Artikkel
  • Kuula
    Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.

    Pehme mahtuniversaal rahulikule liiklejale

    Oma pikkuselt jääb Daewoo Tacuma väikeste 5ukseliste mahtuniversaalide seas paari sentimeetri võlla alla vaid Toyota Picnicule. Ta on pikem isegi 7kohalisest Opel Zafirast, rääkimata 5kohalisest Mazda Premacyst, Nissan Almera Tinost või Renault Scenicust. Viimasest on ta pikem koguni 18 sentimeetrit.
    Mõistagi annab pikkus tunda auto salongis, kus on piisavalt ruumi nii esi- kui tagaistmel reisijatele. Mahtuniversaalile omaselt on tagaistmed kokkuklapitavad ning vajaduse korral väljavõetavad. Pagasiruum mahutab kuni 1847 liitrit, mis jääb mõnevõrra alla näiteks Almera Tinole, kuid on samas rohkem kui Renault Scenicul.
    Võrreldes eelnimetatud kolmikuga ei ole Tacuma baashind kõige soodsam. Kui Renault Scenicu alghind jääb napilt alla 200 000 krooni, siis Tacuma hinnasildil seisab veel täna 224 900 krooni. Tegemist on ainsa hetkel saadaval oleva mudeliga ? 1,8-liitrise bensiinimootori, konditsioneeri ja muude vidinatega varustatud autoga.
    Samas on maaletoojad käinud välja veksli, et baasmudel hakkab juba õige pea maksma oluliselt vähem, seda paraku enamasti varustuse arvelt. Kuid kes ikka ei soovi konditsioneeri või soojendusega elektripeegleid, see saab peatselt ka ilma selleta ja odavamalt hakkama. Liialdus pole aga väita, et ühtegi teist 1,8-liitrise mootori ja konditsioneeriga uhiuut mahtuniversaali peale Tacuma pole hetkel Eestist 224 900 krooni eest küll võimalik osta. Kia Joice?i saaks küll isegi võimsama mootori ja vähema raha eest, kuid konditsioneeriga varustatud versioon tuleb sellelgi autol ligi 10 000 krooni kallim.
    Tacuma sõiduomadustele ei ole midagi ette heita. Daewoo uus 1,8-liitrine bensiinimootor töötab laitmatult, tema pöördemoment ja käigukast võimaldavad ka linnatänavatel viljeleda rahulikku sõidustiili. Ainus, mis esialgu häirib, on väga aeglaselt langevad mootoripöörded. Samas on see kiirel käiguvahetusel isegi hea, sest siduri lahtilaskmise hetkel pole pöörded jõudnud veel langeda ning mootoril jätkub jaksu uuesti vedama hakata. Sportlikuma sõidustiili viljelemisel ei ole auto tegususele vähimatki etteheidet, 98hobujõuline mootor jaksab ligi 1400kilose tühimassiga autot küllalt erksalt edasi viia. Samuti ei teki vähimatki probleemi maanteel möödasõitudel. Võrreldes aga näiteks Tino samaväärse mootoriga, on Daewoo 1,8 märgatavalt janusem sõiduriist, kulutades keskmiselt 100 kilomeetrile 9 liitrit bensiini.
    Omapäraselt käitub Tacuma vedrustus. See tundub sama pehme, nagu sõidaks mõne suure ameeriklasega. Kuna see aga nii ei ole, tekib esimese hooga kahtlus, et amortisaatorid ei tööta päris nii nagu peaks. Kuid platsil näilisest takistusest suurel kiirusel möödudes taastab auto oma sõidusuuna hetkega ja mingist ebastabiilsusest pole märkigi. Samuti ei teki mingit hirmu suurematel kiirustel, ehkki Tacuma tippkiiruseks märgitud 163 km/h ei ole isegi meie teedel just peadpööritav kiirus.
    Salongi osas on Poolas kokkupandav Tacuma tüüpiline korealane. Meeleldi oleks oodanud midagi uut ja huvitavat, aga seda pole. Isegi rool on üsna sama mis teistel sama marki autodel. Elektrooniline kell on pandud kõrvalistuja nina ette ja juhile on sealt aega vaatama hakata üsna riskantne tegevus.
    Daewoo insenerid on teinud sammu edasi ka mootorimüra summutamise osas.
  • Hetkel kuum
Andrus Hiiepuu: kustkohast tulevad ja kuhu kaovad eesmärgid?
Ettevõtte üldiste sihtide seadmise kõrval kiputakse ära unustama, et absoluutselt iga inimese panus organisatsioonis peab olema samuti eesmärgistatud, kirjutab Elisa Eesti tegevjuht Andrus Hiiepuu.
Ettevõtte üldiste sihtide seadmise kõrval kiputakse ära unustama, et absoluutselt iga inimese panus organisatsioonis peab olema samuti eesmärgistatud, kirjutab Elisa Eesti tegevjuht Andrus Hiiepuu.
Balti turgudel oli taas punane päev
Kesknädala tõus Balti aktsiaturgudel jäi üürikeseks – neljapäeval jätkasid kõigi kolme Balti börsi indeksid langust, vedades miinusesse ka koondindeksi.
Kesknädala tõus Balti aktsiaturgudel jäi üürikeseks – neljapäeval jätkasid kõigi kolme Balti börsi indeksid langust, vedades miinusesse ka koondindeksi.
Articles republished from the Financial Times
Reaalajas börsiinfo
Myraka ettevõtlusblogi: Ford Transit gloria mundi
Äripäeva toitlustusettevõtjast kolumnist Myrakas müüs maha teda truult teeninud vanaldase Ford Transiti ning mõtiskleb selle kõrvale ausa väikeettevõtluse võimatuse üle.
Äripäeva toitlustusettevõtjast kolumnist Myrakas müüs maha teda truult teeninud vanaldase Ford Transiti ning mõtiskleb selle kõrvale ausa väikeettevõtluse võimatuse üle.
Gasellid
Kiiresti kasvavate firmade liikumist toetavad:
Gaselli KongressAJ TootedFinora BankGBC Team | Salesforce
Metallitööstus sunnib end raskel ajal vastu võtma iga töö
Ekspordile suunatud Viljandimaa metallitööstusettevõte Metest tunnetab praegu kõige raskemat aega. See tähendab, et enam ei saa valida tehtavat tööd, vaid vastu tuleb võtta kõik pakutav.Kuigi praegu valitseb majanduslikult keeruline aeg, kavatseb Metest Steel siiski kindlalt laieneda.
Ekspordile suunatud Viljandimaa metallitööstusettevõte Metest tunnetab praegu kõige raskemat aega. See tähendab, et enam ei saa valida tehtavat tööd, vaid vastu tuleb võtta kõik pakutav.Kuigi praegu valitseb majanduslikult keeruline aeg, kavatseb Metest Steel siiski kindlalt laieneda.
LHV tippjuht lahkub ametist
LHV Groupi nõukogu kutsub ametist tagasi juhatuse liikme, riskijuhi Martti Singi. Ühtlasi lahkub Singi samas ajaraamis ka LHV Panga juhatuse liikme ja riskijuhi kohalt.
LHV Groupi nõukogu kutsub ametist tagasi juhatuse liikme, riskijuhi Martti Singi. Ühtlasi lahkub Singi samas ajaraamis ka LHV Panga juhatuse liikme ja riskijuhi kohalt.
Kas rohepööre tähendab eurokommunismi? Või on see lihtsalt üks utoopia?
Küsimusele, kas rohepööre tähendab seda, et oleme sunnitud hakkama ehitama eurokommunismi, vastab Erik Moora, et kahetsusväärselt on keskkonnateemad, mis muidu vabades ühiskondades ei ole vaidlusobjekt, ära ideologiseeritud, nii et praegu näeme, kuidas poliitilised vastased vaidlevad mitte sisu üle, vaid selle üle, miks midagi teha ei saa. Samas on ilmne, et kuna inimtegevus ületab planeedi talumisvõime piire mitmekordselt, pole samamoodi jätkamine võimalik.
Küsimusele, kas rohepööre tähendab seda, et oleme sunnitud hakkama ehitama eurokommunismi, vastab Erik Moora, et kahetsusväärselt on keskkonnateemad, mis muidu vabades ühiskondades ei ole vaidlusobjekt, ära ideologiseeritud, nii et praegu näeme, kuidas poliitilised vastased vaidlevad mitte sisu üle, vaid selle üle, miks midagi teha ei saa. Samas on ilmne, et kuna inimtegevus ületab planeedi talumisvõime piire mitmekordselt, pole samamoodi jätkamine võimalik.
Volkswagen Golf 50: kuidas Põrnika järeltulijast kujunes hea auto mõõdupuu
Märtsi lõpus möödus pool sajandit päevast, mil algas Volkswagen Golfi tootmine. Ikoonilise Põrnika järeltulijast sai ettevõtte jaoks veelgi olulisem mudel.
Märtsi lõpus möödus pool sajandit päevast, mil algas Volkswagen Golfi tootmine. Ikoonilise Põrnika järeltulijast sai ettevõtte jaoks veelgi olulisem mudel.
Saksa majandus sai ootamatu tõuke
Saksa majandus tõenäoliselt kasvas esimeses kvartalis, saades ootamatu tõuke tööstusest ja ehitusest, vahendab Reuters.
Saksa majandus tõenäoliselt kasvas esimeses kvartalis, saades ootamatu tõuke tööstusest ja ehitusest, vahendab Reuters.
Venemaa tõmbab väed välja Mägi-Karabahhist
Venemaa viib Mägi-Karabahhist välja kõik oma väed ehk sisuliselt 2000 sõdurit, vahendab välismeedia.
Venemaa viib Mägi-Karabahhist välja kõik oma väed ehk sisuliselt 2000 sõdurit, vahendab välismeedia.