Artikkel
  • Kuula
    Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.

    PDI pani insenerid kukalt sügama

    Uuemate Volkswagenite mudelinimistust leiab huvitava lühendi ? PDI ja kes on sõitnud uue VW Sharani või Passatiga, see teab, et pumppihustiga diiselmootor on üllatavalt jõulise pöördemomendiga juba väga madalates pööretel, vaikne ning kulutab väga vähe kütust. Et enne PDI valmimist pidid insenerid lahendama mitu rasket probleemi, pole sõidu ajal tunda.
    Diiselmootorite toitesüsteemides tekitab pump kütuses rõhu mis juhitakse torudega pihustitele. Mida suurem rõhk, seda peenemaks uduks kütus pihustub ja seda täiuslikum on põlemine. Rõhu suurendamist piiravad torud, millega juhitakse kütus pihustitele. Kõrge rõhu all paisuvad torud jämedamaks, rõhu langedes tõmbuvad jälle kokku. Samuti peab pihustuse lõppemisel kütuserõhk kiiresti langema ja pihusti nõel kiiresti sulguma. Vastasel korral toimuks pihustamise lõpuosas veel pihustamine väikesel rõhul, kütusepiisad jääksid suureks, põlemine oleks ebatäiuslik ja mootor ei töötaks korralikult. Pikkade torustike puhul on seda raske saavutada.
    Nimetatud piirangud viisid insenerid mõttele tekitada rõhk pihustis, et torustike ?mängivus? jääks mootori tööprotsessis ?mängust välja?. Pumppihustite süsteemis imeb toitepump paagist kütuse ja surub selle 7 bar rõhuga läbi plokikaanes asuva jaotustoru pumppihustitele, kus tekitatakse juba kuni 2050 bar suurune surve.
    Suurimaks probleemiks oli kütuse temperatuur. Paagist pihustitesse liikudes muutuks kütus järjest kuumemaks ja erinevatesse silindritesse jõudev kütus oleks erineva temperatuuriga. Mootor töötaks ebaühtlaselt ja esimesed silindrid kuumeneksid rohkem. Lahendusena tehti ühenduskanal, kus toitepumbast tulev kütus seguneb pumppihustitest tagastuva kuuma kütusega ja kõikidele pihustitele saabuv kütuse temperatuur ühtlustub. Samas tekkis aga vastupidine probleem. Pumppihustites on kütuse rõhk väga suur ja kütus kuumeneb seal nii palju, et tagasivoolu sattuv kütus võib saada ohtlikuks plastist kütusepaagile ja ?tasemeandurile. Kütuse jahutamiseks ehitati mootori jahutussüsteemist sõltumatu jahutussüsteem.
    1. Jahuti ? jahutab tagasivoolavat kütust kaitstes paaki liiga kuuma kütuse eest.
    2. Kütuse temperatuuriandur3. Möödavoolukanal ? ülesanne juhtida süsteemi sattunud õhk paaki tagasi (näiteks tühja paagi korral).4. Rõhuregulaator ? hoiab tagasivoolukanalis rõhu 1 bar.5. Toitepump ? pumpab kütuse paagist pumppihustitesse.6. Drossel ? kaudu juhitakse õhumullid tagasivoolukanalisse.7. Plokikaas8. Sõelfilter ? eemaldab kütusest õhumullid ja suunab need tagasivoolukanalisse.9. Ühesuunaklapp ? väldib kütuse tagasivoolamise.10. Kütusefilter ? eemaldab kütusest vee ja mustuse.11. Toiterõhuregulaator ? hoiab kütuse rõhu 7,5 bar.
  • Hetkel kuum
Karmo Tüür: kuriusklikkus saadab ökosurma
Rohepööre on viinud ususõjani, mille ohvriks võivad langeda ettevõtted või koguni majandusharud, kirjutab poliitikavaatleja ja väikeettevõtja Karmo Tüür Äripäeva essees.
Rohepööre on viinud ususõjani, mille ohvriks võivad langeda ettevõtted või koguni majandusharud, kirjutab poliitikavaatleja ja väikeettevõtja Karmo Tüür Äripäeva essees.
Nordecon ehitab lennujaama militaarlennukite platsi
Nordecon AS ja AS Tallinna Lennujaam sõlmisid lepingu Tallinna Lennujaama E-klassi seisuplatside ehitustöödeks, selgub börsiteatest.
Nordecon AS ja AS Tallinna Lennujaam sõlmisid lepingu Tallinna Lennujaama E-klassi seisuplatside ehitustöödeks, selgub börsiteatest.
Articles republished from the Financial Times
Reaalajas börsiinfo
Myraka ettevõtlusblogi: Ford Transit gloria mundi
Äripäeva toitlustusettevõtjast kolumnist Myrakas müüs maha teda truult teeninud vanaldase Ford Transiti ning mõtiskleb selle kõrvale ausa väikeettevõtluse võimatuse üle.
Äripäeva toitlustusettevõtjast kolumnist Myrakas müüs maha teda truult teeninud vanaldase Ford Transiti ning mõtiskleb selle kõrvale ausa väikeettevõtluse võimatuse üle.
Gasellid
Kiiresti kasvavate firmade liikumist toetavad:
Gaselli KongressAJ TootedFinora BankGBC Team | Salesforce
Metallitööstus sunnib end raskel ajal vastu võtma iga töö
Ekspordile suunatud Viljandimaa metallitööstusettevõte Metest tunnetab praegu kõige raskemat aega. See tähendab, et enam ei saa valida tehtavat tööd, vaid vastu tuleb võtta kõik pakutav.Kuigi praegu valitseb majanduslikult keeruline aeg, kavatseb Metest Steel siiski kindlalt laieneda.
Ekspordile suunatud Viljandimaa metallitööstusettevõte Metest tunnetab praegu kõige raskemat aega. See tähendab, et enam ei saa valida tehtavat tööd, vaid vastu tuleb võtta kõik pakutav.Kuigi praegu valitseb majanduslikult keeruline aeg, kavatseb Metest Steel siiski kindlalt laieneda.
Kriis pani juhid liikuma. „Rahapakiga enam kedagi üle ei osta“
Viimaste aastate kriisid on muutunud erinevatel põhjustel juhtide vahetused tavapärasemaks, kuid ainult suurema palgaga üldjuhul enam tippjuhti konkurendi juurest üle ei meelita, rääkis värbamisagentuuri Fontese partner Eva Lelumees.
Viimaste aastate kriisid on muutunud erinevatel põhjustel juhtide vahetused tavapärasemaks, kuid ainult suurema palgaga üldjuhul enam tippjuhti konkurendi juurest üle ei meelita, rääkis värbamisagentuuri Fontese partner Eva Lelumees.
Karmo Tüür: kuriusklikkus saadab ökosurma
Rohepööre on viinud ususõjani, mille ohvriks võivad langeda ettevõtted või koguni majandusharud, kirjutab poliitikavaatleja ja väikeettevõtja Karmo Tüür Äripäeva essees.
Rohepööre on viinud ususõjani, mille ohvriks võivad langeda ettevõtted või koguni majandusharud, kirjutab poliitikavaatleja ja väikeettevõtja Karmo Tüür Äripäeva essees.
Tesla plaan keskenduda odavamatele sõidukitele kergitas aktsia hinda
Tesla avaldas eile plaani, mille kohaselt hakatakse tootma soodsamaid sõidukeid juba selle aasta lõpus. Tootmine hakkaks toimuma olemasolevates tehastes, mis lööb plaani segamini seoses Mehhikosse ja Indiasse kavandatavate uute tehastega. Pärast seda teadet on Tesla aktsia hind hakanud taas tõusma.
Tesla avaldas eile plaani, mille kohaselt hakatakse tootma soodsamaid sõidukeid juba selle aasta lõpus. Tootmine hakkaks toimuma olemasolevates tehastes, mis lööb plaani segamini seoses Mehhikosse ja Indiasse kavandatavate uute tehastega. Pärast seda teadet on Tesla aktsia hind hakanud taas tõusma.
Raadiohommikus: tippjuhtide värbamine, noorte palk ja börsitulemusi
Neljapäeva hommikuprogrammis tuleb juttu tippjuhtide värbamisest, noorte palgaootusest ning mitme börsifirma tulemustest.
Neljapäeva hommikuprogrammis tuleb juttu tippjuhtide värbamisest, noorte palgaootusest ning mitme börsifirma tulemustest.
Järgmine eestlane viis oma frantsiisi Dubaisse
Eesti rullmassaažikett Beautiful Me avab nutisalongid mai keskpaigas Araabia Ühendemiraatides Dubais ja aprilli lõpus Portugalis Leirias.
Eesti rullmassaažikett Beautiful Me avab nutisalongid mai keskpaigas Araabia Ühendemiraatides Dubais ja aprilli lõpus Portugalis Leirias.