Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.
Lennupiletite hinnad ja konkurents lennundusturul
Tallinna?Helsingi liinile ei ole hinnamuudatusi praegu kavas, sest lihtsalt üks operaator asendub teise, samasse kontserni kuuluvaga, kuid graafiku põhimõtted ja lennukid jäävad samaks. Mina arvan, et konkurents Eestis ei ole praegu tugev. Sihtpunktid, kuhu Tallinnast lendaksid mitu konkureerivat lennufirmat korraga, meil ju praktiliselt puuduvad. Lennunduses on konkurents proportsioonis turu suurusega, st suurtel turgudel on konkurents palju tihedam kui Eestis.
Äripäev Online 05.04
Prognoosin, et kolme aasta pärast võib Aero Airlinesi käive ulatuda miljardi kroonini, mis on rohkem kui Estonian Airil praegu.
See on kasulik Eesti majandusele tervikuna, eriti aga Tallinna lennujaamale, mis praegu töötab alla oma võimsuse. Reisijad võivad aga konkurentsi suurenemisel oodata piletite hindade alanemist ja lennutiheduse suurenemist.
Äripäev 10.04
Lennukilomeeter Tallinnast Helsingisse maksab samapalju kui Maalt Kuule. Arvutasin kokku, et kilomeeter Tallinna ja Helsingi vahel maksab lennates 42 kr. USA hakkab korraldama reise Kuule kilomeetrihinnaga 46 kr praeguse dollari kursi juures. Kalli lennureisi põhjus on konkurentsi puudumine, sest riigi osalusega Estonian Air on andnud Helsingi-reisidel vastastikusel kokkuleppel jämeda otsa Finnairile.
Äripäev Online 19.04
Vaid viis protsenti inimesi tuleb Tallinna lennukiga, mis on osaliselt SASi monopoli süü. Lennupiletid on nii kallid, et odavam on New Yorki sõita.
Postimees 30.06