Artikkel
  • Kuula
    Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.

    Veoauto Poola piiril omaniku arvutis näha

    Läänemaal asuv transpordifirma paigaldas ühele oma uuele autole satelliidi abil asukohta määrava GPS-seadme aprillis. Info sellelt edastatakse mobiilside kaudu. Proovime paar kuud ja vaatame, mis edu see lahendus meile annab, räägib firmajuht Priit Uus. Uue süsteemi põhiline mõte on turvalisuse tagamine. Nii saame vaadata, kus meie autod liiguvad, näiteks Poola on väga kontrollimata maa, selgitab Uus vajadust Radiolinja (RLE) pakutava teenuse järele.
    Linnek on oma Euroopas kaupa vedavate masinate asukohta kontrollinud seni autojuhtide mobiiltelefoni kaudu, kas siis helistades või lühisõnumeid vahetades. Uusi kinnitusel määratakse sel viisil sõidukite asukohta mitu korda päevas. ?Veame palju puuvilju, see on ajakriitiline kaup,? põhjendab ta.
    Linneki autod veavad kaupu üle Euroopa, kuni Hispaania ja Itaaliani välja. Eestis asuva GPSi puhul kasutab Radiolinja Regio kaarti ja siin on võimalik näidata objekti tänava täpsusega. Läti, Leedu, Poola ja Venemaa osas on kaardil vaid linnad ja suuremad teed, kuid puuduvad tänavad. Enamik Euroopa riikidest on kaartidega kaetud ja seal asuva objekti kohta saab vastuse samuti tänava täpsusega.
    Linnek investeeris GPS-seadme paigaldamisse 12 000 krooni. Suhteliselt suur investeering, arvestades väga tihedat konkurentsi Eestis autotranspordi alal, hindab Priit Uus. Kogu autopargi kataks Linnek GPS-seadmetega siis, kui saaks seda teha koostöös liisingufirmaga. Linnek liisib Hansa Liisingult kümmet uut Scaniat. Usun, et liisingufirmad võiks sellest huvitatud olla, sest neile kuuluv vara on seeläbi rohkem kontrollitav ja paremini jälgitav, sõnab Uus.
    Samuti ootab ta tuge kindlustusfirmadelt. Kui kindlustus GPSi tunnistaks, siis võiks saada vabatahtliku kindlustuse odavamalt, räägib Uus. Seni ei ole Linnek oma kindlustusfirmalt GPSi eest soodustusi küsinud, kuid Uus usub, et ka kindlustajatel on asja vastu huvi.
    Läänemaa firmajuht ei oska veel öelda, kui kiiresti GPSi 12 000kroonine investeering end Linnekile ära tasub. Panime ühele masinale samas hinnaklassis kütusekontrollisüsteemi, mis on end juba paari kuuga ära tasunud, on transpordifirma omanik optimistlik.
    Ta on ka mõelnud GPSi lisavõimaluste peale (autoalarmi aktiviseerimine distantsilt, sõiduki kesklukustuse juhtimine, tulede sisselülitamine), kuid nende kasutuselevõtt seisab Uusi ütlusel kinni transpordifirmade madalates kasumimarginaalidest.
    Aprilli keskel esitletud asukohateenusel on RLE suhtekorraldusjuhi Helena Lõhmuse kinnitusel üle kümne kasutaja. Teenuse abil saab veofirma juht teada, kus tema kaubaauto asub ja mis suunas mis kiirusega liigub ? see info kuvatakse juhi arvuti ekraanile. Standardvarustuses edastab seade teavet oma asukoha, temperatuuri, kiiruse ja suuna kohta.
    ___________________________________________
  • Hetkel kuum
Myraka ettevõtlusblogi: Ford Transit gloria mundi
Äripäeva toitlustusettevõtjast kolumnist Myrakas müüs maha teda truult teeninud vanaldase Ford Transiti ning mõtiskleb selle kõrvale ausa väikeettevõtluse võimatuse üle.
Äripäeva toitlustusettevõtjast kolumnist Myrakas müüs maha teda truult teeninud vanaldase Ford Transiti ning mõtiskleb selle kõrvale ausa väikeettevõtluse võimatuse üle.
Netflix sai miljoneid kliente juurde, kuid aktsia langes ikka
Voogedastusplatvorm Netflix üllatas Wall Streeti esimeses kvartalis miljonite uute klientidega, kuid aktsia taandus järelturul sellegipoolest.
Voogedastusplatvorm Netflix üllatas Wall Streeti esimeses kvartalis miljonite uute klientidega, kuid aktsia taandus järelturul sellegipoolest.
Articles republished from the Financial Times
Reaalajas börsiinfo
Myraka ettevõtlusblogi: Ford Transit gloria mundi
Äripäeva toitlustusettevõtjast kolumnist Myrakas müüs maha teda truult teeninud vanaldase Ford Transiti ning mõtiskleb selle kõrvale ausa väikeettevõtluse võimatuse üle.
Äripäeva toitlustusettevõtjast kolumnist Myrakas müüs maha teda truult teeninud vanaldase Ford Transiti ning mõtiskleb selle kõrvale ausa väikeettevõtluse võimatuse üle.
Gasellid
Kiiresti kasvavate firmade liikumist toetavad:
Gaselli KongressAJ TootedFinora BankGBC Team | Salesforce
Metallitööstus sunnib end raskel ajal vastu võtma iga töö
Ekspordile suunatud Viljandimaa metallitööstusettevõte Metest tunnetab praegu kõige raskemat aega. See tähendab, et enam ei saa valida tehtavat tööd, vaid vastu tuleb võtta kõik pakutav.Kuigi praegu valitseb majanduslikult keeruline aeg, kavatseb Metest Steel siiski kindlalt laieneda.
Ekspordile suunatud Viljandimaa metallitööstusettevõte Metest tunnetab praegu kõige raskemat aega. See tähendab, et enam ei saa valida tehtavat tööd, vaid vastu tuleb võtta kõik pakutav.Kuigi praegu valitseb majanduslikult keeruline aeg, kavatseb Metest Steel siiski kindlalt laieneda.
Amazoni rüpes edu nautiv Eesti ettevõtja: Jeff Bezose juhtimisprintsiibid sobivad meile hästi
Mari Jolleri esimene firma läks põhja, teise müüs ta maha ning kolmas müüdi ligi kaks aastat tagasi hiiglaslikule Amazonile. Selle kaisus on ettevõte Jolleri teatel uue tuule tiibadesse saanud.
Mari Jolleri esimene firma läks põhja, teise müüs ta maha ning kolmas müüdi ligi kaks aastat tagasi hiiglaslikule Amazonile. Selle kaisus on ettevõte Jolleri teatel uue tuule tiibadesse saanud.
Kas rohepööre tähendab eurokommunismi? Või on see lihtsalt üks utoopia?
Küsimusele, kas rohepööre tähendab seda, et oleme sunnitud hakkama ehitama eurokommunismi, vastab Erik Moora, et kahetsusväärselt on keskkonnateemad, mis muidu vabades ühiskondades ei ole vaidlusobjekt, ära ideologiseeritud, nii et praegu näeme, kuidas poliitilised vastased vaidlevad mitte sisu üle, vaid selle üle, miks midagi teha ei saa. Samas on ilmne, et kuna inimtegevus ületab planeedi talumisvõime piire mitmekordselt, pole samamoodi jätkamine võimalik.
Küsimusele, kas rohepööre tähendab seda, et oleme sunnitud hakkama ehitama eurokommunismi, vastab Erik Moora, et kahetsusväärselt on keskkonnateemad, mis muidu vabades ühiskondades ei ole vaidlusobjekt, ära ideologiseeritud, nii et praegu näeme, kuidas poliitilised vastased vaidlevad mitte sisu üle, vaid selle üle, miks midagi teha ei saa. Samas on ilmne, et kuna inimtegevus ületab planeedi talumisvõime piire mitmekordselt, pole samamoodi jätkamine võimalik.
Elektrifirma kogemus särtsuautodega: kõikide kulude ennustamisega pole pihta läinud
Eesti Energia autoparki on kuulunud enam kui kümme aastat elektriautod ning ettevõte peab vaatamata muutunud kuludele särtsuautosid mõistlikeks.
Eesti Energia autoparki on kuulunud enam kui kümme aastat elektriautod ning ettevõte peab vaatamata muutunud kuludele särtsuautosid mõistlikeks.
Eesti sai Euroopa rahakotist 122 miljonit eurot
Euroopa Komisjon tegi reedel taaste- ja vastupidavusrahastust (RRF) Eestile järjekorras teise väljamakse mahus 122,3 miljonit eurot, kuna Eesti on täitnud kõik taastekava kolmanda osamakse eeltingimuseks seatud eesmärgid.
Euroopa Komisjon tegi reedel taaste- ja vastupidavusrahastust (RRF) Eestile järjekorras teise väljamakse mahus 122,3 miljonit eurot, kuna Eesti on täitnud kõik taastekava kolmanda osamakse eeltingimuseks seatud eesmärgid.
Tugev dollar paneb Eesti firmadele põntsu, mõne taskud täidab aga miljonitega
Euro suhtes üha kallinev USA dollar Eesti majandusele midagi rõõmustavat ei tähenda: inflatsioon saab hoogu juurde, võitjaks käputäis ettevõtteid.
Euro suhtes üha kallinev USA dollar Eesti majandusele midagi rõõmustavat ei tähenda: inflatsioon saab hoogu juurde, võitjaks käputäis ettevõtteid.