Artikkel
  • Kuula
    Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.

    Kapitalirendi intress käibemaksuvabaks

    Kapitalirent on siiamaani maksustatud nii, et käibemaks on periodiseeritud, mis tähendab, et maksta saab aja jooksul, ja intressid on samuti käibemaksu all. Riigikogu Reformierakonna fraktsiooni esimees ja rahanduskomisjoni liige Jürgen Ligi on teinud seadusemuudatuse ettepaneku vabastada intressid käibemaksust.
    Äripäev toetab Jürgen Ligi ettepanekut.
    Käibemaks kapitalirendi intressile on üks imelik asi. Samamoodi võiks käibemaksu all olla hoiuseintressid, laenuintressid, Hüvitusfondi võlakirjade intressid jne.
    Intresside näol mingisugune raha liikumine tõepoolest toimub, kuid kõrvutada seda kauba või teenuse käibemaksuga on kuidagi ebaloomulik. Kui intress ei ole kaup ega teenus, siis kuidas saab seda käibemaksustada?
    Kuigi riigieelarve jaoks ei tohiks summad olla suured, nii mõnekümne miljoni krooni piires aastas, on siiski tegemist riigi põhjendamatu lisatuluallikaga. Samas ettevõtjale või kodanikule on summad märkimisväärse suurusega. Kuna Jürgen Ligi poolt pakutud seadusemuudatus rakenduks järgmisest aastast, saab uue riigieelarve koostamisel selle väikse tuluallika kadumisega arvestada, kui tingimata vaja.
    Kui püüda finantsvaldkonda edasi käibemaksustada ? kasutusrent on vaieldamatult finantstoode ?, võime kergesti absurdi jõuda. Näiteks valuutavahetusele, pangaülekannetele, kindlustusmaksetele 18protsendilise käibemaksu kehtestamine tüüriks omadega kindlalt rappa. Ühtlasi lõpetaks see Eestis pangandus-, liisingu- ja kindlustustegevuse. Tundub, et siiamaani oli käibemaks intressile kuidagi nii ära peidetud, et klient seda ei teadvustanud. Või pidas seda muu hulgas paratamatuks koormiseks.
    Ometi on riigil võimalus ettevõtja või lihtsalt tarbija olukorda kergendada, mis peaks pealegi müügikäivet suurenema. See kaupmees, kes teenib käibe pealt, on õigel teel. Samuti on õigel teel see valitsus, kes teeb panuse oma kodanike aktiivsusele.
    Uus käibemaksuseaduse eelnõu näeb ette teisegi muudatuse: kapitalirendi objekti ? liiklusvahendi, töömasina, sisseseade ? käibemaksu tasumist kohe alguses. Äripäev on kindlalt selle muudatuse vastu. See oleks ettevõtjale koormav, lööks korrapealt hinge kinni, ja võib arvata, et paljud vajalikud seadmed jääksid seetõttu üldse soetamata. Kas on õige jagada renditud kaupa nii-öelda põhiosaks ja käibemaksuks? Kasutaja seisukohalt tundub see põhjendamatu. Kui ostame kauba kohe välja, siis maksame loomulikult mõlemad; kui rendime, siis peaksime ju rentima mõlemaid.
    Lisaks käibe tõenäolisele vähenemisele ei meeldi käibemaksu kohe tasumine liisingufirmadele. Rendisummade jääk väheneb ja väheneb tulevikus saadav intress. Kui kellelegi uuendus ei meeldi, riik ehk välja arvatud, siis ei tasu seda ka püüda juurutada.
  • Hetkel kuum
TalTechi professor: miks Eesti lennundus tähendab raha tuulde loopimist
On keeruline näha põhjust, miks Eesti lennundussektorit veel toetada. Kogemused on lihtsalt valmistanud liiga palju pettumust, kirjutab TalTechi makroökonoomika professor Karsten Staehr.
On keeruline näha põhjust, miks Eesti lennundussektorit veel toetada. Kogemused on lihtsalt valmistanud liiga palju pettumust, kirjutab TalTechi makroökonoomika professor Karsten Staehr.
Hoolimata Boeingu äparduste jadast jäävad investorid lennikutootjale truuks
Ehkki Boeing on üle elanud mitmeid õnnetusi ning süüdistusi, jätkub lennukitootjal Wall Streetil üllatavaid palju toetajaid, kirjutab Bloomberg.
Ehkki Boeing on üle elanud mitmeid õnnetusi ning süüdistusi, jätkub lennukitootjal Wall Streetil üllatavaid palju toetajaid, kirjutab Bloomberg.
Articles republished from the Financial Times
Reaalajas börsiinfo
Myraka ettevõtlusblogi: Ford Transit gloria mundi
Äripäeva toitlustusettevõtjast kolumnist Myrakas müüs maha teda truult teeninud vanaldase Ford Transiti ning mõtiskleb selle kõrvale ausa väikeettevõtluse võimatuse üle.
Äripäeva toitlustusettevõtjast kolumnist Myrakas müüs maha teda truult teeninud vanaldase Ford Transiti ning mõtiskleb selle kõrvale ausa väikeettevõtluse võimatuse üle.
Gasellid
Kiiresti kasvavate firmade liikumist toetavad:
Gaselli KongressAJ TootedFinora BankGBC Team | Salesforce
Metallitööstus sunnib end raskel ajal vastu võtma iga töö
Ekspordile suunatud Viljandimaa metallitööstusettevõte Metest tunnetab praegu kõige raskemat aega. See tähendab, et enam ei saa valida tehtavat tööd, vaid vastu tuleb võtta kõik pakutav.Kuigi praegu valitseb majanduslikult keeruline aeg, kavatseb Metest Steel siiski kindlalt laieneda.
Ekspordile suunatud Viljandimaa metallitööstusettevõte Metest tunnetab praegu kõige raskemat aega. See tähendab, et enam ei saa valida tehtavat tööd, vaid vastu tuleb võtta kõik pakutav.Kuigi praegu valitseb majanduslikult keeruline aeg, kavatseb Metest Steel siiski kindlalt laieneda.
Merko eksjuht avas lahkumise tagamaid “Astusin nagu jooksulindilt maha”
Aasta alguses Merko juhi kohalt taandunud Andres Trink tõdes, et pärast tosin aastat pingelist ehitusfirma juhtimist saab ta tegeleda kõige sellega, millest varem unistas. Juhitooli loovutamiseks andis talle peamise tõuke abikaasa karjäärimuudatus.
Aasta alguses Merko juhi kohalt taandunud Andres Trink tõdes, et pärast tosin aastat pingelist ehitusfirma juhtimist saab ta tegeleda kõige sellega, millest varem unistas. Juhitooli loovutamiseks andis talle peamise tõuke abikaasa karjäärimuudatus.
Kas rohepööre tähendab eurokommunismi? Või on see lihtsalt üks utoopia?
Küsimusele, kas rohepööre tähendab seda, et oleme sunnitud hakkama ehitama eurokommunismi, vastab Erik Moora, et kahetsusväärselt on keskkonnateemad, mis muidu vabades ühiskondades ei ole vaidlusobjekt, ära ideologiseeritud, nii et praegu näeme, kuidas poliitilised vastased vaidlevad mitte sisu üle, vaid selle üle, miks midagi teha ei saa. Samas on ilmne, et kuna inimtegevus ületab planeedi talumisvõime piire mitmekordselt, pole samamoodi jätkamine võimalik.
Küsimusele, kas rohepööre tähendab seda, et oleme sunnitud hakkama ehitama eurokommunismi, vastab Erik Moora, et kahetsusväärselt on keskkonnateemad, mis muidu vabades ühiskondades ei ole vaidlusobjekt, ära ideologiseeritud, nii et praegu näeme, kuidas poliitilised vastased vaidlevad mitte sisu üle, vaid selle üle, miks midagi teha ei saa. Samas on ilmne, et kuna inimtegevus ületab planeedi talumisvõime piire mitmekordselt, pole samamoodi jätkamine võimalik.
General Motorsi esimene kvartal ületas kõiki prognoose
Autotootja General Motors avalikustas täna tugevad esimese kvartali tulemused, mis ületasid analüütikute prognoose. Lisaks ootavad nad aasta lõpuks suurt kasvu elektriautoturul.
Autotootja General Motors avalikustas täna tugevad esimese kvartali tulemused, mis ületasid analüütikute prognoose. Lisaks ootavad nad aasta lõpuks suurt kasvu elektriautoturul.
Narva tööstusinkubaator hakkab ettevõtteid Ida-Virumaale meelitama
Majandus- ja infotehnoloogiaminister Tiit Riisalo allkirjastas käskkirja, millega suunatakse EL Õiglase Ülemineku Fondist pea 8,5 miljonit eurot tööstusinkubaatori rajamiseks Narva.
Majandus- ja infotehnoloogiaminister Tiit Riisalo allkirjastas käskkirja, millega suunatakse EL Õiglase Ülemineku Fondist pea 8,5 miljonit eurot tööstusinkubaatori rajamiseks Narva.
Möödunud sügisel lõhutud Eesti-Soome gaasitoru pandi uuesti tööle
Pärast seitsmekuust seisakut on Eesti-Soome gaasitoru Balticconnector jälle töökorras ja esmaspäeval liigub mööda seda 60 gigavatt-tundi maagaasi.
Pärast seitsmekuust seisakut on Eesti-Soome gaasitoru Balticconnector jälle töökorras ja esmaspäeval liigub mööda seda 60 gigavatt-tundi maagaasi.