Artikkel
  • Kuula
    Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.

    Punased load

    Kuigi kirjade järgi võib vanu lube ümber vahetada kõigis autoregistrikeskustes, nõutakse taotluspaberile elukohajärgsest politseiasutusest templit ja allkirja, et inimesel pole maksmata trahve. Elukohana tõlgendavad aga näiteks Tallinna ja Harju büroo töötajad passis olevat templit. Sõidud oma endisesse kodukohta teevad asjaajamise tüütuks ja kalliks. Keskeltläbi nõuab uute lubade taotlemine 500kroonist väljaminekut. 380 krooni kulub riigilõivule, Tallinna büroos küsitakse veel teenustasuks 25 krooni, meditsiinitõendi hinda ei oska keegi ette öelda.
    Huvitaval kombel pole haigekassa hinnakirjas sõnu ?autojuhi tõend? või ?meditsiinitõend?. Nii juhtubki, et üks perearst kirjutab vajamineva paberi pärast vererõhu mõõtmist, teine küsib ainult tõendile kleepimiseks vajaminevaid fotosid. Kunagine nägemise, kuulmise ja värvide tundmise kontroll on peaaegu unustatud. Lubade vahetajad küsivad imestunult üksteiselt, miks maksab autojuhi tõend Ida-Virumaal 60, Harjumaal 100 ja Tallinnas 150 krooni.
    ?Iga raviasutus paneb oma hinna. See ei ole haigekassa poolt reglementeeritud. Tegemist on turumajandusega,? selgitas keskhaigekassa avalike suhete nõunik Kaja Tampere.
    Viimased juunikuu päevad on autoregistrikeskustes kiiremad kui tavaliselt, Tallinnas antakse päevas sisse kuni 300 uut juhiloataotlust. Veebruari algul jõustunud liiklusseadus andis punaste kaantega juhilubadele eluõigust ainult 1. juulini. Alates pühapäevast nendega enam sõita ei tohi. Samal kuupäeval kaotavad kehtivuse nõukogudeaegsed tehnilised passid ja numbrimärgid.
    ?Samas tahaks inimestele öelda, et lube saab eksameid tegemata plastiklubade vastu välja vahetada kuni järgmise aasta juulikuuni,? kinnitas autoregistrikeskuse Tallinna büroo juhataja Tõnu Põldmaa.
    Põldmaa sõnul on Tallinnas taotluste vastuvõtmine hästi sujunud, päevas tuleb luba vahetama keskmiselt 250 inimest. ?Asjaajamisel on umbes pooletunnised järjekorrad ning sõltuvalt trükikojast saab uued load 3?5 päeva pärast kätte,? ütles Põldmaa. Mujal Eestis kulub lubade kättesaamiseks kümmekond päeva.
    Riikliku autoregistrikeskuse direktori asetäitja Teo Saimre sõnul töötab osa autoregistrikeskusi ikkagi topeltkoormusega ja tavaliselt kell viis töö lõpetanud töötajad saavad õhtul koju alles kella üheteistkümne paiku.
    Saimre kinnitusel ei tea keegi täpselt, kui paljudel inimestel punakaanelised autojuhiload üldse olemas on.
    ?Mingi statistika on vaid selle kohta, kui palju neid omal ajal Eesti NSVs välja anti. Oletasime aasta algul, et 30 000?40 000 luba läheb vahetusse, juuni alguse seisuga olime uue juhiloa juba 22 000-le inimesele ära teinud. Ehk 10 000 jäi juunisse,? oletas Saimre.
  • Hetkel kuum
TalTechi professor: miks Eesti lennundus tähendab raha tuulde loopimist
On keeruline näha põhjust, miks Eesti lennundussektorit veel toetada. Kogemused on lihtsalt valmistanud liiga palju pettumust, kirjutab TalTechi makroökonoomika professor Karsten Staehr.
On keeruline näha põhjust, miks Eesti lennundussektorit veel toetada. Kogemused on lihtsalt valmistanud liiga palju pettumust, kirjutab TalTechi makroökonoomika professor Karsten Staehr.
Apple kaotab Hiinas turuosa kohalikele konkurentidele
Apple'i müüs Hiinas iPhone nutitelefone esimeses kvartalis 19% vähem, mis on suurim langus alates 2020. aastast ning loovutab jätkuvalt oma turuosa kohalikele konkurentidele nagu Huawei ja Xiaomi.
Apple'i müüs Hiinas iPhone nutitelefone esimeses kvartalis 19% vähem, mis on suurim langus alates 2020. aastast ning loovutab jätkuvalt oma turuosa kohalikele konkurentidele nagu Huawei ja Xiaomi.
Articles republished from the Financial Times
Reaalajas börsiinfo
Myraka ettevõtlusblogi: Ford Transit gloria mundi
Äripäeva toitlustusettevõtjast kolumnist Myrakas müüs maha teda truult teeninud vanaldase Ford Transiti ning mõtiskleb selle kõrvale ausa väikeettevõtluse võimatuse üle.
Äripäeva toitlustusettevõtjast kolumnist Myrakas müüs maha teda truult teeninud vanaldase Ford Transiti ning mõtiskleb selle kõrvale ausa väikeettevõtluse võimatuse üle.
Gasellid
Kiiresti kasvavate firmade liikumist toetavad:
Gaselli KongressAJ TootedFinora BankGBC Team | Salesforce
Metallitööstus sunnib end raskel ajal vastu võtma iga töö
Ekspordile suunatud Viljandimaa metallitööstusettevõte Metest tunnetab praegu kõige raskemat aega. See tähendab, et enam ei saa valida tehtavat tööd, vaid vastu tuleb võtta kõik pakutav.Kuigi praegu valitseb majanduslikult keeruline aeg, kavatseb Metest Steel siiski kindlalt laieneda.
Ekspordile suunatud Viljandimaa metallitööstusettevõte Metest tunnetab praegu kõige raskemat aega. See tähendab, et enam ei saa valida tehtavat tööd, vaid vastu tuleb võtta kõik pakutav.Kuigi praegu valitseb majanduslikult keeruline aeg, kavatseb Metest Steel siiski kindlalt laieneda.
Merko eksjuht avas lahkumise tagamaid “Astusin nagu jooksulindilt maha”
Aasta alguses Merko juhi kohalt taandunud Andres Trink tõdes, et pärast tosin aastat pingelist ehitusfirma juhtimist saab ta tegeleda kõige sellega, millest varem unistas. Juhitooli loovutamiseks andis talle peamise tõuke abikaasa karjäärimuudatus.
Aasta alguses Merko juhi kohalt taandunud Andres Trink tõdes, et pärast tosin aastat pingelist ehitusfirma juhtimist saab ta tegeleda kõige sellega, millest varem unistas. Juhitooli loovutamiseks andis talle peamise tõuke abikaasa karjäärimuudatus.
Kas rohepööre tähendab eurokommunismi? Või on see lihtsalt üks utoopia?
Küsimusele, kas rohepööre tähendab seda, et oleme sunnitud hakkama ehitama eurokommunismi, vastab Erik Moora, et kahetsusväärselt on keskkonnateemad, mis muidu vabades ühiskondades ei ole vaidlusobjekt, ära ideologiseeritud, nii et praegu näeme, kuidas poliitilised vastased vaidlevad mitte sisu üle, vaid selle üle, miks midagi teha ei saa. Samas on ilmne, et kuna inimtegevus ületab planeedi talumisvõime piire mitmekordselt, pole samamoodi jätkamine võimalik.
Küsimusele, kas rohepööre tähendab seda, et oleme sunnitud hakkama ehitama eurokommunismi, vastab Erik Moora, et kahetsusväärselt on keskkonnateemad, mis muidu vabades ühiskondades ei ole vaidlusobjekt, ära ideologiseeritud, nii et praegu näeme, kuidas poliitilised vastased vaidlevad mitte sisu üle, vaid selle üle, miks midagi teha ei saa. Samas on ilmne, et kuna inimtegevus ületab planeedi talumisvõime piire mitmekordselt, pole samamoodi jätkamine võimalik.
General Motorsi esimene kvartal ületas kõiki prognoose
Autotootja General Motors avalikustas täna tugevad esimese kvartali tulemused, mis ületasid analüütikute prognoose. Lisaks ootavad nad aasta lõpuks suurt kasvu elektriautoturul.
Autotootja General Motors avalikustas täna tugevad esimese kvartali tulemused, mis ületasid analüütikute prognoose. Lisaks ootavad nad aasta lõpuks suurt kasvu elektriautoturul.
Narva tööstusinkubaator hakkab ettevõtteid Ida-Virumaale meelitama
Majandus- ja infotehnoloogiaminister Tiit Riisalo allkirjastas käskkirja, millega suunatakse EL Õiglase Ülemineku Fondist pea 8,5 miljonit eurot tööstusinkubaatori rajamiseks Narva.
Majandus- ja infotehnoloogiaminister Tiit Riisalo allkirjastas käskkirja, millega suunatakse EL Õiglase Ülemineku Fondist pea 8,5 miljonit eurot tööstusinkubaatori rajamiseks Narva.
Möödunud sügisel lõhutud Eesti-Soome gaasitoru pandi uuesti tööle
Pärast seitsmekuust seisakut on Eesti-Soome gaasitoru Balticconnector jälle töökorras ja esmaspäeval liigub mööda seda 60 gigavatt-tundi maagaasi.
Pärast seitsmekuust seisakut on Eesti-Soome gaasitoru Balticconnector jälle töökorras ja esmaspäeval liigub mööda seda 60 gigavatt-tundi maagaasi.