• OMX Baltic−0,11%300,05
  • OMX Riga0,08%889,47
  • OMX Tallinn−0,21%2 061,2
  • OMX Vilnius0,03%1 207,68
  • S&P 500−0,4%6 243,76
  • DOW 30−0,98%44 023,29
  • Nasdaq 0,18%20 677,8
  • FTSE 100−0,66%8 938,32
  • Nikkei 2250,47%39 863,25
  • CMC Crypto 2000,00%0,00
  • USD/EUR0,00%0,86
  • GBP/EUR0,00%1,15
  • EUR/RUB0,00%90,6
  • OMX Baltic−0,11%300,05
  • OMX Riga0,08%889,47
  • OMX Tallinn−0,21%2 061,2
  • OMX Vilnius0,03%1 207,68
  • S&P 500−0,4%6 243,76
  • DOW 30−0,98%44 023,29
  • Nasdaq 0,18%20 677,8
  • FTSE 100−0,66%8 938,32
  • Nikkei 2250,47%39 863,25
  • CMC Crypto 2000,00%0,00
  • USD/EUR0,00%0,86
  • GBP/EUR0,00%1,15
  • EUR/RUB0,00%90,6
  • 07.06.01, 00:00
Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine

Veoauto Poola piiril omaniku arvutis näha

Läänemaal asuv transpordifirma paigaldas ühele oma uuele autole satelliidi abil asukohta määrava GPS-seadme aprillis. Info sellelt edastatakse mobiilside kaudu. Proovime paar kuud ja vaatame, mis edu see lahendus meile annab, räägib firmajuht Priit Uus. Uue süsteemi põhiline mõte on turvalisuse tagamine. Nii saame vaadata, kus meie autod liiguvad, näiteks Poola on väga kontrollimata maa, selgitab Uus vajadust Radiolinja (RLE) pakutava teenuse järele.
Linnek on oma Euroopas kaupa vedavate masinate asukohta kontrollinud seni autojuhtide mobiiltelefoni kaudu, kas siis helistades või lühisõnumeid vahetades. Uusi kinnitusel määratakse sel viisil sõidukite asukohta mitu korda päevas. ?Veame palju puuvilju, see on ajakriitiline kaup,? põhjendab ta.
Linneki autod veavad kaupu üle Euroopa, kuni Hispaania ja Itaaliani välja. Eestis asuva GPSi puhul kasutab Radiolinja Regio kaarti ja siin on võimalik näidata objekti tänava täpsusega. Läti, Leedu, Poola ja Venemaa osas on kaardil vaid linnad ja suuremad teed, kuid puuduvad tänavad. Enamik Euroopa riikidest on kaartidega kaetud ja seal asuva objekti kohta saab vastuse samuti tänava täpsusega.

Artikkel jätkub pärast reklaami

Linnek investeeris GPS-seadme paigaldamisse 12 000 krooni. Suhteliselt suur investeering, arvestades väga tihedat konkurentsi Eestis autotranspordi alal, hindab Priit Uus. Kogu autopargi kataks Linnek GPS-seadmetega siis, kui saaks seda teha koostöös liisingufirmaga. Linnek liisib Hansa Liisingult kümmet uut Scaniat. Usun, et liisingufirmad võiks sellest huvitatud olla, sest neile kuuluv vara on seeläbi rohkem kontrollitav ja paremini jälgitav, sõnab Uus.
Samuti ootab ta tuge kindlustusfirmadelt. Kui kindlustus GPSi tunnistaks, siis võiks saada vabatahtliku kindlustuse odavamalt, räägib Uus. Seni ei ole Linnek oma kindlustusfirmalt GPSi eest soodustusi küsinud, kuid Uus usub, et ka kindlustajatel on asja vastu huvi.
Läänemaa firmajuht ei oska veel öelda, kui kiiresti GPSi 12 000kroonine investeering end Linnekile ära tasub. Panime ühele masinale samas hinnaklassis kütusekontrollisüsteemi, mis on end juba paari kuuga ära tasunud, on transpordifirma omanik optimistlik.
Ta on ka mõelnud GPSi lisavõimaluste peale (autoalarmi aktiviseerimine distantsilt, sõiduki kesklukustuse juhtimine, tulede sisselülitamine), kuid nende kasutuselevõtt seisab Uusi ütlusel kinni transpordifirmade madalates kasumimarginaalidest.
Aprilli keskel esitletud asukohateenusel on RLE suhtekorraldusjuhi Helena Lõhmuse kinnitusel üle kümne kasutaja. Teenuse abil saab veofirma juht teada, kus tema kaubaauto asub ja mis suunas mis kiirusega liigub ? see info kuvatakse juhi arvuti ekraanile. Standardvarustuses edastab seade teavet oma asukoha, temperatuuri, kiiruse ja suuna kohta.
___________________________________________
31.05.2001 GPS nüüd pihuarvutis
03.05.2001 Linnakaart GPS-mobiili ekraanile
26.04.2001 Tava-GPSi täpsus mitte üle 22 meetri
19.04.2001 Auto asukoht hetkega arvuti ekraanile

Seotud lood

Äriplaan 2026

Äriplaan 2026

Uurime välja Eesti majanduse arengusuunad 2026. aastal, et ettevõtjatel ja tippjuhtidel oleks, millele tuginedes järgmist aastat planeerida.

Kas eksport ja kaitsetööstuse areng võiksid Eesti majandusele uue käigu sisse aidata? Kuidas näevad Põhjamaade ettevõtjad ja tippjuhid Eesti võimalusi rahvusvahelisel areenil ning kas nad plaanivad siia investeerida? Kuhu investeerivad ning millele tõmbavad pidurit Eesti ettevõtjad? Missugune on riigi äriplaan 2026. aastaks? Kõigile nendele küsimustele saad vastuse 17. septembril Eesti mõjukaimal majanduskonverentsil Äriplaan!

Enda kogemust tulevad Eestisse jagama ülemaailmse ulatusega Rootsi masina- ja metallitööstusettevõte Hanza AB asutaja ja tegevjuht Erik Stenfors ning Telia Company president ja tegevjuht Patrik Hofbauer.

  • Toimumisaeg:
    17.09.2025
  • Alguseni:
    2 k 1 p 1 t
  • Toimumiskoht:
    Tallinn

Hetkel kuum

Podcastid

Tagasi Äripäeva esilehele