Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.
Avatud büroo soosib meeskonnatööd
?Suurtes firmades on sageli näha, et suur saal on vaheseintega jagatud väikesteks sektsioonideks ning seal töötab sadu inimesi,? räägib ASi Datel video- ja andmeside spetsialist Marko Laurits avatud büroodest. ?See on kasulik kulude minimaalseks viimise seisukohalt, sest personali liikumise korral on hõlbus töökohti ümber paigutada.? Lisaks on suur paksude seinteta saal hea traadita telefoni- ja arvutivõrkude rajamiseks.
OÜ Start reklaami projektijuht Anu Linnas toob avatud büroo positiivse poolena välja asjaolu, et koos töötamine soosib meeskonnatööd. ?Kui ühes ruumis tegutsevad inimesed, kelle ülesanded on võrdsed või sarnased, siis puutud pidevalt kokku ka teiste kogemustega ning sul on võimalus õppida teiste vigadest,? märgib Linnas.
Siiski on asjal ka negatiivne külg. Marko Lauritsa hinnangul tundub töötaja jaoks selline kolhoosistiilis istumine võõrastavana, seda vähemalt esialgu. ?Mõni inimene võib tunda ennast ahistatuna selletõttu, et töö ajal ei saa näiteks kõvasti muusikat kuulata,? tõdeb ta.
Marko Laurits ütleb, et inimeste grupeerimisel ja paigutamisel tuleb lähtuda nende töö spetsiifikast. Ta leiab, et kui vaheseinad puuduvad, tuleks laudade paigutamisel arvestada, et kellegi vaateväljas ei oleks midagi häirivat. ?Pooleteise meetri kauguselt sinuga tõtt vaatav kaastöötaja võib väga segavalt mõjuda,? märgib Laurits.
Töökeskkonna kujundamisel on eesmärk ruumi võimalikult funktsionaalne jaotus erinevate tsoonide vahel, mis peavad võimaldama töötamist, puhkamist ning koosolekute ja arutelude pidamist, moodustades samas loogilise terviku.
Avatud büroo sobib kollektiividele, kus kõik peavad omavahel väga tihedat koostööd tegema ja vajavad seetõttu pidevat otsest kontakti. Isegi kui üldkontseptsiooni järgi on vajalik aktiivne suhtlemine kaastöötajatega, peaks olema võimalus eralduda, et näiteks keskenduda mingi konkreetse probleemi lahendamiseks. Selleks ei pea ruum olema kabinettideks jaotatud, saab kasutada ka teisaldatavaid, poolläbipaistvad jm vaheseinu.
Liikumisskeemide võimalikult täpne läbitöötamine peab looma olukorra, kus kliendid ja juhuslikud võõrad ei segaks parasjagu toimuvaid diskussioone. Kuna büroo loob sisse astuva kliendi jaoks esmamulje firmast, on interjööril tähtis osa asutuse visiitkaardina.
Autor: Tiia Mets