Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.
Jõgevamaa hädas bussiliiklusega
Jõgevamaal on jätkuvalt terav probleem bussiliinide sulgemine ja sõiduplaanide muutmine. Endiselt pole sõitjail busside sõiduaegadest ja peatustest piisavat teavet. Ka teede- ja sideministeerium ei teavitanud maakonda ASi Sebe suletud liinide saatusest õigeaegselt.
Palju segadust tekitas hommikuse Tartu?Mustvee?Jõhvi?Narva liini sulgemine Sebe poolt. Nii ei saanud 15.?19. juunini Tartust Maarjasse tööle keskkooli direktor ja kolm õpetajat, hambaarst ning juuksur. Kui Mustvee suunas töölkäijad said mõne päeva pärast oma liiklusvõimaluse tagasi, siis Tartu?Jõgeva suunal valitseb teadmatus edasi. Ministeeriumi andmeil olevat kõik muudatused Jõgeva maavalitsusega kooskõlastatud. Jõgeva maavalitsus ütleb aga, et mingisugust kooskõlastamist ei antud. Inimestel sellest kemplemisest mingit kasu küll pole.
Jõgeva vald on taotlenud Rakvere?Tartu liinil peatust Toomale, kuid seni edutult. Sealkandis paikneb Endla looduskaitseala, kus käib palju matkajaid ja turiste. OÜ Jõgeva Bussikeskus leiab, et see võtab kiiruse maha ja nii kaotavat kiirliin oma mõtte. Bussifirmade peatuste ärakaotamise taktikale puudub mõistlik seletus. Kas vedaja ei olegi sõitjatest huvitatud? Või on peatamine kallim kui pileti müügist laekunud tulu? Kui aga tahetakse ajas võita, kihutagu reisijateta, siis ei teki mingeid probleeme.
Saare põhikooli sulgemise tõttu hakkab üle 30 lapse sügisel käima Oskar Lutsu Palamuse Gümnaasiumis. Selleks, et lapsed Palamusele pääseksid, tuleks pikendada hommikust Jõgeva?Palamuse?Voore?Vanassaare?Jõgeva liini 6,7 km. Tee aastaringne kasutamine nõuab aga asfaltteed, mis läheks maksma ligi 7 miljonit krooni, ning uut silda, mis küsib veel mitu miljonit. Sellist raha pole teedevalitsusel ega vallal. Maakonna juhtide arvates tuleks siin otsida nõu riigilt, ses kohalikud lahendused jäävad riigi kaasosaluseta poolikuks.
Autor: Raivo Sihver