavate firmade liikumist toetavad:
Gaselli KongressAJ TootedFinora BankGBC Team | Salesforce
Metallitööstus sunnib end raskel ajal vastu võtma iga töö
Ekspordile suunatud Viljandimaa metallitööstusettevõte Metest tunnetab praegu kõige raskemat aega. See tähendab, et enam ei saa valida tehtavat tööd, vaid vastu tuleb võtta kõik pakutav.Kuigi praegu valitseb majanduslikult keeruline aeg, kavatseb Metest Steel siiski kindlalt laieneda.
Ekspordile suunatud Viljandimaa metallitööstusettevõte Metest tunnetab praegu kõige raskemat aega. See tähendab, et enam ei saa valida tehtavat tööd, vaid vastu tuleb võtta kõik pakutav.Kuigi praegu valitseb majanduslikult keeruline aeg, kavatseb Metest Steel siiski kindlalt laieneda.
Eesti üks paremaid juhte: uhke tunnistada, et olen palju vigu teinud “Juhi juttude” värskes saates Annika Arras
"Olen elus nii palju vigu teinud, seda on uhke tunnistada," ütleb saates selle aasta parima juhi konkursi üks finaliste, Miltton New Nordicsi juht Annika Arras. "Mingites asjades läbipõrumine on hädavajalik."
"Olen elus nii palju vigu teinud, seda on uhke tunnistada," ütleb saates selle aasta parima juhi konkursi üks finaliste, Miltton New Nordicsi juht Annika Arras. "Mingites asjades läbipõrumine on hädavajalik."
Karmo Tüür: kuriusklikkus saadab ökosurma
Rohepööre on viinud ususõjani, mille ohvriks võivad langeda ettevõtted või koguni majandusharud, kirjutab poliitikavaatleja ja väikeettevõtja Karmo Tüür Äripäeva essees.
Rohepööre on viinud ususõjani, mille ohvriks võivad langeda ettevõtted või koguni majandusharud, kirjutab poliitikavaatleja ja väikeettevõtja Karmo Tüür Äripäeva essees.
Tesla plaan keskenduda odavamatele sõidukitele kergitas aktsia hinda
Tesla avaldas eile plaani, mille kohaselt hakatakse tootma soodsamaid sõidukeid juba selle aasta lõpus. Tootmine hakkaks toimuma olemasolevates tehastes, mis lööb plaani segamini seoses Mehhikosse ja Indiasse kavandatavate uute tehastega. Pärast seda teadet on Tesla aktsia hind hakanud taas tõusma.
Tesla avaldas eile plaani, mille kohaselt hakatakse tootma soodsamaid sõidukeid juba selle aasta lõpus. Tootmine hakkaks toimuma olemasolevates tehastes, mis lööb plaani segamini seoses Mehhikosse ja Indiasse kavandatavate uute tehastega. Pärast seda teadet on Tesla aktsia hind hakanud taas tõusma.
Robotit arendav Eesti idufirma kaasas 1,5 miljonit eurot
Eesti idufirma 10Lines kindlustas 1,5 miljoni euro suuruse investeeringu, et laiendada tegevust Ameerika Ühendriikides.
Eesti idufirma 10Lines kindlustas 1,5 miljoni euro suuruse investeeringu, et laiendada tegevust Ameerika Ühendriikides.
Savisaare sõnul oli tema Tallinna tööots rohkem hobi
Tallinna linnainkubaatorilt 1500 eurot kuus tasku pistnud Erki Savisaare jaoks oli tegemist niisama lihtsa tuluga, mille jaoks vaeva ei pidanud nägema ja mis tema vallajuhi tööd ei seganud.
Tallinna linnainkubaatorilt 1500 eurot kuus tasku pistnud Erki Savisaare jaoks oli tegemist niisama lihtsa tuluga, mille jaoks vaeva ei pidanud nägema ja mis tema vallajuhi tööd ei seganud.