Artikkel
  • Kuula
    Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.

    ESSi parkimistulu suureneb

    Parandusi oli ESS taotlenud alates märtsist. ESSi avalike suhete juht Indrek Lindsalu nimetab neid linnale kasulikeks.
    Lepinguparandused ütlevad, et ESS kohustub Tallinna linnale üle andma aastas 55% tasulise parkimise eest korjatud rahast, kuid mitte vähem kui 11 miljonit krooni (ilma käibemaksuta) aastas.
    Seega saab linn 8,8 miljonit krooni vähem kui oli mullu parkimiskorraldaja leidmiseks väljakuulutatud riigihankekonkursi tingimus.
    Sel aastal ESS lepinguparandustega raha ei säästa, küll alates 2002. aastast.
    ESS ei saavutanud aga lobitööle vaatamata õigust määrata parkimistrahve nagu Tartus jt linnades. Turvafirma koostatud tasulise parkimise käibeprognoosi järgi võib järgmisel aastal ESSi parkimistulu Tallinnas olla juba üle 30 miljoni krooni. See on prognoosi kohaselt kasvav.
    Asjatundja maanteeametist on välja arvutanud, et isegi juhul, kui tasuliste parkimiskohtade arv peaks praeguselt 3500-lt 1000 võrra langema, on eriliste probleemideta võimalik teenida üle 50 miljoni krooni aastas.
    ESS saab vastjõustunud muudatuste järgi lepingu enda jaoks alati täidetuks lugeda, kui on linnale aastas 11 miljonit krooni ära maksnud.
    Linnal puudub jõustunud muudatuste järgi ülevaade parkimispiletite müügist ja sellest saadud tulust, sest ESS hakkab nüüdsest piletite trükkimist ise korraldama.
    Toomas Tauts linnavalitsusest ütles, et linn eeldab ESSilt aastas parkimistulude suurenedes ikkagi rohkem kui 11 miljonit, vähemalt 19 miljonit krooni.
    Tautsi väitel on lepingu muudatused linnale igati kasulikud, sest kasuprotsent on linna kasuks muudetud. Tema väitel võtab ESS endale isegi teatava riski: keegi ei tea, kuidas muudavad parkimisturgu Tallinna kavandatavad parkimismajad.
    ESSiga sõlmitud lepingu eest seisja, tänaseks abilinnapea kohalt lahkunud Priit Vilba väitis märtsis: ?Viie aasta garanteeritud parkimistuluna lepiti kokku 112 miljonit krooni ning seda on isegi rohkem kui konkursi algsed tingimused ette nägid.? Praegu on linnale otseselt garanteeritud viia aastaga 55 miljonit krooni.
    ESS taotles lisaks parkimistulu ümberjagamisele endale Tallinnas ka parkimistrahvide määramist. Sellise õiguse on turvafirma vastavalt volikogude otsustele saanud Tartus, Pärnus ja Kuressaares.
    Toomas Tauts ei soovinud teiste linnavalitsuste kolleegide tegevust arvustada.
    Linnaametniku jutust selgus, et arvestades juriidilisi vaidlusi parkimistrahvide ja autode äravedamise ümber Tallinnas, tundus trahvimisõiguse andmine ESSile rajanevat liiga hapral jääl.
    Tavakodanikule oleks Tallinna minek Tartu ja teiste linnade teed tähendanud, et parkimiskontrolöride asemel kirjutanuksid parkimistrahve Tallinnas välja ESSi töötajad ja trahvi oleks saanud vaidlustada samuti ESSis.
    ?Muidugi oleks hea, kui ka parkimise kontrollimine oleks ESSi käes, kuid seadus lubab kontrollifunktsioone ainult ametiisikutele,? väitis aprillis tänaseks ametist lahkunud abilinnapea Priit Vilba.
    Tema kolleeg Ants Leemets oli teist meelt, pidades trahvimisõiguse andmist ESSile igati loogiliseks sammuks.
    Tallinna linnavalitsuse töökoha kaotuse kartuses anonüümseks jääda soovinud ametniku sõnul nähtub Vilba sõnadest, et Tallinnas kehtib justkui üks seadus ning Tartus, Pärnus ja Kuressaares teine.
  • Hetkel kuum
Peaasi, et silm säraks ja pirn põleks
Ajal, mil isegi Toompeal antakse õelatele netikommentaatoritele sõnade seadmisel ideid, kulub prominentide julgustav eeskuju normaalse arutelukultuuri edendamisest hädasti ära, kirjutab Äripäev juhtkirjas.
Ajal, mil isegi Toompeal antakse õelatele netikommentaatoritele sõnade seadmisel ideid, kulub prominentide julgustav eeskuju normaalse arutelukultuuri edendamisest hädasti ära, kirjutab Äripäev juhtkirjas.
Tuuleaktsiatele hakkab peatselt puhuma pärituul
Maailma tuuleparkide tootmismaht kahekordistub aastaks 2030, mis tähendab, et õnn jõuab viimaks ka viimastel aastatel tootlusega hädas olnud tuuleaktsiate omanike õuele.
Maailma tuuleparkide tootmismaht kahekordistub aastaks 2030, mis tähendab, et õnn jõuab viimaks ka viimastel aastatel tootlusega hädas olnud tuuleaktsiate omanike õuele.
Articles republished from the Financial Times
Reaalajas börsiinfo
Myraka ettevõtlusblogi: Ford Transit gloria mundi
Äripäeva toitlustusettevõtjast kolumnist Myrakas müüs maha teda truult teeninud vanaldase Ford Transiti ning mõtiskleb selle kõrvale ausa väikeettevõtluse võimatuse üle.
Äripäeva toitlustusettevõtjast kolumnist Myrakas müüs maha teda truult teeninud vanaldase Ford Transiti ning mõtiskleb selle kõrvale ausa väikeettevõtluse võimatuse üle.
Gasellid
Kiiresti kasvavate firmade liikumist toetavad:
Gaselli KongressAJ TootedFinora BankGBC Team | Salesforce
Metallitööstus sunnib end raskel ajal vastu võtma iga töö
Ekspordile suunatud Viljandimaa metallitööstusettevõte Metest tunnetab praegu kõige raskemat aega. See tähendab, et enam ei saa valida tehtavat tööd, vaid vastu tuleb võtta kõik pakutav.Kuigi praegu valitseb majanduslikult keeruline aeg, kavatseb Metest Steel siiski kindlalt laieneda.
Ekspordile suunatud Viljandimaa metallitööstusettevõte Metest tunnetab praegu kõige raskemat aega. See tähendab, et enam ei saa valida tehtavat tööd, vaid vastu tuleb võtta kõik pakutav.Kuigi praegu valitseb majanduslikult keeruline aeg, kavatseb Metest Steel siiski kindlalt laieneda.
Politseijuht: nõrkustele keskendumine teeb keskpäraseks
Kas rohepööre tähendab eurokommunismi? Või on see lihtsalt üks utoopia?
Küsimusele, kas rohepööre tähendab seda, et oleme sunnitud hakkama ehitama eurokommunismi, vastab Erik Moora, et kahetsusväärselt on keskkonnateemad, mis muidu vabades ühiskondades ei ole vaidlusobjekt, ära ideologiseeritud, nii et praegu näeme, kuidas poliitilised vastased vaidlevad mitte sisu üle, vaid selle üle, miks midagi teha ei saa. Samas on ilmne, et kuna inimtegevus ületab planeedi talumisvõime piire mitmekordselt, pole samamoodi jätkamine võimalik.
Küsimusele, kas rohepööre tähendab seda, et oleme sunnitud hakkama ehitama eurokommunismi, vastab Erik Moora, et kahetsusväärselt on keskkonnateemad, mis muidu vabades ühiskondades ei ole vaidlusobjekt, ära ideologiseeritud, nii et praegu näeme, kuidas poliitilised vastased vaidlevad mitte sisu üle, vaid selle üle, miks midagi teha ei saa. Samas on ilmne, et kuna inimtegevus ületab planeedi talumisvõime piire mitmekordselt, pole samamoodi jätkamine võimalik.
Elektrifirma kogemus särtsuautodega: kõikide kulude ennustamisega pole pihta läinud
Eesti Energia autoparki on kuulunud enam kui kümme aastat elektriautod ning ettevõte peab vaatamata muutunud kuludele särtsuautosid mõistlikeks.
Eesti Energia autoparki on kuulunud enam kui kümme aastat elektriautod ning ettevõte peab vaatamata muutunud kuludele särtsuautosid mõistlikeks.
Ärimehed tegid vanast koolihoonest suure hooldekodu
Mõned aastad tagasi ostsid Lääne-Virumaa õppehoone kaks ettevõtjat Raivo Pihelgas ja Jaanus Valk, kes nüüd on avamas seal enam kui 130kohalist hooldekodu.
Mõned aastad tagasi ostsid Lääne-Virumaa õppehoone kaks ettevõtjat Raivo Pihelgas ja Jaanus Valk, kes nüüd on avamas seal enam kui 130kohalist hooldekodu.
Pinged Lähis-Idas: Iraan sattus rünnaku alla
Reede varahommikul andis oli Iraanis kuulda plahvatusi ja õhutõrjet töötamas, vahendab välismeedia.
Reede varahommikul andis oli Iraanis kuulda plahvatusi ja õhutõrjet töötamas, vahendab välismeedia.