Artikkel
  • Kuula
    Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.

    SwedTrade nõuab ARKilt miljoneid

    OÜ SwedTrade süüdistas eilsel Tallinna halduskohtu istungil autoregistrikeskust selles, et registreerides 16 veoautot Scania seadusevastaselt ASi Hansa Liising Eesti nimele, võimaldas ta liisingufirmal veokid võõrandada.
    SwedTrade?i esindanud advokaadi Marko Paabumetsa väitel polnud veokite ümberregistreerimiseks mingit alust. ?Autode eest on tasutud tasaarvelduse korras ja Hansa Liising pole seda vaidlustanud,? kinnitas ta.
    ASi Hansa Liising Eesti väidet, et leping OÜga SwedTrade on ühepoolselt lõpetatud, keeldus Paabumets aktsepteerimast. ?Lepingus niisugust lõpetamise varianti pole,? sõnas ta. ?Samuti jätkas AS Hansa Liising Eesti ka peale nn lõpetamist lepingu täitmist ehk arvete saatmist.?
    Veokite võõrandamisest tekkinud kahjusumma suuruseks oli SwedTrade?i esialgses avalduses märgitud ca 7,5 miljonit krooni. Nõude aluseks on veokite bilansiline väärtus.
    Lõplik kahjusumma on kohtunik Hurma Kiviloo nõudel täpsustamisel. Ka nõuab SwedTrade kohtukulude hüvitamist. Samas kuulutas Tallinna linnakohus 4. juunil välja OÜ SwedTrade pankroti, määrates pankrotihalduriks Toomas Saarma.
    Autoregistrikeskust esindav advokaadibüroo Teder & Rask advokaat Karl Kask ei näinud aga OÜ SwedTrade väidetel õiguslikku alust. ?ARKile esitatud andmetel oli sõidukite omanik Hansa Liising Eesti AS,? ütles Kask.
    Kase sõnul pole OÜ SwedTrade vaatamata nõudmistele esitanud ARKile seni ühtki dokumenti, mis annaks aluse käsitleda teda sõidukite omanikuna. ?Kui sõidukite omandi küsimuses on vaidlus, ei ole seda pädev lahendama ARK ega halduskohus,? ütles ta.
    Kahjunõude esitamine ARKi vastu motiivil, nagu võimaldanuks viimane sõidukid võõrandada, on Kase hinnangul õiguslik absurd. ?ARKil ei olnud õigust piirata sõidukite vaba käsutamist, tema toimingud ei tekitanud ega saagi tekitada kahju, nagu OÜ SwedTrade väidab,? rääkis ta.
    Põhjusena, miks oli veokite tehnilistes passides OÜ SwedTrade, mitte ASi Hansa Liising Eesti nimi, on ASi Hansa Capital riskidirektor Tarmo Rooteman nimetanud transpordifirmade probleeme Venemaa piiri ületamisel.
    ?Vältimaks olukordi, kus tolliametnikud küsisid tollimise edukaks lõpetamiseks meelehead, sai otsustatud, et suurematel koostööpartneritel ja tugeva finantsseisundiga klientidel lubame autod registreerida enda nimele,? ütles Rooteman jaanuaris.
    Hansa Liising Eesti juriidilise osakonna juhataja Kaidi Kuusmaa sõnul on OÜ SwedTrade kahjunõue ARKi vastu alusetu. ?OÜ SwedTrade ei võinud kuidagi saada kahju asjaolust, et SwedTrade?i kui mitteomaniku andmed asendati tegeliku omaniku ehk ASi Hansa Liising Eesti omadega,? sõnas ta.
    OÜ SwedTrade väidet, et autode eest on tasutud tasaarvestuse korras ja AS Hansa Liising Eesti pole seda vaidlustanud, nimetas Kuusmaa valeks. ?AS Hansa Liising Eesti on teavitanud OÜd SwedTrade, et ei nõustu nimetatud tasaarvestusega, kuna pole midagi tasaarvestada,? rääkis ta. ?OÜ-le SwedTrade on esitatud sõidukite väljaostu arved, mida viimane pole tasunud.?
    Kohtuistung OÜ SwedTrade ja ARKi vahel jätkub Tallinna halduskohtus esialgse kava kohaselt 17. oktoobril. 31. augustiks tuleb ARKil esitada kohtule avaldused, mille alusel registreeriti 16 veoautot Scania OÜ SwedTrade nimelt ASi Hansa Liising Eesti nimele.
    Selleks ajaks peaks olema ka selge, kuidas reageeris Tartu prokuratuur SwedTrade?i kaebusele, milles hinnatakse Hansa Liising Eesti poolt Belgias toimunud autode ülevõtmise uurimist Tartu politseiprefektuuris puudulikuks.
    Kaebuse esitas OÜ SwedTrade 1. juunil, seega mõni aeg pärast seda, kui Tartu politseiprefektuuri määrusega oli autode ülevõtmise uurimine lõpetatud kuriteosündmuse puudumise tõttu.
    ?Politsei ei käsitlenud piisava põhjalikkusega ei kuriteosündmust ega tekitatud kahju osa,? rääkis Marko Paabumets.
    ASi Hansa Liising Eesti esindajana möödunud aasta oktoobris Belgias Eesti suurimat liisinguautode tagasivõtmist läbi viinud Ants Päär on varem nimetanud operatsiooni alusetuks.
    ?Meil ei olnud mingit alust veokeid Belgias üle võtta. Autode tehnilisse passi oli kirjutatud veokite omanikuna SwedTrade. Kui viimase autojuhid oleksid kohalikku politseisse pöördunud, oleks meid võetud vahi alla kui väljapressijaid,? rääkis Ants Päär selle aasta jaanuaris.
    Kaidi Kuusmaa väitel oli Ants Päär ainult ASi Hansa Liising Eesti volitatud esindaja Belgias tehnilistes küsimustes, kellel puudus täpne arusaam ARKi õiguslikust staatusest.
    ?Arvatavasti selle tulemusena sai tal ka tekkida väärarusaam, et sõiduki omaniku kindlakstegemiseks piisab sellest, kui isik on omanikuna kantud sõiduki registreerimistunnistusele,? ütles Kuusmaa.
  • Hetkel kuum
TalTechi professor: miks Eesti lennundus tähendab raha tuulde loopimist
On keeruline näha põhjust, miks Eesti lennundussektorit veel toetada. Kogemused on lihtsalt valmistanud liiga palju pettumust, kirjutab TalTechi makroökonoomika professor Karsten Staehr.
On keeruline näha põhjust, miks Eesti lennundussektorit veel toetada. Kogemused on lihtsalt valmistanud liiga palju pettumust, kirjutab TalTechi makroökonoomika professor Karsten Staehr.
Tesla halbadele tulemusele vaatamata lõpetasid USA indeksid tugevalt rohelises
Wall Street lõpetas teisipäevase kauplemispäeva üle ootuste tugevalt: S&P 500 tõusis +1,20%, Dow 30 kerkis +0,69% ning Nasdaq edenes +1,59%. USA turge vedasid tehnoloogiasektori aktsiad, millele keskendunud investorid valmistuvad „maagilise tehnoloogiaseitsmiku” tulemusteks ning ei lasknud end kohutada Teslast, kellelt oligi oodata halbu kvartalinumbried.
Wall Street lõpetas teisipäevase kauplemispäeva üle ootuste tugevalt: S&P 500 tõusis +1,20%, Dow 30 kerkis +0,69% ning Nasdaq edenes +1,59%. USA turge vedasid tehnoloogiasektori aktsiad, millele keskendunud investorid valmistuvad „maagilise tehnoloogiaseitsmiku” tulemusteks ning ei lasknud end kohutada Teslast, kellelt oligi oodata halbu kvartalinumbried.
Articles republished from the Financial Times
Reaalajas börsiinfo
Myraka ettevõtlusblogi: Ford Transit gloria mundi
Äripäeva toitlustusettevõtjast kolumnist Myrakas müüs maha teda truult teeninud vanaldase Ford Transiti ning mõtiskleb selle kõrvale ausa väikeettevõtluse võimatuse üle.
Äripäeva toitlustusettevõtjast kolumnist Myrakas müüs maha teda truult teeninud vanaldase Ford Transiti ning mõtiskleb selle kõrvale ausa väikeettevõtluse võimatuse üle.
Gasellid
Kiiresti kasvavate firmade liikumist toetavad:
Gaselli KongressAJ TootedFinora BankGBC Team | Salesforce
Metallitööstus sunnib end raskel ajal vastu võtma iga töö
Ekspordile suunatud Viljandimaa metallitööstusettevõte Metest tunnetab praegu kõige raskemat aega. See tähendab, et enam ei saa valida tehtavat tööd, vaid vastu tuleb võtta kõik pakutav.Kuigi praegu valitseb majanduslikult keeruline aeg, kavatseb Metest Steel siiski kindlalt laieneda.
Ekspordile suunatud Viljandimaa metallitööstusettevõte Metest tunnetab praegu kõige raskemat aega. See tähendab, et enam ei saa valida tehtavat tööd, vaid vastu tuleb võtta kõik pakutav.Kuigi praegu valitseb majanduslikult keeruline aeg, kavatseb Metest Steel siiski kindlalt laieneda.
Merko eksjuht avas lahkumise tagamaid “Astusin nagu jooksulindilt maha”
Aasta alguses Merko juhi kohalt taandunud Andres Trink tõdes, et pärast tosin aastat pingelist ehitusfirma juhtimist saab ta tegeleda kõige sellega, millest varem unistas. Juhitooli loovutamiseks andis talle peamise tõuke abikaasa karjäärimuudatus.
Aasta alguses Merko juhi kohalt taandunud Andres Trink tõdes, et pärast tosin aastat pingelist ehitusfirma juhtimist saab ta tegeleda kõige sellega, millest varem unistas. Juhitooli loovutamiseks andis talle peamise tõuke abikaasa karjäärimuudatus.
Kas rohepööre tähendab eurokommunismi? Või on see lihtsalt üks utoopia?
Küsimusele, kas rohepööre tähendab seda, et oleme sunnitud hakkama ehitama eurokommunismi, vastab Erik Moora, et kahetsusväärselt on keskkonnateemad, mis muidu vabades ühiskondades ei ole vaidlusobjekt, ära ideologiseeritud, nii et praegu näeme, kuidas poliitilised vastased vaidlevad mitte sisu üle, vaid selle üle, miks midagi teha ei saa. Samas on ilmne, et kuna inimtegevus ületab planeedi talumisvõime piire mitmekordselt, pole samamoodi jätkamine võimalik.
Küsimusele, kas rohepööre tähendab seda, et oleme sunnitud hakkama ehitama eurokommunismi, vastab Erik Moora, et kahetsusväärselt on keskkonnateemad, mis muidu vabades ühiskondades ei ole vaidlusobjekt, ära ideologiseeritud, nii et praegu näeme, kuidas poliitilised vastased vaidlevad mitte sisu üle, vaid selle üle, miks midagi teha ei saa. Samas on ilmne, et kuna inimtegevus ületab planeedi talumisvõime piire mitmekordselt, pole samamoodi jätkamine võimalik.
General Motorsi esimene kvartal ületas kõiki prognoose
Autotootja General Motors avalikustas täna tugevad esimese kvartali tulemused, mis ületasid analüütikute prognoose. Lisaks ootavad nad aasta lõpuks suurt kasvu elektriautoturul.
Autotootja General Motors avalikustas täna tugevad esimese kvartali tulemused, mis ületasid analüütikute prognoose. Lisaks ootavad nad aasta lõpuks suurt kasvu elektriautoturul.
Narva tööstusinkubaator hakkab ettevõtteid Ida-Virumaale meelitama
Majandus- ja infotehnoloogiaminister Tiit Riisalo allkirjastas käskkirja, millega suunatakse EL Õiglase Ülemineku Fondist pea 8,5 miljonit eurot tööstusinkubaatori rajamiseks Narva.
Majandus- ja infotehnoloogiaminister Tiit Riisalo allkirjastas käskkirja, millega suunatakse EL Õiglase Ülemineku Fondist pea 8,5 miljonit eurot tööstusinkubaatori rajamiseks Narva.
Möödunud sügisel lõhutud Eesti-Soome gaasitoru pandi uuesti tööle
Pärast seitsmekuust seisakut on Eesti-Soome gaasitoru Balticconnector jälle töökorras ja esmaspäeval liigub mööda seda 60 gigavatt-tundi maagaasi.
Pärast seitsmekuust seisakut on Eesti-Soome gaasitoru Balticconnector jälle töökorras ja esmaspäeval liigub mööda seda 60 gigavatt-tundi maagaasi.