Artikkel
  • Kuula
    Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.

    Loata sadamapidajaid ei ähvarda ükski karistus

    Kaks kuud tagasi kulutas Tallinna Lennusadamas tegutsev ja vene keelt kõnelevatest isikutest koosnev AS BPV ametiasutuste uksi, et saada luba kaubasadama ja tollikontrolli tsooni avamiseks.
    Veeteede ameti peadirektori asetäitja Arvo Veskimets väitis toona, et luba ei anta, sest esitatud sadamakavad ei vastanud sadamaseaduse nõuetele. Lisaks nõuab justiitsministeerium BPV-lt kohtu kaudu mereäärset maad tagasi, ent ilma maata ei saa sadamat pidada.
    Vaatamata loa puudumisele asus BPV mõned nädalad tagasi laevu vastu võtma. Reedel tukkus Lennusadamas Hiiumaalt pärit väiksemat sorti kaubaalus, mis pidi remontiminekut ootama, ja üks Leedu kaubalaev, mis oli läbinud tollivormistuse ühes teises sadamas.
    Vestlustest veeteede ameti asjatundjatega selgus, et loata sadamapidajaid, nagu BPV, ei luba meil karistada ükski seadus. ?Meid nad enda territooriumile ei luba,? väitis üks veeteede ameti inspektoritest. See tähendab, et igaüks, kel tükk maad mere ääres, võib seaduste auklikkust kasutades kai ehitada ning hakata jahte, reisi- või kaubalaevu vastu võtma.
    ?Me ei saa mitte midagi teha,? ütles veeteede ameti sadamate järelevalve osakonna juhataja Kaarli Noor. ?Ka trahvida ei saa, sest kusagil pole öeldud, kes võiks sanktsioone rakendada.?
    Sadamaseadus nõuab, et kõikidel sadamatel, kes laevu vastu võtavad, peavad alates 1. jaanuarist 2001 olema passid.
    Meresõidu ohutuse teenistuse juhataja asetäitja Taidus Linikoja teada ei ole väga paljud sadamad pabereid passi saamiseks korda ajanud, kasvõi näiteks Tallinna Sadam. Veeteede ameti andmetel on tänaseks pass välja antud kümmekonnale sadamale.
    Kui veeteede ameti inspektor murraks end BPV turvameestest läbi ülemuste jutule ning üritaks venelastele selgitada toimuva seadusvastasust, viitaks BPV Tallinna Sadamale: kui panete meid kinni, pange ka nemad.
    Tallinna Sadama turundusdirektor Erik Sakkov möönis, et Tallinna Sadam seisab tõesti passitaotlejate rivis, sest ametkondlike kooskõlastuste hulk on üsna suur.
    Teede- ja sideministeeriumi pressiesindaja Kuldar Väärsi ütles, et kui sadamapass puudub, on alus sadam 1. jaanuaril 2001 seadusest tulenevalt kinni panna. Ilmselt on praegu tegemist n-ö vaikse üleminekuajaga paberite kordategemiseks või vaikiva kokkuleppega, järeldas Väärsi, miks ühtegi sadamat ei ole kinni pandud.
    Vaatamata sadama pidamisele varjab firma BPV oma telefoninumbrit ja muid andmeid. Ühe firma osaniku abikaasa kaudu hangitud väidetaval BPV kontoritelefoni numbril ei vastanud reedel keegi.
    BPV on pinnuks silmas hulgale riigi võimukandjatele alates president Lennart Merist ja lõpetades Tallinna linnaametnikega. Nende eesmärk on sundida BPVd Lennusadamast lahkuma, sest tegemist on kunagi maaga, mis peaks kuuluma Eesti riigile. Sadamakai ehitati seadusevastaselt, linnavõimud pole sellele ehitusluba andnud.
    Justiitsminister Märt Rask avaldas presidendi järelepärimisele vastates lootust, et riigi võim vesilennukite angaaride juures Küti 17 asuval kinnistul ikkagi taastatakse.
  • Hetkel kuum
Karmo Tüür: kuriusklikkus saadab ökosurma
Rohepööre on viinud ususõjani, mille ohvriks võivad langeda ettevõtted või koguni majandusharud, kirjutab poliitikavaatleja ja väikeettevõtja Karmo Tüür Äripäeva essees.
Rohepööre on viinud ususõjani, mille ohvriks võivad langeda ettevõtted või koguni majandusharud, kirjutab poliitikavaatleja ja väikeettevõtja Karmo Tüür Äripäeva essees.
USA aktsiaturgu suunasid esimese kvartali tulemused: Tesla tõusis, Meta langes
USA peamised aktsiaindeksid muutusid kolmapäeval vähe, kuna Tesla aktsia tõusis pärast eelmise kvartali tulemuste teavitamist ning investorid ootasid mitmete järgmiste ettevõtete aruannete avaldamist, vahendas Yahoo Finance.
USA peamised aktsiaindeksid muutusid kolmapäeval vähe, kuna Tesla aktsia tõusis pärast eelmise kvartali tulemuste teavitamist ning investorid ootasid mitmete järgmiste ettevõtete aruannete avaldamist, vahendas Yahoo Finance.
Articles republished from the Financial Times
Reaalajas börsiinfo
Myraka ettevõtlusblogi: Ford Transit gloria mundi
Äripäeva toitlustusettevõtjast kolumnist Myrakas müüs maha teda truult teeninud vanaldase Ford Transiti ning mõtiskleb selle kõrvale ausa väikeettevõtluse võimatuse üle.
Äripäeva toitlustusettevõtjast kolumnist Myrakas müüs maha teda truult teeninud vanaldase Ford Transiti ning mõtiskleb selle kõrvale ausa väikeettevõtluse võimatuse üle.
Gasellid
Kiiresti kasvavate firmade liikumist toetavad:
Gaselli KongressAJ TootedFinora BankGBC Team | Salesforce
Metallitööstus sunnib end raskel ajal vastu võtma iga töö
Ekspordile suunatud Viljandimaa metallitööstusettevõte Metest tunnetab praegu kõige raskemat aega. See tähendab, et enam ei saa valida tehtavat tööd, vaid vastu tuleb võtta kõik pakutav.Kuigi praegu valitseb majanduslikult keeruline aeg, kavatseb Metest Steel siiski kindlalt laieneda.
Ekspordile suunatud Viljandimaa metallitööstusettevõte Metest tunnetab praegu kõige raskemat aega. See tähendab, et enam ei saa valida tehtavat tööd, vaid vastu tuleb võtta kõik pakutav.Kuigi praegu valitseb majanduslikult keeruline aeg, kavatseb Metest Steel siiski kindlalt laieneda.
Eesti üks paremaid juhte: uhke tunnistada, et olen palju vigu teinud “Juhi juttude” värskes saates Annika Arras
"Olen elus nii palju vigu teinud, seda on uhke tunnistada," ütleb saates selle aasta parima juhi konkursi üks finaliste, Miltton New Nordicsi juht Annika Arras. "Mingites asjades läbipõrumine on hädavajalik."
"Olen elus nii palju vigu teinud, seda on uhke tunnistada," ütleb saates selle aasta parima juhi konkursi üks finaliste, Miltton New Nordicsi juht Annika Arras. "Mingites asjades läbipõrumine on hädavajalik."
Karmo Tüür: kuriusklikkus saadab ökosurma
Rohepööre on viinud ususõjani, mille ohvriks võivad langeda ettevõtted või koguni majandusharud, kirjutab poliitikavaatleja ja väikeettevõtja Karmo Tüür Äripäeva essees.
Rohepööre on viinud ususõjani, mille ohvriks võivad langeda ettevõtted või koguni majandusharud, kirjutab poliitikavaatleja ja väikeettevõtja Karmo Tüür Äripäeva essees.
Tesla plaan keskenduda odavamatele sõidukitele kergitas aktsia hinda
Tesla avaldas eile plaani, mille kohaselt hakatakse tootma soodsamaid sõidukeid juba selle aasta lõpus. Tootmine hakkaks toimuma olemasolevates tehastes, mis lööb plaani segamini seoses Mehhikosse ja Indiasse kavandatavate uute tehastega. Pärast seda teadet on Tesla aktsia hind hakanud taas tõusma.
Tesla avaldas eile plaani, mille kohaselt hakatakse tootma soodsamaid sõidukeid juba selle aasta lõpus. Tootmine hakkaks toimuma olemasolevates tehastes, mis lööb plaani segamini seoses Mehhikosse ja Indiasse kavandatavate uute tehastega. Pärast seda teadet on Tesla aktsia hind hakanud taas tõusma.
Euroopa gaasikauplejad muretsevad juba järgmise talve pärast
Gaasituru kauplejad on pärast 2022. aasta hinnatippu taas läinud murelikumaks, vahendab Bloomberg.
Gaasituru kauplejad on pärast 2022. aasta hinnatippu taas läinud murelikumaks, vahendab Bloomberg.
Viimased päevad jooksevad kahele maksusoodustusele
Aprilli lõpuks tuleb ära esitada tuludeklaratsioon, mis tähendab ka viimast võimalust saada kahte maksusoodustust. Järgmisest aastast neid soodustusi enam ei saa.
Aprilli lõpuks tuleb ära esitada tuludeklaratsioon, mis tähendab ka viimast võimalust saada kahte maksusoodustust. Järgmisest aastast neid soodustusi enam ei saa.