Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.
ESSi parkimistulu suureneb
Parandusi oli ESS taotlenud alates märtsist. ESSi avalike suhete juht Indrek Lindsalu nimetab neid linnale kasulikeks.
Lepinguparandused ütlevad, et ESS kohustub Tallinna linnale üle andma aastas 55% tasulise parkimise eest korjatud rahast, kuid mitte vähem kui 11 miljonit krooni (ilma käibemaksuta) aastas.
Seega saab linn 8,8 miljonit krooni vähem kui oli mullu parkimiskorraldaja leidmiseks väljakuulutatud riigihankekonkursi tingimus.
Sel aastal ESS lepinguparandustega raha ei säästa, küll alates 2002. aastast.
ESS ei saavutanud aga lobitööle vaatamata õigust määrata parkimistrahve nagu Tartus jt linnades. Turvafirma koostatud tasulise parkimise käibeprognoosi järgi võib järgmisel aastal ESSi parkimistulu Tallinnas olla juba üle 30 miljoni krooni. See on prognoosi kohaselt kasvav.
Asjatundja maanteeametist on välja arvutanud, et isegi juhul, kui tasuliste parkimiskohtade arv peaks praeguselt 3500-lt 1000 võrra langema, on eriliste probleemideta võimalik teenida üle 50 miljoni krooni aastas.
ESS saab vastjõustunud muudatuste järgi lepingu enda jaoks alati täidetuks lugeda, kui on linnale aastas 11 miljonit krooni ära maksnud.
Linnal puudub jõustunud muudatuste järgi ülevaade parkimispiletite müügist ja sellest saadud tulust, sest ESS hakkab nüüdsest piletite trükkimist ise korraldama.
Toomas Tauts linnavalitsusest ütles, et linn eeldab ESSilt aastas parkimistulude suurenedes ikkagi rohkem kui 11 miljonit, vähemalt 19 miljonit krooni.
Tautsi väitel on lepingu muudatused linnale igati kasulikud, sest kasuprotsent on linna kasuks muudetud. Tema väitel võtab ESS endale isegi teatava riski: keegi ei tea, kuidas muudavad parkimisturgu Tallinna kavandatavad parkimismajad.
ESSiga sõlmitud lepingu eest seisja, tänaseks abilinnapea kohalt lahkunud Priit Vilba väitis märtsis: ?Viie aasta garanteeritud parkimistuluna lepiti kokku 112 miljonit krooni ning seda on isegi rohkem kui konkursi algsed tingimused ette nägid.? Praegu on linnale otseselt garanteeritud viia aastaga 55 miljonit krooni.
ESS taotles lisaks parkimistulu ümberjagamisele endale Tallinnas ka parkimistrahvide määramist. Sellise õiguse on turvafirma vastavalt volikogude otsustele saanud Tartus, Pärnus ja Kuressaares.
Toomas Tauts ei soovinud teiste linnavalitsuste kolleegide tegevust arvustada.
Linnaametniku jutust selgus, et arvestades juriidilisi vaidlusi parkimistrahvide ja autode äravedamise ümber Tallinnas, tundus trahvimisõiguse andmine ESSile rajanevat liiga hapral jääl.
Tavakodanikule oleks Tallinna minek Tartu ja teiste linnade teed tähendanud, et parkimiskontrolöride asemel kirjutanuksid parkimistrahve Tallinnas välja ESSi töötajad ja trahvi oleks saanud vaidlustada samuti ESSis.
?Muidugi oleks hea, kui ka parkimise kontrollimine oleks ESSi käes, kuid seadus lubab kontrollifunktsioone ainult ametiisikutele,? väitis aprillis tänaseks ametist lahkunud abilinnapea Priit Vilba.
Tema kolleeg Ants Leemets oli teist meelt, pidades trahvimisõiguse andmist ESSile igati loogiliseks sammuks.
Tallinna linnavalitsuse töökoha kaotuse kartuses anonüümseks jääda soovinud ametniku sõnul nähtub Vilba sõnadest, et Tallinnas kehtib justkui üks seadus ning Tartus, Pärnus ja Kuressaares teine.