Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.
?Hüljatud? tõotavad miljonit
?Kui sellega ka kasumisse ei jää, siis ma ei näe enam võimalust, et üldse millegagi saab jääda,? ütleb Eestis ennekuulmatu 7 miljoni kroonise eelarvega muusikali ?Hüljatud? produtsent Mikk Purre.
Muusikali ?Hüljatud? ehk ?Les Miserables? eelarve edestab senise rekordkalli näidendi ?Vampiiride Tants? kulusid rohkem kui kaks korda. Kokku on plaanis rahvale näidata 15 etendust, vampiiriteema puhul oli neid 10.
OÜ Foiler produtsent Mikk Purre kinnitab, et tegelikult ei tehta teatrit raha pärast. ?Me kõik teeme seda rohkem hobist,? teatab ta. Aga kes on need hullud inimesed, kes matavad hobi korras teatrietenduse alla 7 miljonit krooni?
OÜ Foiler omanikud on Mikk Purre vend Mart ning tema äripartner Martin Sepp. Mart Purre kinnitab samuti, et tegu on rohkem hobiga.
Tegelikult on suurejoonelise show ettevalmistamine äriliselt pikk ja keeruline protsess. Alustuseks tuleb jõuda kokkuleppele Londonis tegutseva firmaga, kellel on muusikali näitamise õigus. Tuludest tuleb neile maksta palju ? ehkki konkreetne number on ärisaladus, on summa vanemate teatritükkide puhul umbes 10% tuludest, ?Hüljatute? puhul siiski rohkem, 10 ja 20 protsendi vahel.
Ettevalmistused megakalli teatrietenduse edukaks läbiviimiseks algasid juba eelmisel aastal. Enne esimest etendust ja sellega kaasnevat palkade maksmist tuleb tegemistesse investeerida üle miljoni krooni. Reklaam, lepingute ettemaksud jne. Näitlejate truppi võib pidada võimsaimaks Eesti teatriajaloos, kuid staarid saavad ka staaride palka.
?Ega tavaliselt mehed oma algatusel teatrisse ei tule,? põhjendab Mikk Purre, miks reklaam suunatakse peamiselt naisteajakirjadesse ning nn kollasesse ajakirjandusse.
Investeeritav raha tuleb varasemate teatrietenduste kasumist, peamiselt siiski piletimüügist. Natuke panevad õla alla ka sponsorid, kuid peamiselt bartertehingu näol, näiteks A. Le Coqiga on plaanis teha mäng, mille käigus saavad teatrihuvilised õllesõbrad võita korgi alt pileti. Enne kui õlletehasega leping allkirjastatakse, tuleb taas Londoni poole pöörduda ? kõigeks, mis etendusega seotud, tuleb õiguste valdajalt luba küsida.
Mikk Purre teab, et etendus võib olla väga edukas ning kasumlik. Samas teab ta ka seda, et ühe etendusega võib korraldaja kõik untsu keerata ning tohutut kahju kanda.
Et ots otsaga välja tuleks, on vaja 15 päeva jooksul umbes 35 000 külastajat. ?See ei ole lootusetu,? kinnitab Mikk Purre, ehkki ?Vampiiride Tantsu? vaatas märksa tagasihoidlikum, 23 000pealine publik.
Tema sõnul on elementaarne kasumlikkus etenduste puhul umbes 10 protsenti, ?Hüljatutelt? oodatakse enamat. Küsimusele, kas miljon krooni kahenädalaselt ürituselt on palju oodatud, hakkab Purre naerma. ?Ei tea, nii palju ikka mitte,? lisab ta.
Firma osanik Mart Puure lisab, et miljon on vaid spekulatsioon. ?Eks näeb, mis sügisel saab,? lausub ta.
Kulud on seitse miljonit krooni, rentaablus üle 10 protsendi, lihtne arvutus räägib Purrele risti vastu