Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.
Tartu automüük kosus üle keskmise
Uute sõidukite müük on teinud Tartus tänavu esimesel poolaastal tõsise hüppe üles, kasvades võrreldes 2000. aasta esimese poolaastaga tervelt 27 protsenti.
Tõsi küll, tegemist ei ole mitte ainult Tartu fenomeniga, sest kogu Eestis on automüük esimesel poolaastal märkimisväärselt kasvanud, mullusega võrreldes 26 protsenti, küll aga erineb Lõuna-Eesti sõidukimüük mõneti Eesti keskmisest automüügist.
Näiteks Eestis on vaieldamatu liider prantslaste Peugeot, Tartus aga Saksa Volkswagen. Kui Honda müük on kasvanud Eestis 12 protsenti, siis Tartus seevastu 37 protsenti langenud. Selliseid erinevuse näiteid võib tuua veelgi.
Ühesõnaga, Tartu pole see mis Tallinn ja Lõuna-Eesti eelistused erinevad mõneti Põhja-Eesti eelistustest. Sugugi ei tasu aga imestada Volkswageni edu üle Lõuna-Eestis, sest kui sõita ringi mis tahes Võrumaa metsavaheteel, siis iga teine vastutulev auto on 1980ndate aastate lõpust või 90ndate algusest pärit Volkswagen.
Kui see auto siis ära väsib ja tuleb vahetada uue mudeli vastu, siis mida muud ikka eelistada kui aastatega järeleproovitud volkarit.