Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.
Aktsiisivaba raske kütuse müügi võimalikkusest
Näen selle ostjatena paljusid sõidukiomanikke. Seda võiksid osta näiteks vanade Venemaa päritolu veoautode, aga ka Belarus-tüüpi traktorite omanikud. Pärnus Savi tänava tanklas kõrvuti asetsevatest püstolitest müüdava diislikütuse ja raske kütteõli erinevus seisneb vaid viimase oluliselt kõrgemas väävlisisalduses.
Mingi toode peab ju meile ka tagasi teenima. Bensiini 98, mida ostame Nestelt, müüme sisuliselt kasumita.
___________________________________________
Just siit, mitte aga majandusminister Mihkel Pärnoja nn näpuveast ehk vigasest happearvust tuleks otsida kadunud aktsiisimiljardi põhjusi. Vilets Venemaa diislikütus või kerge kütteõli deklareeritakse tollis raskekütuseks ja lubatakse müüki ilma igasuguse aktsiisita. Et mitte kahtlust äratada, müüb müüja seda vaid natuke odavamalt kui aktsiisiga maksustatud diislikütust ja teenib müstilisi kasumeid heal juhul ilma ühtegi paberit võltsimata.
Vajalike paberite nn kohendamise korral ootab enneolematu kokkuhoid ka tarbijat, sest lisaks madalale hinnale saab ta raskelt kütteõlilt teatud tingimustel tagasi nõuda ka käibemaksu, mis sõiduautode ja diislikütuse puhul ei tule kõne allagi.
___________________________________________
Kõlab siiski loogikavastaselt, et mõni auto raske kütteõliga sõidaks. Arvatavasti on tegemist siiski millegi muuga, millel on raske kütteõli silt juures. Kui see aga tõesti peaks võimalik olema, siis vajame eeskätt ekspertarvamust ja majandusministeeriumi hinnangut ning kui selgub, et tegemist on tõepoolest raske kütteõliga, mis kvalifitseerub ka raske kütteõlina, siis tuleb kiiremas korras vedelkütuse kvaliteedinõuetes midagi ette võtta.
rahandusministeeriumi avalike suhete osakonna juhataja